Autor Wątek: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.  (Przeczytany 42211 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #120 dnia: Lipiec 15, 2014, 23:42:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
slaby gazownik,ze juz przy 4000rpm masz zamule ,bo jakby dobrze przysiasc,to mozna w GSI do odcinki dobrze ustawic,nawet na tych minivaltekach produkcji AC,
no ale nawet bez zbednego starania sie zrobic do 5000rpm to nie sztuka,
oczywiscie hana by pomogla, ale skoro to i tak jest Stag to najprosciej wlaczyc mnozenie wtryskow razy 2 (opcja w programie "polsekwencja") i wtedy bez problemow mozna ustawic dobrze w pelnym zakresie obrotow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #121 dnia: Sierpień 28, 2014, 21:58:54 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Z racji dzwona Thalii wielce prawdopodobne jest że gaz z niej zostanie przełożony do mojego GTI. Stąd mam też pytanie. Instalacja to IV Gen, elektronika STAG4, parownika Alaska (do 100HP) i te nieszczęsne wtryski... czerwone valteki 3ohm.

Parownik jestem jakoś w stanie przeboleć, ale te wtryski prawdopodobnie trzeba będzie zmienić mimo że nie zrobiły jeszcze nawet 10 tys. km, bo z tego co czytam tutaj i nie tylko te valteki nie nadają się do rovera.

Potrzebuję konkretów jakie w miarę tanie wtryski do tego silnika? Wiem że najlepiej byłoby jebnąć z grubej rury i kupić Hany 2000, ale to troszkę ponad budżet, coś poniżej 200zł byłoby optymalne... tylko co? Słyszałem że od valteków lepsze są OMVL Reg (około 130-140zł na allegro), tylko jak to ma się do stanu faktycznego?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #122 dnia: Sierpień 29, 2014, 10:14:40 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Alaska to tak do 90 KM, więcej bym jej nie dał, będzię miała straszne skoki ciśnienia. Jak sie mocno postarasz to i na Valtekach to bedzie chodzić jako-tako.  Wtryski polecam Barracudy, ogarniają krótkie czasy i mają wymienne dysze w razie swapa. Cena ok 80zł/szt.  Jak masz kupować jakies OMVL to lepiej dozbieraj na coś lepszego. Reduktor też bym szukał jakiś inny. No, i obowiązkowo kabelek do tego jakis kup.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #123 dnia: Sierpień 29, 2014, 11:49:12 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Alaska przy 1.4 daje rade, choć tyłka nie urywa, waldemary też jako tako mogą być. Jeśli masz to w dobrym stanie zamontuj, odłóż sobie kase na baracudy i jak sypną valteki to zmienisz-chwila roboty. Przy konwersji na IVgena najgorsze to ładnie zrobić wiązkę i wkrętki
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 29, 2014, 12:56:43 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Powiem tak, widziałem już różne patenty i o parownik raczej jestem spokojny. Mój wujek wozi się Mondeo MK3 w kombi, motor 2.0 + LPG sekwencja właśnie stag4, alaska 100HP i te valteki i jakoś to jeździ, spalanie w normie, po mieście 11l, w trasie nawet poniżej 9. A przecież to jest prawie 150 konny silnik. Różnica między PB a LPG oczywiście jest zauważalna, ale kultura pracy na lpg w normie bez cyrków.

Cytuj (zaznaczone)
No, i obowiązkowo kabelek do tego jakis kup.
Masz na myśli interfejs do połączenia z PC? Jakieś polecane kabelki? Dodam że musi być na USB, bo mimo że mam w domu 2 lapki to żaden nie ma RS232. I czy da się taki interfejs zainstalować na nowszym systemie, konkretnie 8.1 ?

Cytuj (zaznaczone)
Jeśli masz to w dobrym stanie zamontuj
W sumie jak mam to można spróbować.

Pytanie jeszcze mam o podłączenie LPG do kolektora bo nie chciałbym wiercić dziur, słyszałem i widziałem adaptery pod wtryskiwacze do LPG. Jak to się fachowo nazywa, jak i gdzie tego szukać, bo na allegro nie widzę. Jest sens się w to pakować i czy może to wpłynąć na pracę na PB.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #125 dnia: Sierpień 29, 2014, 16:58:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do rovera musisz wtryski ustawic na polsekwencja ,czy jak tam zmienili nazwe opcji w stag4 i bedzie dzialac na valtekach jakis czas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #126 dnia: Sierpień 29, 2014, 20:08:30 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
@KGB, trzeba to załatwić programowo czy fizycznie podłączyć wtryski jako pół-sekwencje?

Mam jeszcze jedno pytanie, otóż dzisiaj otworzyłem maskę w thali żeby popatrzeć jak to wygląda i jakoś zobrazować sobie jak to wypruć i rozmieścić w polonezie. Zauważyłem że sterownik to STAG4 z dopiskiem Eco.

