Autor Wątek: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'  (Przeczytany 3762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« dnia: Październik 09, 2014, 15:35:57 pm »

Offline Heniek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 95'
Witam

Mam pytanie dotyczące instalacji w Polonezie Caro 1,4 rocznik 95'.
Czy instalacja ta posiada wolne sloty służące do wpięcia zasilania elektrycznych lusterek lub innego dodatkowego wyposażenia?
Wiem, że w Caro+ fabrycznie były przygotowane wiązki do dodatkowego wyposażenia, jednak w moim Poldku nie udało mi się póki co znaleźć takowych. Gdzie ewentualnie ich szukać?
Co prawda mam już przygotowane tzw baypasy z dodatkowym bezpiecznikiem i bez problemu mogę włączyć się w instalację, ale wolałbym wykorzystać istniejącą instalację by nie powodować chaosu pod deską rozdzielczą  :].
W załaczeniu instrukcja montażu  :-), może ktoś przy okazji skorzysta.
.
Sympatyk polskiej motoryzacji :-).

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2014, 16:50:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie znajdziesz takowej, bo elektryczne lustra były od 1996 roku.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2014, 18:11:47 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Czy na pewno od 1996 ? Kolega kiedyś miał nowe elektryczne lusterka z datą produkcji 1994 bodajże, ale pewien nie jestem, kiedyś przeglądając cennik wyposażenia bodajże z 1995 też wydaje mi się, że w 1995 już były ale upierać się nie będę. Tak czy tak, nawet jeśli były to nie każde auto musi mieć wyjścia w instalacji pod nie ;)

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2014, 18:24:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Hmm, z tego co pamiętam to elektryczne lustra weszły wraz z Atu, które fabrycznie miały być w nie wyposażone, ale jak wyszło tak wyszło. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2014, 18:29:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Też miałem lusterka z datą produkcji 1994.

Dodatkowej wtyczki nie ma innej niż ta za schowkiem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2014, 19:31:51 pm »

Offline ZMD

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 384
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Ja mam elektryczne lustra i na kablach od nich jest metka ZEM EŁK 1994
Hmm, z tego co pamiętam to elektryczne lustra weszły wraz z Atu, które fabrycznie miały być w nie wyposażone, ale jak wyszło tak wyszło. :)
W fso zamiast w planach mieć jakies pierdoły typu elektryczne lustra mogli pomysleć o seryjnej wspomie w minusach,albo czymś innym przydatnym :)

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2014, 19:43:45 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ale dzięki temu, że w minusach wspoma była za dopłatą, to teraz minusy wyposażone w ZF'y posiadają smaczek rarytasu  :P

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2014, 19:53:20 pm »

Offline Heniek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 95'
Też miałem lusterka z datą produkcji 1994.

Dodatkowej wtyczki nie ma innej niż ta za schowkiem.


A gdzie dokładnie jej szukać- wtyczki za schowkiem i jak ona wygląda. Jak się do niej dostać???
Sympatyk polskiej motoryzacji :-).

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2014, 02:15:27 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
wspoma była za dopłatą

Za srogą dopłatą, w 1995 roku dopłata to 1270PLN netto przy cenie samochodu 15 400PLN netto :) Dane z 11.06.1995r.

Nowy układ chłodzenia z szeroką chłodnicą kosztował niebagatelne 58PLN dopłaty :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2014, 07:57:59 am »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Ja także miałem na metce datę produkcji el. luster 1994.

U siebie pociągnąłem wprost z akumulatora zasilanie, oprawa bezpiecznika na przewodzie blisko akumulatora, masę podpiąłem z istniejącej już kostki po alarmie. Pracuje to bez szwanku. Tylko nie wpinałem się z podgrzewaniem pod wiązkę na tylną szybę - zrobiłem sobie uruchamianie na klawisz od przeciwmgielnych :) (zasilanie współdzielone ze sterowaniem, stąd bezpiecznik 25 A zamiast 15 A, bo zabezpiecza i sterowanie, i grzanie).

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2014, 09:33:55 am »

Offline Heniek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 95'
Ja także miałem na metce datę produkcji el. luster 1994.

U siebie pociągnąłem wprost z akumulatora zasilanie, oprawa bezpiecznika na przewodzie blisko akumulatora, masę podpiąłem z istniejącej już kostki po alarmie. Pracuje to bez szwanku. Tylko nie wpinałem się z podgrzewaniem pod wiązkę na tylną szybę - zrobiłem sobie uruchamianie na klawisz od przeciwmgielnych :) (zasilanie współdzielone ze sterowaniem, stąd bezpiecznik 25 A zamiast 15 A, bo zabezpiecza i sterowanie, i grzanie).

