Autor Wątek: Problemy po swapie na 1.4  (Przeczytany 3112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy po swapie na 1.4
« dnia: Luty 07, 2014, 21:56:37 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Po swapie z abimexa na 1.4 silnik nie chodzi jak powinien. Mianowicie trzyma obroty 1500-2000. nie chce się wkręcać i przerywa. Poki co cały układ zapłonowy wymieniony na nowy, przepustnica była czyszczona, trzpień krokowca regulowany- bez efektów. Silnik obecnie nie chodzi na gazie, chociaż pierwsze odpalanie było z gazu, nagle mu się odwidziało. Po przysłonięciu dolotu ręką zaczyna chodzić na gazie, ale tylko na wolnych, po zabraniu ręki gaśnie odrazu. Jak całkowicie zatkam dolot, silnik pracuje dalej i zasysa odmą olej(który potem pływa w okolicach miksera). Powinno sie tak dziać ?
Zgłupiałem calkowicie...  Silnik jako tako pracuje, da sie nim przejechać, ale to nie jazda. Wszystko wskazuje na to, że ciągnie gdzies lewiznę, ale wcześniej chodził na gazie i trzymał obroty takie jak powinien, co prawda po odpięciu krokowca, bo szalał ale działo to. Do zrobienia pierwsza w kolejce jest wymiana uszczelki kol. ssacego (był zmieniany przy swapie), ale nie jestem do końca przekonany co do tego a szkoda mi to robic bez sensu bo jednak troche roboty przy tym jest. Jakie są wasze typy oprócz tej nieszczęsnej uszczelki ?

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2014, 09:19:16 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Odepnij odmy i zatkaj przepustnice dopiero i zobacz czy zgaśnie.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2014, 13:15:36 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Probowalem, gasnie, ale dopiero po chwili. Nie slychac zeby gdzies swiszczalo jak przy zaciaganiu lewizny. Co jeszcze moze powodowac zwiekszone obroty ? Generalnie zachowuje sie tak jakby mial za bogato, przy szybkim wciskaniu hamulca obroty rosna, nie wkreca sie, czuc w spalinach benzyne. Moze to regulator cisnienia paliwa ?

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2014, 19:00:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
uszczelka pod kolektorem ssacym. albo przy glowicy albo ta przy laczeniu. badz obie naraz. ewentualnie guma pod przepustnica. zeby wykluczyc reg. cisnienia paliwa to zatkaj powroc paliwa morsem badz czyms innym co zatamuje przewod. tylko nie wsadzaj kulki w przewod :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2014, 19:01:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ewidentnie ciagnie lewe powietrze.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2014, 22:18:02 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Dzieki za podpowiedzi, w poniedziałek zweryfikuje ;)

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2014, 22:52:50 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
moze masz serwo nieszczelne, hamulce dobre ??
tyle tylko ze to by bylo przecież slychac 
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2014, 23:08:33 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
To jest lukas, więc i tak ma zaworek zwrotny, ale hamulce sa. Dzis nie dałem rady wymienić tej uszczelki kolektora, jutro to zrobie, nowa uszczelka + silikon powinna załatwić sprawę.

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2014, 21:09:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
silikon to ty sobie w cycki wsadz!!! wez dobrze przetrzyj papierkiem 120 lub 150 i złoz na sucho nowa uszczelke. jak ja nie nawidze jak ktos sklada na silikon dolot. tak samo jak dekiel zaworow/wałkow. az kipi czerwonoscia niczym krew z tetnicy...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2014, 01:47:32 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Dolot usczelniony( w sumie to profilaktycznie zeby wykluczyć lewizne), na gazie chodzi pieknie, na benzynie dalej kuleje. Ale i na gazie i benzynie trzyma obroty ok 2000 obr/min. podmienie czujnik temperatury i zobacze co dalej.

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2014, 20:01:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zajmij sie przepustnica. gdyby czujnik walnal to by trzymal ponizej 1000rpm na cieplym a na zimnym wcale by ich nie trzymal albo tezby kulal. sprawdz pompe paliwa. byc moze za male cisnienie i dlatego na benie jest slabo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2014, 21:53:24 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zacznij od tego żeby ten samochód pracował na benzynie ... jeśli silnik jeździł wczesniej na gazie...
Wsadź wtryski do benzyny ekstrakcyjnej i dokładnie je wyczyść.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2014, 00:18:55 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Obroty ogarnięte, pozostaje kwestia niewkręcania sie na benzynie, wtryski raczej ok, bo sprawdzałem i sikają ok. Bardziej prawdopodobna jest pompa paliwa, jak dojdę co to było to napisze ;)

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2014, 17:32:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ciśnienie nieodpowiednie, lub wtryski nie pracują poprawnie. Warto by zatkać powrót celem eksperymentu.
U mnie był taki efekt jak wtryski były zabite szlamem ze zbiornika i jedne lały cały czas inne nie sikały wcale.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problemy po swapie na 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2014, 21:27:29 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Dodatkowo dzis zauważyłem, że obroty falują, zarówna na gazie jak i benzynie. Za pare dni spróbuje z tymi wtryskami.