W internetach piszą że jest kilka wersji stagów, między innymi Stag 4 Plus, Eco i bez dopisku. Jakie są różnice między tymi sterownikami i czy Eco w roverze wystarczy?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #127 dnia: Sierpień 29, 2014, 20:17:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ECO nie ma ustawialnej korekty po temp. gazu, ale to niewielka wada dla amatora ,bo wlasnoreczne ustawienie korekty wymaga wprawy i kilkunastu testow po odpaleniu silnika,
oczywiscie wewnetrzna korekta jest zaszyta,

wtryskiwacze podlaczasz normalnie ,bo opcja sie nazywala tylko polsekwencja i fullgroup ,a faktycznie to jest sumowanie czasow dwa i cztery razy pomijajac co drugi wtrysk w przypadku sumowania dwa razy,
w ten sposob zamiast 2ms ,ktorych valtek nie przeniesie pojawiaja sie 4ms przy ktorych valtek zaczyna sie otwierac w przewidywalny sposob,
dzieki temu mozna pokryc caly zakres pracy silnika bez zapetlenia ,ale o odcince to zapomnij - ustaw przelaczanie na benzyne przy 6200rpm ,chyba ze alaska nie wyrobi to wczesniej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #128 dnia: Sierpień 30, 2014, 08:59:29 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zależy jakie oprogramowanie, mam staga eco z zeszlego roku, obsługuje go program 9.x wzwyż. Tam się to nazywa-typ ster. wtrysku standard lub podwajanie. Zamontowany jest w volvo, ale tam też full-grup i czasy benzyny, jak w roverze, bardzo krótkie (od 1,5 do 6ms) więc podwajanie jest właczone.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #129 dnia: Sierpień 30, 2014, 14:43:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiem,ze zmienili w ktoryms momencie nazwy ,ale nie bylem pewny na jakie,
kiedys byly : sekwencja (1x) ,polsekwencja (2x) ,fullgroup (4x) - nazwy mylace na pierwszy rzut oka,
jezeli zmienili na standard i podwajanie (niema poczwarzanie :> ? ) to tak jak w innych sterownikach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #130 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:17:32 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mam pytanie co do przewodu do diagnostyki. Czy taki będzie odpowiedni (stag 4 eco) http://allegro.pl/interfejs-lpg-usb-do-gazu-kme-bingo-stag-zenit-brc-i4542611477.html

Czy może polecacie coś innego?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #131 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:30:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyglada solidnie,wiec mozesz brac z wtykiem nr 7

zobacz tez na stronie viaken.pl co maja i za ile (dawno nie zagladalem) bo moze byc taniej i sa dobre (nie uzywam USB ,ale mam ich fejsy na COM)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 15, 2014, 13:37:34 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
LPG zainstalowane. Chodzi nawet w miarę, ale zawsze może być lepiej :jezyk2:
Na początek tak:
- na wolnych trochę nim rzuca,
- przy gwałtownym wciśnięciu gazu na postoju na chwile się zakrztusi i się wkręca
- przy pełnym bucie idzie bardzo dobrze, rzekłbym nawet że lepiej jak na PB :d

Po ustawieniu wszystkich parametrów zrobiłem autokalibrację (na ciepłym silniku). Potem zrobiłem około 15km na benzynie a potem już jakieś 110km na gazie.

Z obserwacji lambdy i odchyłki wychodzi że ma ubogo (?) na wolnych. Żeby to poprawić muszę w miejscach odchyłki na minusie mnożnik dać w górę a w miejscach na plusie w dół, dobrze rozumuję?

Poniżej wrzucam screeny z programu.





Osprzęt to jak wcześniej wspominałem już:
STAG 4 Eco (najnowszy firmware wgrany)
Tomasseto AT09 Alaska (wg. specyfikacji do 136km)
Czerwone Waldemary 3ohm.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2014, 13:40:25 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #133 dnia: Wrzesień 16, 2014, 11:06:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wytnij dotryski,bo w tym silniku przy kazdej okazji ECU pluje dotryskami i stad masz szarpania przy dodawaniu gazu,
ustaw 1.9ms, bo z tego co pamietam to podczas pracy czasy wtryskow nie schodza ponizej 2.3ms ,a dotryski maja 1.5-1.7ms
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #134 dnia: Wrzesień 16, 2014, 11:55:47 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Czyli próg obcinania dotrysków ustawiam na 1.9ms. Na wolnych obrotach czas wtrysku na benzynie oscyluje przy 2.1~2.2, na gazie czas wtrysku PB wzrasta o 0.1.

A co z mnożnikiem? Zwiększyć w miejscach odchyłki na minusie?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #135 dnia: Wrzesień 16, 2014, 12:18:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozesz delikatnie zwiekszyc mnoznik ,ale generalnie to autokalibracja powinna ustawic mnoznik na wolnych tak,zeby czasy benzyny byly sobie rowne ,a roznice dla czasow wysokich mozesz recznie wyrownac, jednak dla ustawienia w petli otwartej to potrzebny jest podglad sondy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #136 dnia: Wrzesień 16, 2014, 12:32:41 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
No sonda na benzynie na wolnych ładnie faluje, a na gazie nie bardzo, raz na jakiś czas coś tam skoczy, ale generalnie większość czasu to ubogo.

Zobaczę po wycięciu dotrysków jak to będzie wyglądać.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #137 dnia: Wrzesień 18, 2014, 16:20:27 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Ustawiłem próg na 1.9 i niestety ale to nie przejdzie - gaśnie na wolnych. Ustawiłem na 1.7 i jest delikatna poprawa.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #138 dnia: Wrzesień 18, 2014, 23:19:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to poekspwrymentuj ,tak zeby wyciac dotryski i silnik nie gasl,
moze byc 1.7ms jezeli dziala
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.