Autor Wątek: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość  (Przeczytany 5289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« dnia: Styczeń 12, 2014, 17:51:24 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Cześć wszystkim. Po wymianie części układu wydechowego w swoim Caro Plusie, mam problem, podczas gdy auto mam z tyłu obciążone przynajmniej dwoma osobami ew. bagażem, auto na dziurach dobija i wydaje metaliczne uderzenia, okazało się że to tłumik końcowy uderza o kość/ drążek reakcyjny mostu, uderza fragment rury koncowego tlumika, który idzie w kierunku tlumika koncowego. Zarówno tłumik końcowy jak i przedostatni, to Polmo Ostrów, nie mam pomysłu jak to ogarnąć, bo nie da się tego inaczej wyregulować, chyba jedynie wymiana wchodzi w grę, macie jakies pomysly, ewentualnie mieliście taka sytuacje?

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 12, 2014, 17:55:37 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Masz tłumik od Caro, a nie od Atu, Caro Plusa, Atu Plusa lub Kombi. Różnią się tym, że te drugie są trzaśnięte pare razy w fabryce, aby nie kolidowały z amortyzatorem. Możesz więc sam go przystosować dużym komputerem :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 12, 2014, 18:17:23 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Tu możesz mieć racje...

http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/57/71/79/3857717968

http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/99/45/88/3799458888

Który jest do Plusa/Atu/Kombi, a który do Caro minus? Sam też nie pamiętam który mam, będę w garażu to zajrzę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 18:33:14 pm wysłana przez HARNAŚ »

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2014, 22:52:00 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Ten pierwszy to plusowy
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2014, 08:23:54 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zazwyczaj jeśli wali, to nakrętka śruby drążka reakcyjnego. zobacz czy to ona, i jeśli tak, to po prostu odwróć tą śrubę.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2014, 23:03:57 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Też nad tym myślalem, ale nawet jak odwrócę, to i tak będzie waliło o tą "tuleję" drążka, dziękli za pomoc :)

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2014, 23:23:50 pm »

Offline Damian__

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Miałem ten sam problem.. Cały układ kupiony na jednej aukcji do "plusa". Jednak walił jak wściekły. Po kilku godzinach walki ułożył się odpowiednio żeby nie uderzał. U mnie pomogło podgięcie pierwszych mocowań żeby wydech bardziej się wsunął i jednocześnie odsunął się od kości. Ale w tedy powstaje drugi problem. Rura między katalizatorem a środkowym staje się za krótka... Około 3 cm brakowało w moim przypadku, więc przedłużyłem ją ile się dało i jakoś to siedzi. Jak się spojrzy na układ wydechowy od dołu samochodu wygląda marnie, ale nie uderza i spełnia swoją rolę.

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 29, 2014, 16:35:43 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 29, 2014, 16:38:03 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tak, bo ma to przetłoczenie, żeby nie kolidował z amorem. A jak kupisz bez, to kilka młotków w to miejsce i też masz :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 29, 2014, 16:38:25 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Dzięki:)

Odp: Tłumik końcowy uderzający o drążek reakcyjny/kość
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2014, 19:53:48 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
tłumik końcowy uderza o kość/ drążek reakcyjny mostu

kolidował z amorem.
moze to ja zle rozumuje, ale u mnie tez trzaska, tez o kosc. Mam minusa i chyba kosc a amor to nie to samo???
Owszem trza go wymlotkowac ale tutaj nie chodzi akurat o zaleznosc plusowy i amor.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.