Autor Wątek: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI  (Przeczytany 49376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #180 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:09:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Coś jest nie tak. Vana 1,6 na wykresie z czerniewic miało rosnącą charakterystykę aż do odcięcia. To tutaj bardziej przypomina kształtem wykres z 1,8...
ale u niego byl ECU z 1.4 i wtryski z HGWCzego ,wiec najpewniej dopiero przy odcince mieszanka zeszla do nie dlawiacej mocy i wyplulo te 120KM,
ladnie to widac bylo u jima, gdy zmniejszanie cis. paliwa podnosilo moc i w rezultacie dalo 120KM przy 1.8 bara
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #181 dnia: Wrzesień 19, 2018, 11:33:01 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Wtryski były bezowe z omegi 2.0 8V

Ten silnik jest u mnie w aucie, jeszcze.
Fakt faktem ciśnienie 3bary auto ma niezłego buta ale tez i niezłe wysokie spalanie
Zmniejszając ciśnienie paliwa jest odczuwalnie mniej zrywany
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2018, 11:39:47 am wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #182 dnia: Wrzesień 19, 2018, 18:46:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dlatego podziwiam wkładanie 1,6  na ori kompie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - &gt; 1.8 GTI
« Odpowiedź #183 dnia: Wrzesień 19, 2018, 21:47:30 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Coś jest nie tak. Vana 1,6 na wykresie z czerniewic miało rosnącą charakterystykę aż do odcięcia. To tutaj bardziej przypomina kształtem wykres z 1,8...
ale u niego byl ECU z 1.4 i wtryski z HGWCzego ,wiec najpewniej dopiero przy odcince mieszanka zeszla do nie dlawiacej mocy i wyplulo te 120KM,
ladnie to widac bylo u jima, gdy zmniejszanie cis. paliwa podnosilo moc i w rezultacie dalo 120KM przy 1.8 bara
KGB, jestes nieprecyzyjny, 123,6 KM o ile dobrze pamietam ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #184 dnia: Wrzesień 20, 2018, 19:50:34 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Wtryski odebrane z czyszczenia myjką ultradźwiękową i zamontowane na aucie.
Wymienione oringi na nowe.
Przy okazji umyłem zbiorniczek płynu chłodzącego i wymieniłem przepuszczający cybant.

Pierwsza jazda na plus. Odczuwalnie jest jakby lepiej. Jutro dzwonię na hamownie w celu ponownego pomiaru.



Dlatego podziwiam wkładanie 1,6  na ori kompie...

Na takim zestawie silnik pracuje optymalnie, czyli w miarę dynamicznie, równo i oszczędnie.
Nie mam zamiaru powtarzać rzeźbienia z różnymi wtryskami, regulatorami paliwa itp.
Jak bym chciał więcej mocy to bym wkładał 1.8, albo VVC. Oczywiście też na ori kompach.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #185 dnia: Wrzesień 20, 2018, 20:09:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2904
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ori komp to ori komp. Również mam dosyć kombinowania. Po takim czasie nauki i zbierania doświadczenia,  seria to seria. W 1.6 można się pokusić o porting głowicy i lepszy wydech. I w zupełności wystarczy. W przypadku 1.8 komp to podstawa nie wspomnę o szeregu innych modyfikacji które by się przydały odrazu przy Swap'ie. 1.6 rovera na oem komputerze to najlepszy SWAP jaki można wykonać w Polonezie
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2018, 20:12:19 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #186 dnia: Wrzesień 20, 2018, 20:53:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zalezy ile z tym jest zachodu, jezeli ktos wklada 1.6 na miejsce 1.4 to szkoda sobie glowe zawracac zmiana elektryki,
a jezeli ktos wklada 1.6 do "golej" budy, to i tak musi jakas wiazke ulepic, wiec moze zrobic z tego co wyciagnal razem z silnikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #187 dnia: Wrzesień 20, 2018, 22:13:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zmiana elektryki to dużo powiedziane, bo wiązki się nie zmienia. Sterownik, krokowy, koło zamachowe i zlutowac dwa przewody. Ja po przejściu na sterownik z 1.6 zauważyłem znaczne zmniejszenie zużycia paliwa.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #188 dnia: Wrzesień 25, 2018, 09:27:28 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Auto po czyszczeniu wtrysków ponownie na hamowni.



Wyszło:

* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #189 dnia: Wrzesień 25, 2018, 10:20:44 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Dalej mało jak na 1.8. Wydech seria? Sterownik z?

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #190 dnia: Wrzesień 25, 2018, 10:32:08 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
1.6, sterownik 1,6. Wynik w porządku. Minimalne braki, ale pewnie kolektor wydechowy jest żeliwny.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #191 dnia: Wrzesień 25, 2018, 10:33:40 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dalej mało jak na 1.8. Wydech seria? Sterownik z?
1.6 na właściwym osprzęcie.

1szy pomiar na LPG? Czy oba na PB? Jest lepiej ale jeszcze coś go boli, trochę pofalowany ten wykres na górze, może wydech go dusi.

edit; Multec mnie ubiegł :P
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2018, 10:35:11 am wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 16V GTI 98' - > 1.6 16V GTI
« Odpowiedź #192 dnia: Wrzesień 25, 2018, 11:08:22 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Jest tu motor 1.6 na kompie z 1.6

Oba pomiary na PB
Drugi, lepszy pomiar jest po czyszczeniu wtrysków w myjce ultradźwiękowej.

Została tylko do wymiany przepustnica, bo jest tu z 1.4.

Wydech jest większy, więc nie blokuje, choć Pan z hamowni namawia mnie, aby wrócić do seryjnego.

Wynik już jest poprawny, więc tylko jeździć :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2018, 11:14:09 am wysłana przez Bolim#1838 »
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #193 dnia: Wrzesień 25, 2018, 11:42:05 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
W czasach, gdy co drugi rover tutaj to 1.8 nie sądziłem że ktoś jeszcze wrzucił 1.6 <lol>

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #194 dnia: Wrzesień 25, 2018, 11:46:43 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
W czasach, gdy co drugi rover tutaj to 1.8 nie sądziłem że ktoś jeszcze wrzucił 1.6 <lol>

Nie było ciśnienia na moc, tylko na dynamiczne, oszczędne i bezproblemowe kręcenie się wokół komina itp

1.6 na moście 4.3 jeździ bardzo przyzwocie.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #195 dnia: Wrzesień 25, 2018, 15:04:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Brakuje 2KM i 1,8Nm, uważam, że jest przyzwoicie. Przepustnica 48mm może nieco poprawić przebieg na górze.

Twoja Grejfrut to miała chyba czapke dobrze liźniętą. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu Plus 1.4 GTI 98' - > 1.8 GTI
« Odpowiedź #196 dnia: Wrzesień 25, 2018, 16:29:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Auto po czyszczeniu wtrysków ponownie na hamowni.
Wyszło:


do 5400rpm to jeszcze ujdzie, ale powyzej robi sie masakra i sama wartosc mocy maks mozna wlasciwie zignorowac, bo jest na gorce o szerokosci 100rpm,
przy 5600rpm masz 106-107KM i tez wychodzi z pik-dolka i wchodzi na pik-gorke, nastepnie zalamanie i znowu pik-gorka na 6200rpm,
bez tych dwoch pikow,to przy 5400rpm masz tyle mocy co przy 6600rpm, a miedzy nimi brakuje gladkiej gorki - takiej na 112KM przy 6000rpm,
cos go na gorze szarpie, moze ma za bogato
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.