Autor Wątek: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola  (Przeczytany 73903 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 12, 2015, 13:20:43 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
jakies modyfikacje w zaciszu garażu się szykują (gleba wpada?  <spoko>) że taka cisza?

Kolego Fasola rób swoje, a skończone etapy prac prezentuj w temacie.

nie aktualizuje tematu bo po co? skoro w tym temacie  co akualizacja to wybucha kolejna wojna?

a dzieje się tyle że zbieram graty i powoli biorę się za mechanike bo przyznaję powinienem zrobić to dawno ale brak czasu i wyszło jak wyszło. W środę zwalam skrzynie zmieniam sprzęgło, zmieniam wszystkie końcówki drążków, zmienie po raz drugi sworznie bo za pierwszym razem nie dodałem smaru (za późno znalazłem temat jak przedłużyć ich żywotność) i po 1500km sie wyrobiły gorzej od tych co były oryginalnie... dalej zmieniam rozrząd, świece już zmieniłem olej w silniku był niedawno zmieniany, i oczywiście oleje w skrzyni, moście przy okazji wymiany sprzegła będą zmieniane. a po za tym to polonez dziarsko pokazuje kumplą z bmw, że nie trzeba mieć bmw żeby zrobić rondo bokiem ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 12, 2015, 14:16:31 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
No i o to chodzi. Najpierw mechanika na tip top, potem lekka gleba i będzie git.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 12, 2015, 18:18:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dodatkowy smar w sworzniach wahaczy to placebo - jezeli wybily sie po 1500km to albo byly jakies trefne,albo cos skaszaniles przy wymianie,
nie bardzo moge sobie wyobrazic co ,ale to nie jest normalne w zadnym przypadku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 12, 2015, 18:37:56 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
nie wiem co mozna schrzanic przy wymianie sworzni... sworznie mialem delphi i juz raz w hondzie montowalem ich sworzen i tez dlugo nie wytrzymal... w przypadku poloneza nie ma zbyt duzego wyboru producentow jak w innych markach... w hondzie pomontowalem sworznie 555 i yamato i jakos naklepalem na nich ponad 10 kkm i nadal sie dzielnie trzymaja... jakies minimalne pojecie o mechanice mam i nie musisz z kazdym swoim postem robic tu ze mnie idioty ktory nic nie umie ... bo odnosze wrażenie że wlasnie to usilujesz zrobic...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 12, 2015, 19:58:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zle wrazenie odnosisz,
chodzi mi o to,ze faktycznie cos jest nie tak - wymienialem sworznie ,fabryczne wybily sie po ponad 100kkm (wymienialem przy 110kkm) ,zalozylem Delphi i teraz mam 180kkm na liczniku ,luzow nie czuje ,ale na szarpakach moglyby byc widoczne ,wiec sam mozesz zobaczyc jaka jest roznica,
zdazaly sie tez rozne kwiatki i np. wiem,ze w jednym Caro wybil sie jeden sworzen fabryczny po 30kkm i to ewidentnie trefny sworzen ,bo padl po malym przebiegu i tylko jeden,

dlatego nie licz,ze dowalenie smaru w czyms pomorze ,
a zupelnie inna kwestia jest,ze smar nie dociera tam gdzie jest najbardziej potrzebny,
sam rozwazam opcje motodoktora,ale ten tez jakis taki gęsty ,wiec chyba najlepiej jest wstrzynac 10-20ml Hipolu,

w gorne nie ma sensu nic dodawac ,a one same wytrzymuja duzo dluzej niz dolne - zmienialem komplet troche bez sensu,bo gdybym zostawil gorne fabryczne,to pewnie do dzis by smigaly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 12, 2015, 22:45:18 pm »

Offline trapezSC

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLE
Bardzo fajny Polonez kolego, btw mam taki sam ori zestaw kluczy i też jestem z tego dumny  <lol>

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:29:41 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
zle wrazenie odnosisz,
chodzi mi o to,ze faktycznie cos jest nie tak - wymienialem sworznie ,fabryczne wybily sie po ponad 100kkm (wymienialem przy 110kkm) ,zalozylem Delphi i teraz mam 180kkm na liczniku ,luzow nie czuje ,ale na szarpakach moglyby byc widoczne ,wiec sam mozesz zobaczyc jaka jest roznica,
zdazaly sie tez rozne kwiatki i np. wiem,ze w jednym Caro wybil sie jeden sworzen fabryczny po 30kkm i to ewidentnie trefny sworzen ,bo padl po malym przebiegu i tylko jeden,

dlatego nie licz,ze dowalenie smaru w czyms pomorze ,
a zupelnie inna kwestia jest,ze smar nie dociera tam gdzie jest najbardziej potrzebny,
sam rozwazam opcje motodoktora,ale ten tez jakis taki gęsty ,wiec chyba najlepiej jest wstrzynac 10-20ml Hipolu,

w gorne nie ma sensu nic dodawac ,a one same wytrzymuja duzo dluzej niz dolne - zmienialem komplet troche bez sensu,bo gdybym zostawil gorne fabryczne,to pewnie do dzis by smigaly

