Autor Wątek: Łada  (Przeczytany 40214 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Łada
« dnia: Grudzień 16, 2014, 15:12:08 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Mieliście może doświadczenia z Ładą 1500? , ciekawi mnie głównie jak z żywotnością silnika z racji innej konstrukcji. Czy też padają panewki po 70tyś i cała reszta , czy jednak wytrzymałość jest inna niż ohv??. Znajomy kupił ostatnio, 81rok produkcji i po jazdach próbnych ,stwierdzam ,że autko super :)

Odp: Łada
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2014, 15:54:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trudno odpowiedziec,bo idiotycznie zadane pytanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2014, 16:21:10 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2639
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Łada ma lepsze blachy, lepszy silnik. blachy wręcz pancerne i mało rdzewiejące, silnik o lepszym przyśpieszeniu, prawie niezniszczalny. bardzo podobała mi się deska ściągnięta żywcem z Fiata 124. prowadzi się gorzej bo ruscy wsadzili z tyłu sztywną oś na spiralach i ustabilizowali ją drążkiem Panharda. ma tendencję do kładzenia się na klamki. sprawdzone osobiście.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2014, 19:39:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pancerne blachy - to dziwnie brzmi porownujac masy DFa i 2107/2106 ,gdzie ruska jest ciezsza o tyle,ile ciezszy jest silnik OHC od OHV,
ale juz 2105/2103 sa wyraznie lzejsze od DFa,
ruski OHC zrobiony z OHV 1.2 ma 5 podpor walu,ale piescienie/cylindry szybko sie zuzywaja - jezeli OHV po 70kkm sypie panewkami to ruski OHC sypie pierscieniami  <rotfl2>

a deska to nie jest zerżnięta, bo to licencja byla,normalna kupiona
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2014, 19:49:13 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Przecież 1500 i 1300 czyli 2103 i późnijesza 2106 to rozwinięcie albo lepiej 124 =125, wyrób licencyjny, tysiąc lepszy od naszego.
Blacha, silnik, wyposażenie, komfort, dopracowanie.
Nie ma nawet co porównywać... do tego 2107 sto razy lepsza jak Polonez.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Łada
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2014, 21:24:26 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
To z dwojga złego lepiej zrobić panewki niż cylindry/tłoki i pierścienie, przynajmniej dla mnie, już mam wprawę :D. Ogólne wrażenia z jazdy bardzo mi się spodobały, auto ciągnie w całym zakresie obrotów od samego dołu, na mokrym rzuca tyłem na dwójce bez proszenia. Trafiła się przypadkiem bo znajomy szukał df-a, miał na niego 6tyś odłożone i w tej cenie nie mógł znaleźć nic sensownego, a łada w stanie b. dobrym nabyta za 2500 :).

Odp: Łada
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2014, 23:52:05 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Niestety wyroby z FSO nie maja szans z Ładzinami. Wystarczy popatrzeć na wnętrze.


Bardziej komfortowa, cichsza, ale niestety prowadzi się gorzej.

2103 i 2106 ważą praktycznie tyle samo.

