Autor Wątek: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.  (Przeczytany 7195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« dnia: Wrzesień 23, 2014, 20:05:23 pm »

Grzegorz

  • Gość
Witam problem polega na tym że po podłączeniu obrotomierz pokazuje jakoś połowę obrotów silnika. Elektronik ze mnie żaden ale wiem że chodzi o to że w VVC są dwie cewki i w obrotomierzu trzeba coś zmienić żeby pokazywał poprawnie. Temat był już poruszany ale nie moge znaleźć akurat z tym modelem obrotomierza są tylko ze starszymi. Jak ktoś się zna na tym lub robił już to to był bym wdzięczny za pomoc.

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2014, 20:21:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To VVC 145 czy 160 ? Podłączony pod wyjście z komputera czy pod sterowanie cewki ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2014, 20:50:52 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Odszczekuje poprzednią wypowiedź tu masz link do schematu http://obrazki.elektroda.pl/6929311400_1321884474.jpg wg. mnie jest to kondensator C3 należy zwiększyć lub zmniejszyć jego pojemność najlepiej poproś jakiegoś elektronika ze swojej miejscowości o pomoc
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2014, 20:59:07 pm wysłana przez Dariusz »

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2014, 21:25:48 pm »

Grzegorz

  • Gość
Silnik w wersji 160 KM. Nie jestem do końca pewnien ale chyba podłączone jest do cewki. Dariusz dzięki za schemat pokaże kumplowi może będzie wiedział o co chodzi. Jak ktoś ma jeszcze jakieś. pomysły to piszcie.

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2014, 21:28:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To nie jest przypadkiem exSledzikowe auto ? Kupiony z Wołomina ? :)

Tak jak kolega wyżej pisze, należy wymienić któryś z kondensatorów.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2014, 21:36:12 pm »

Grzegorz

  • Gość
Ok dzięki będę kombinowal z tym :-) No z wołomina prawdopodobnie od niego tyle że teraz to już sam silnik jego a buda moja :-P

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 24, 2014, 07:27:56 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie ma wyjścia oddzielnego z kompa na obrotek?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2014, 07:50:23 am »

Grzegorz

  • Gość
Wyjście może i jest tylko by trzeba roszyfrowac który to kabelek. 

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 24, 2014, 22:09:19 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Nawet jeśli podepniesz sie pod kompa to obrotomierz Ci nie wystartuje.. te obrotomierze potrzebują indukcji aby ruszyć.. więc i tak musiałbyś podpiąć się pod cewke zapłonową , chyba że bardzo chcesz pod ECU to jest jedno wyjście - przekaźnik 24V (12 też by działał ale zworka by hałasowała od częstotliwości na cewke przekaźnika) wyjście 86 podłączasz pod zapłon a 85 pod wyjście "1" lub tacho obrotomierza i od obrotomierza pod ECU.

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 24, 2014, 23:27:10 pm »

Grzegorz

  • Gość
Dariusz to już dla mnie za wysoka elektronika abym ten kondensator udało mi się zmienić i żeby to pokazywalo jak trzeba to będę zadowolony :-)

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 24, 2014, 23:37:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dariusz, mógłbyś narysować jakiś schemat ? Za tydzień zmierzę się pewnie z podobnym problemem.
Wyjście obrotomierza jest na pinie 55 (3), przewód biały z czarnym paskiem.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2014, 08:19:33 am »

Grzegorz

  • Gość
Ok dzięki już wiem o który kabelek chodzi. Ale narazie sprubuje wymienić ten kondensator no chyba że się nie uda wtedy będę kobinowal z tym podlaczeniem pod kompa. 

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 25, 2014, 13:40:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
O ile nie jest właśnie tak podłączony, bo jeśli to exSzakalowy silnik to z tego co pamiętam to tak. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 25, 2014, 16:36:57 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 25, 2014, 16:37:51 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
I obrotmierz wiadomo plus zapłonu a tacho lub 1 (różnie opisują) pod ecu.

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 25, 2014, 17:24:45 pm »

Grzegorz

  • Gość
Faktycznie do obrotomierza jest pociągnięty kabel biały z czarnym paskiem więc to pewnie to :-)

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 25, 2014, 17:56:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To dziwne, że pokazuje połowe. U Szakala w Caro (minus) obrotomierz działał normalnie....
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2014, 18:06:36 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 25, 2014, 19:46:00 pm »

Grzegorz

  • Gość
Ale miał pod komputer podpiete czy pod cewke ? Bo u mnie od kompa odcięte i do cewki poprowadzone :-P

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 25, 2014, 19:49:13 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hehe typowa przypadłość :)
Impulsy do obrotomierza są pobierane z jednej cewki przy normalnym układzie.
Tutaj cewek masz więcej ?
Problem już był przerabiany.
System "Waste spark" jak w abimexie :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problem z Obrotomierzem w caro plus przy silniku 1.8 VVC.
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 27, 2014, 23:19:38 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
O ile nie jest właśnie tak podłączony, bo jeśli to exSzakalowy silnik to z tego co pamiętam to tak. :P
To właśnie exSzakalowy silniczek ;p :)
To dziwne, że pokazuje połowe. U Szakala w Caro (minus) obrotomierz działał normalnie....
U mnie działał normalnie bo w obrotku właśnie dolutowałem oporniczek z drugiego obrotka, tak żeby były dwa i wtedy działa normalnie ;p :)
Ale miał pod komputer podpiete czy pod cewke ? Bo u mnie od kompa odcięte i do cewki poprowadzone :-P
musisz mieć pod cewkę podpięte bo pod komputer działa tylko z obrotkiem z rovera (jest inaczej zasilany) i z obrotkiem z poldka nic nie wskazuje
Tutaj cewek masz więcej ?
no dwie cewki są :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2014, 23:22:46 pm wysłana przez Szakal# »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`