popełniłem dokładnie ten sam błąd przy podobnym przebiegu 103 kkm też zamiast najpierw sprawdzić tak od razu kupiłem komplet i zacząłem wymieniać " a jak już jest to wymienie wszystkie" a teraz w najgorszym razie jakby te były totalnie wyje... z akcji to górne sworznie które wcale nie były takie złe mam ochote porozwiercać w nich te nity i założyć drugi raz... bo to to jest po prostu jakaś pomyłka...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:57:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja tam prawie nic nie wyrzucam, wiec na czarna godzine dobre i takie uzywane,
co ciekawe,to w zadnym sworzniu fabrycznym, nawet w tym mocno wybitym dolnym nie pękła guma ,a w tych na ktore zmienilem wszystkie gumki sa juz wyrwane - we wszystkich 4szt,
wiec warto trzymac stare, chociazby dla gumek,
na razie nic z tymi peknietymi nie robie,smar jeszcze widac, w wodzie nie brodze - jak obnize zawias o jeden zwoj to albo przedluze zywot przez prace w innym miejscu ,albo padna prawie od razu (licze na wiecej niz 1500km :p )
tak samo z amorami, ktore sa jeszcze fabryczne,
najwyzej po obnizeniu bede musial zmienic wszystko na raz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 13, 2015, 14:32:45 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
a dzieję się dokładnie tyle, oczywiście nie jest to cały zestaw bo nie chce mi się teraz jechać specjalnie do garażu robić zdjęcia Paska rozrządu, napinacza, "głowną" końcówke drążka (tą długa podwójną niewiem jak się fachowo ją nazywa)

oraz szczotki do rozrusznika


oraz jakiś czas temu nie pamiętam teraz czy pisałem czy nie ale zmieniłem środek kierownicy bo akurat trafił się polonez na złomie z takowym.


ale prawde powiedziawszy troche drażni mnie ten ster niczym z titanica i mam ochotę założyc kierownicę albo z malucha FLa albo momo którą miałem zakładać do Hondy

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 13, 2015, 14:40:29 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
hmmm Fortuna Line, Intercarsowki badziew i najtańszy.... oj długo nie wytrzyma.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 13, 2015, 19:57:55 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
zgadzam sie w 100% ale niestety podobno nic innego nie bylo... ile polata tyle polata najwyzej sie wymieni drugi raz

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 13, 2015, 20:49:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ile taki komplet szczotek i czy masz numer katalogowy? :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 14, 2015, 08:25:42 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Ile taki komplet szczotek i czy masz numer katalogowy? :)

nie pamietam ale poniżej 20zł a nr niestety nie znam ;/

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 14, 2015, 11:59:45 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A na pudełku nie masz gdzieś ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 14, 2015, 23:34:40 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Momo moim zdaniem by siadła  :]
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 15, 2015, 15:13:48 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
sprzegło zmienione ^^ ale jak nie urok to sraczka... a więc mam chłopaki problem... otoż od pewnego czasu co jakis czas musialem dolac troche plynu do chlodnicy balem sie ze poszla uszczelka ale sprawdzalem olej czy aby tam nie ucieka swiece czy nie sa zalane czy kopci itp i nic nigdzie nie bylo wczoraj zlokalizowalem wyciek na poczatku ucieszony bo "aaa pewnie jakis wąż puścił" co sie okazało wyciek jest spod głowicy.... i tu rodzi się pytanie czy bawić się znowu w zwykłą uszczelkę czy zaaplikować mu odrazu metalową ?

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 15, 2015, 15:20:01 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Spuścić płyn, zapaćkać z zewnątrz na ile się da Hermetykiem, zalać, jeździć. W razie potrzeby powtórzyć zabieg <lol>
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 15, 2015, 15:59:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Każda uszczelka do Rovera jest metalowa. Ja od siebie polecam Elringa starego typu wzmocnionego (czerwone ścieżki elastomerowe). Z wielowarstwówką mam złe przejścia... poprawiałem dwa silniki z nią bo ciekła na zewnątrz i po zastosowaniu w/w Elringa susza. Taką mam też u siebie w VVC. Po za tym wątpię, że masz idealnie równo wystające tuleje na co czuły jest MLS...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #118 dnia: Luty 07, 2015, 15:56:14 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Więc mały up żeby nie było, że auto zginęło ;)

wpadło nowe sprzęgło LUKa oraz olej w skrzyni i moscie ;)
Więc mały up żeby nie było, że auto zginęło ;)

wpadło nowe sprzęgło LUKa oraz olej w skrzyni i moscie ;)




dalej wymieniając sprzęgło w końcu udało mi się odnaleźć wyciek płynu chłodniczego okazało się że leci spod głowicy.... a więc do dzieła przy okazji wpadł nowy rozrząd którego niestety ale zdjęcia nie mam Uszczelka na jaką się koniec końców zdecydowałem to Reinz jedno warstwowy, ponieważ jak się okazało już kiedyś głowica była robiona i zamontowany ERLING nie dał rady...
zdecydowałem na początek zalać silnik jakimś tam Mobilem żeby tylko przepłukać silnik zrobie na nim 1000km i go zlewam, a na jego miejsce wpadnie prawdopodobnie Valvoline.




dalej wpadły oryginalne FSO „bambery”


no i coś tam śnieg za bardzo nie chce gościć u mnie ale jakoś tam od czasu do czasu spadnie więc coś tam jest cyknięte ;)





i króciutki filmik gdyż cały materiał się nie zapisał...
https://www.youtube.com/watch?v=a8KMptJELMA&feature=youtu.be

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #119 dnia: Luty 07, 2015, 20:18:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
ponieważ jak się okazało już kiedyś głowica była robiona i zamontowany ERLING nie dał rady...
Może wypadało się zastanowić dlaczego ELRING nie wytrzymał ? Na bank coś zostało zrobione niezgodnie z technologią naprawy tego silnika. Pozostałe uszczelki kupiłeś jakiejs mało znanej firmy, ale to akurat mało istotne. Gorzej, że zaoszczędziłeś też na szpilkach, co może się zemścić... Planowałeś głowicę ? Dużo z niej zebrali ? Sprawdziłeś na szczelność ?

Świetną kierownicę kupiłeś, też kiedyś takiej szukałem, ale aukcje kończyły się zazwyczaj na ponad 200zł, a tyle to nie jest dla mnie warte :)
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2015, 20:19:46 pm wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+