Odp: Łada
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2014, 01:43:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kawalek drewna na desce luksusu nie czyni,
2107/2105 to modele po lifcie z zewnatrz i generalnie to taki odpowiednik PN, ale lifting tanszy proges w stosunku do DFa musi byc widoczny, wiec z zewnatrz i wewnatrz prezentuje sie lepiej niz DF ,ale gorzej niz PN,
2103/2106 z zewnatrz wygladaja jak 124/125, a w srodku kto co lubi - mi tam deska z DFa sie podoba, bo sie wyroznia,
deski w Ladach tez sa niezle ,najlepsza jest w PN,
oczywiscie ta ze zdjecia wyglada bardziej luksusowo niz w DFie ,ale szczerze mowiac wole miec nawiewy powietrza po bokach niz po srodku,bo jakos tak lepiej wieje cieplym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2014, 02:06:03 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2639
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pamiętam jak Łada trafiła do Niemiec zach. istniało wtedy niemieckie czasopismo Auto- Sport. Ładzie poświęcono kilkanaście stron. z reguły o modelu pisano nie więcej niż dwie. Niemcy byli zaszokowani jakością wykończenia i wyposażeniem Łady. w porównaniu z Ładą Golf wyglądał jak taczka z budowy. w ładzie było  wszystko- wskazówkowy wskaźnik ładowania, ciśnienia oleju, obrotomierz, zegarek. Golf z takim wyposażeniem kosztował 50% ceny więcej. zestaw narzędzi w skład którego wchodziły różnego rodzaju klucze, pompka do kół, ciśnieniomierz do kół, lampka na kablu, łyżki do opon budził zdumienie. jakość blach, lakieru i dokładność spasowania elementów karoserii były Niemcom nie znane, klepali Golfa w niezmienionej postaci od 71 roku. ukazanie się Łady na rynku dało potężnego kopa Volkswagenowi- impuls do działania. 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2014, 02:20:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
eksportowki na pewno byly lepiej wyposazone ,ale to samo "zdumiewajace" wyposazenie bylo w PN ,oba auta kosztowaly grosze ,pewnie mniej niz goly sweter ,a i tak ich sprzedaż byla sladowa w stosunku do swetra, a swinki nawet u nas lepiej sie lepily do swetrow niz do PN czy dyrektorskiej Łady - tzn. tak podejrzewam, bo wiedziec tego nie moge, ale cos mi swita,ze kobiety w tym wzgledzie raczej nie ewulowaly,
wiec Łada nie byla zadnym impulsem dla szmelcwagena,bo byla niczym na zachodnich rynkach,
jakosc blach,lakieru i spasowanie byly Niemcom nieznane,ale moze w autach za ta cene, bo nikt u nich takich nie produkowal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2014, 02:53:00 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2639
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Łada to ta sama klasa co Golf. mieszkałem wtedy w NRD, wiadomości z NRF miałem z "pierwszej ręki"- zachodnio- niemiecka telewizja. znałem już niemiecki w stopniu umożliwiającym rozumienie tego o czym wtedy mówiono. w brygadzie jeden helmut dostał golfa od brata z Niemiec zachodnich. Golf był nowy, w porównaniu z Ładą wyglądał okropnie. jedynym wskaźnikiem był szybkościomierz. było kilka światełek- kierunkowskaz, światła mijania i drogowe, brak ciśnienia oleju i brak ładowania. i to wszystko, natomiast Łada w standardzie miała pełną deską wskaźników. w Golfie był tylko podnośnik i klucz do kół. Golf w standardzie kosztował coś koło 3700 marek i Łada tyle samo. dla ówczesnego Niemca kwota dość spora. rząd NRF zaproponował rządowi NRD  import Golfa pod warunkiem ze będzie kosztował tyle samo marek wschodnich co zachodnich, rząd NRD nie wyraził zgody bo Trabant kosztował wtedy 7 tys marek, Wartburg chyba 17 tys a DF 25 tys. Łada była tańsza od DF - kosztowała 21 tys.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2014, 03:05:35 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Łada >> 125p

Co więcej można kupić ładną sztukę, za rozsądne pieniądze typu 2-3tyś, mówie o egzemplarzach z końca lat 80'

Miałem tylko pobieżną styczność, ale auto interesujące :)


A jeśli kosztowała mniej niż 125p za granicą to wogóle bym brał :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Łada
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 18, 2014, 09:07:26 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
KGB oczywiście jak zawsze masz racje.

Odp: Łada
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 18, 2014, 09:12:56 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jakby taka łada dostała szersze zawieszenie, jak polonez caro, na pewno lepiej by jeździła. Ogólnie nie jedzie źle, jest bardzo miekka, by dobrze się podróżowało po dziurawych drogach. zawieszenie jest nowocześniejsze i auto może się lepiej prowadzić niż fso po wymianie np. amortyzatorów i sprężyn
Samochód był wyposażony tylko w to, co było potrzebne do eksploatacji w trudniejszych warunkach-patrz pompka (o pompce do kól mógłbym napisać długą historię po wycieczce nad morze czarne :)-trzeba ją mieć) i nawet te dodatkowe wskaźniki.