Dziękuję za sugestie dotyczące podłaczenia zasilania. Mam tylko jedną drobną uwagę. Podgrzewanie pojedyńczego lusterka to prąd rzędu 1,5 A przy zasilaniu 13V, prąd pobierany przez silniczek regulacji ustawienia to około 150mA. ;-). Łatwo więc wywnioskować, że nie ma co szaleć z "ogromnymi" zabezpieczeniami tych obwodów. Wystarczy przytoczone wartości pomnożyć razy dwa + zapas około 50% :-).
Sympatyk polskiej motoryzacji :-).

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 12, 2014, 07:18:06 am »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Mogłem bawić się w liczenie doboru bezpiecznika, ale metoda prób i błędów wyszło,że jeśli włączę podgrzewanie i jednocześnie będę sterować lusterkami, to przy bezpieczniku mniejszym niż 25 A następuje jego przepalenie :) wszystko zależy jak podlaczysz.
Instrukcja dołączona wskazuje użyć 15 A jeśli podlaczysz regulacje na osobnym obwodzie,a podgrzewanie pod tylna szyba. Swoją drogą bezpiecznik tylnej szyby to właśnie chyba 25 A.
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2014, 07:19:49 am wysłana przez Rysiob »

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 16, 2016, 23:56:33 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Chcę zamontować kpl. elektrycznych podgrzewanych lusterek do Caro '94, będę montował równocześnie z instalacją grzanych foteli. Dzisiaj patrząc na deskę zacząłem się zastanawiać gdzie dać przełącznik lusterek?
Są po lewej stronie 2 miejsca - albo obok ogrzewania tylnej szyby dam przycisk grzanych foteli a sterowanie lusterkami pójdzie niżej bowiem są tam dwa pola wolne (ale to spowodowałoby konieczność wycięcia kawałka mięcha między nimi) albo w obecne miejsce grzanej szyby i pustego miejsca obok daję joystick el. lusterek a sterowanie szybą i grzaniem fotela przenoszę na dół. Rozsądek podpowiada to drugie rozwiązanie. Czy mam rację?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 17, 2016, 00:01:57 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Chcę zamontować kpl. elektrycznych podgrzewanych lusterek do Caro '94, będę montował równocześnie z instalacją grzanych foteli. Dzisiaj patrząc na deskę zacząłem się zastanawiać gdzie dać przełącznik lusterek?
Są po lewej stronie 2 miejsca - albo obok ogrzewania tylnej szyby dam przycisk grzanych foteli a sterowanie lusterkami pójdzie niżej bowiem są tam dwa pola wolne (ale to spowodowałoby konieczność wycięcia kawałka mięcha między nimi) albo w obecne miejsce grzanej szyby i pustego miejsca obok daję joystick el. lusterek a sterowanie szybą i grzaniem fotela przenoszę na dół. Rozsądek podpowiada to drugie rozwiązanie. Czy mam rację?
Zależy na czym ci zależy, jak na oryginalności to drugie rozwiązanie. Ja np. mam lusterka po lewej stronie regulacji świateł (wycięty nowy otwór), tam gdzie fabrycznie grzana szyba i puste miejsce mam el. szyby a poniżej grzana szyba i wentylator chłodnicy, grzane fotele przy lewarku.

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 17, 2016, 00:06:23 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wersja nr 2. Dokładnie w ten sposób fabrycznie było to montowane. Zakładam, że ramkę do joysticka masz?
P.S do luster będziesz musiał trochę podrzeźbić, tzn. skądś wziąć zasilanie, masę, zasilanie po stacyjce i zasilanie do grzania lusterek. Do foteli powinna być kostka za zegarami.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Zasilanie elektrycznych lusterek Polonez Caro 1,4 95'
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 17, 2016, 00:12:13 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
P.S do luster będziesz musiał trochę podrzeźbić, tzn. skądś wziąć zasilanie, masę, zasilanie po stacyjce i zasilanie do grzania lusterek.
Zasilanie lusterek z wolnego fioletowego przewodu ze skrzynki, masa to gdziekolwiek np. pod nakrętką za zegarami, podświetlenie zrobić rozgałęzienie np. z podświetlenia regulacji świateł, zasilanie grzania połączyć z szybą grzaną (tak chyba było fabrycznie połączone razem).