Autor Wątek: Rajdowa płyta pod silnik  (Przeczytany 1372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4560
  • Płeć: Mężczyzna
Rajdowa płyta pod silnik
« dnia: Październik 29, 2014, 18:14:07 pm »
Kluczem do zrozumienia problemu jest ta fotka. Konkretnie, popatrzcie na element który wystaje pod samochodem, między osiami, zaraz za przednim kołem:



O co chodzi? Pomińmy nawet ograniczoną wytrzymałość seryjnej osłony (i tak jest całkiem bardzo dobra jak na serię)- Zaraz za końcem osłony, nisko nad ziemią jest centralny drążek kierowniczy, niczym nie chroniony. Póki auto szaleje na drodze, raczej nic mu nie grozi, natomiast w razie wypadnięcia z trasy, zachodzi już ryzyko wygięcia drążka. Następny wrażliwy punkt to wystające mocowanie skrzyni biegów. Z tego co widać na fotkach, to płyta z Działu Badań Specjalnych OBR, sięgała prawdopodobnie aż do mocowania skrzyni biegów. Nie pamiętam w tej chwili kto to powiedział, ale któryś z mniej znanych kierowców z FSO wspominał że na rajdzie w NRD wyleciał Polonezem z drogi na pieńki po ściętych drzewach i auto nie odniosło uszkodzeń. To by potwierdzało że płyta sięgała do skrzyni, w przeciwnym razie prawdopodobnie zostałaby ona urwana.

Oczywiście taka płyta musi mieć dodatkowe ożebrowanie pod spodem albo podparcie gumowymi klockami gdzie się da, w przeciwnym razie będzie się łatwo wyginać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Maciek BP

  • Psuj
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: 97' C20NE
Odp: Rajdowa płyta pod silnik
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2015, 09:02:54 am »
odgrzeje kotleta, szkoda że nie ma zdjęć jak ona od dołu wygląda, bo bardzo fajna sprawa taka płyta pod silnik.
a może Ktoś ma fotki swoich płyt pod silnik?

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4560
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rajdowa płyta pod silnik
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2015, 10:37:48 am »
No, przypomniało mi się, o tej przygodzie z pieńkami pisał Adam Polak:

http://www.kronikarajdow.pl/index.php/pl/aktualnosci/item/335-polacy-w-legendarnym-rallye-wartburg.html

Jeżeli zawieszenie nie jest bardzo niskie i odbojniki są na miejscu to na ogół powinno być w serii wszystko w porządku, chyba że po skoku będzie lądowanie na dużych kamieniach, koleinie, albo się wypadnie z drogi.

Ewidentnie ta duralowa płyta byłą półkoliście wygięta Na starym komputerze miałem też zdjęcie na którym było widać płytę z trzema okrągłymi wlotami. Prawdopodobnie do wszystkich płyt był też przymocowany hak.


Jak widać ta jest dość cienka, więc musiała mieć pod spodem jakieś wzmocnienia żeby się nie wygiąć.




Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Maciek BP

  • Psuj
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: 97' C20NE
Odp: Rajdowa płyta pod silnik
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2015, 09:51:01 am »
Dla mnie bomba, na Borewiczach ładnie ją widać, ta zagięta łukiem musi mieć jakieś wsporniki bo faktycznie jest dość cieńka. jak w swoim zamontuje to postaram sie wrzucić zdjęcie od dołu jak moja wygląda.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4560
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rajdowa płyta pod silnik
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2015, 19:46:17 pm »




Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera