Autor Wątek: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu  (Przeczytany 2314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6 16V elektronika od nowszego modelu
« dnia: Czerwiec 29, 2014, 18:41:49 pm »

Offline saperx

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
    • Big Bad Fiat Project
Kiedys drazac temat montazu sterownika od 1.6  (bo silnik mam 1.6) gdzies czytalem ze montaz wiazku z nowszego rovera np 25 czy 45 polepsza osiagi a same sterowniki sa bardziej podatne na modyfikacje.

Jakies doswiadczenia w tej materii?

Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 29, 2014, 20:59:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zmiana kola zamachowego jest wymagana i przerobic trza wiazke od wtrysków. ogolnie same + chyba ze komp motoroli chcesz... wiecej trzeba zrobic
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 29, 2014, 23:19:27 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Od 99 roku wsadzali do 1.6 wałki z 1.8 a nie z 1.4, może to stąd wynika różnica w osiągach. Ale i tak pewnie jest raczej kosmetyczna.

Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 01, 2014, 00:04:11 am »

Offline saperx

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
    • Big Bad Fiat Project
Tak o kole wiedziałem. Chodzi mi tez o to zeby nie miec sterownika od 1.4 a skoro wydac kase na skasowanie immo to moze od razu inna wiazka i madrzejszy sterownik?

Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2014, 00:39:10 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie ma to większego sensu, bo przyrostów żadnych nie będzie, a rzeźby trochę jest. Wiązka - sporo rzeźby + dorabianie jej sporego fragmentu od podstaw. Faktycznie MEMS3 jest sterownikiem remapowalnym, ale jest to kosztowne i w seryjnym silniku nie ma żadnego sensu. Jedyna zaleta to brak kopułki, która w zasadzie nie jest problemem, bo nie zagląda się do niej codziennie.

MEMS 1.9 czyli sterowniki starszego typu (z Xem na obudowie) nie wymagają wymiany wiązki ani czujników. Wystarczy uciąć dwa przewody i dolutować je do innych dwóch. Do tego zamocować krokowca na kolektorze ssącym i tyle. Koło zamachowe zakładamy z Rovera 1.4/1.6 z czterema brakującymi zębami + sprzęgło 200mm (polecam do większych K16tek). W moim przypadku przesiadka ze sterownika 1.4 na 1.6 (MKC 104042, silnik 2000rok z wałkami 1.8) to same pozytywy. Silnik bardziej miękko pracuje, nie ma dziur w obrotach, idzie od dołu praktycznie do końca i przy spokojnej jeździe pali bardzo małe ilości paliwa. Polecam każdemu kto męczy się ze sterownikiem z 1.4. :P

Btw. wszystkie MEMSy to sterowniki Motoroli. :]
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 01, 2014, 09:20:58 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Btw. wszystkie MEMSy to sterowniki Motoroli. 








Mialem na mysli ten komp co maja VVC 160 i te nowsze roverki :) to taki moj wlasny znak rozpoznawczy :P czy to motorola czy inny *uj to nie wiem. ja ci moge rozlozyc i zlozyc taki silnik K-serii a nie bawic sie lutowarka w kompie :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)