Łady 2101-7 nie modernizowali do oporu, tylko wprowadzili nowy model 2108-9 wtedy, kiedy my próbowaliśmy jeszcze lepić pn. A, że stary był dobry, nie próbowano z niego robić luksusowej limuzyny, tylko w okrojonej formie produkowano dalej jako tanie proste auto. Egzemplarze produkowane w latach 90 i 00 są dużo gorsze jakościowo, im nowsza tym gorsza. Na własne oczy widziałem ładę 2105 z 2007 czy 8r -była straszna.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Łada
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2014, 11:52:15 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ale jak już jesteśmy przy tym temacie, to jeśli miałbym do wyboru ładną 2103-06 ewentualnie 2107, np Finland lub Germanię to mimo że mam 125p w L skusił bym się na Ładę, ale 1500 lub 1600 bez chwili zastanowienia się.
Ogólnie na Litwie, Ukrainie czy Białorusi idzie dostać bardzo zadbaną Ładę, co najlepsze do naszych wyrobów Fso części są drogie, a tam idzie wszystko dostać od ręki z metkami USSR:).
Mimo tego że gorzej się prowadzi jest bardziej komfortowa i lepiej wykonana jakościowo.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Łada
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 18, 2014, 12:07:10 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Jakbym miał odłożone na fiata a tutaj takie coś ... http://olx.pl/oferta/lada-2107-1988-CID5-ID8awNf.html#f528a43483
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Łada
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 18, 2014, 15:48:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Łada to ta sama klasa co Golf.
nie przesadzaj, Łada 210X ,DF czy PN to nie jest ta klasa ,co golf, bo golf to bylo wtedy scierwo,tak samo jak wczesniej garbus,
przeistoczenia Fiatow 124/125 to wtedy byla klasa sednia nizsza ,a golfy i podobne to takie kompakty,gdy jeszcze nie nazywano tak tej klasy,
jedyne co laczylo golfa i łade to podobna cena na rynku niemieckim, tyle,ze w przypadku zakupu golfa dosawales mala lekka wydmuszke prostego autka wyprodukowanego w Niemczech - widac Niemcom to nie przeszkadzalo i woleli kupic swoje niz wschodnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 18, 2014, 16:41:45 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1334
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
A jak jest z hamulcami łady? (pytam tych, którzy mieli okazje użytkować, naprawiać i potem znów użytkować).
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Łada
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 18, 2014, 16:54:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pytasz w kontekscie przeszczepu przednich ? tarcza ma srednice 252mm i mieszcza sie na niej 13',ale nie wiem czy FSO,bo nie sprawdzalem,
sam tylko naprawialem hamulce w ladzie ,ale jej nie eksploatowalem,
felgi 13' sie mieszcza,bo konstrukcja mocowania zacisku jest specyficzna, tloczkow nie mierzylem,wiec nie wiem na ile sila hamowania moze byc wieksza dzieki srednicy tarczy,
to jest ciekawa opcja,jezeli ktos na sile chce zachowac felgi 13' - w innym wypadku lepiej zalozyc wieksze tarcze i inne zaciski
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 18, 2014, 19:00:14 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2639
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
KGB, w momencie wprowadzenia Lady sprzedaż golfa stanęła. stąd propozycja rządu NRF sprzedaży golfa w NRD, miało to na celu podtrzymanie żywota Golfa w niezmienionej, taniej postaci. dederowskie helmuty kupiliby wszystko co zachodnie, nawet golfa bez kół. rząd NRD przystał jedynie na propozycję kupna silnika z golfa i montowania go w Wartburgu, enerdowskie helmuty zamiast Golfa dostali Wargola. żeby wargol się odróżniał zmieniono tylne lampy z poziomych na kwadratowe. Volkspolizei jeździła wtedy bardzo szybkimi Żiguli, być może coś w nich dłubali. 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.