Autor Wątek: K-seria - świece irydowe  (Przeczytany 7723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 05, 2015, 22:37:20 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
konkretnie jaki model baru?
W taką pogodę ciężko wyciągnąć a garaż chwilowo nieczynny... ciekawość mnie zżera
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 05, 2015, 22:38:23 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
konkretnie jaki model baru?
W taką pogodę ciężko wyciągnąć a garaż chwilowo nieczynny... ciekawość mnie zżera
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 05, 2015, 22:45:41 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Nie pamiętam teraz jutro rano napiszę :) ale z tego co kojarzę dedykowane do Skyline rb25dett
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 05, 2015, 23:02:53 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Wiecie coś na temat podróbek? Z tego co teraz czytam jest dużo podrabianych sztuk.

Śledzik, dlaczego na stronie NGK, świeca BKR6EIX nie jest dedykowana do 1.8? W ich katalogu jest wyraźnie, że do 1.1 1.4 1.6 z serii K, 2.0 Turbo (pewnie seria T) oraz do KV6
Edit
Do 1.8 VVC jest dedykowana PFR6N-11 i do zwykłego 1.8, 1.4 powyżej 1999r, 1.1 od 1999r też - Czyli Platynowa, NGK nie podaje zamienników irydowych, v-linów i standardowych. To w końcu widujesz platynowe czy irydowe, bo różnica jest spora - najlepiej na jakim modelu jeździsz?


« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2015, 23:52:12 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 06, 2015, 00:32:58 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Napisałem wcześniej, że platynowa... PFR6N-11 była do VVC bo tam są cewki w Wasted Spark, a nie kopułka. A z tym 1999 to różnie bywa, bo niektóre modele i do 2000 miały kopułkę. Generalnie wszystkie bez kopułki miały platynówki. Irydówek fabrycznie nie było nigdy.
Ja mam platynówki w VVC160 i jest super, na BKR6E też chodził świetnie więc w 1.4 różnicy nie odczujesz, skoro najbardziej wysilona wolnossąca K-Seria znosi oba rodzaje tak samo..... :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2015, 00:54:42 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 06, 2015, 01:28:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dajcie sobie spokoj ze swiecami z przerwa 1.1mm,
na pewno nie radze stosowac do LPG,
zreszta 1.1mm to raczej w japoncach stosuja ,a 1.3mm w fordach - ford to porazka pod wzgledem zaplonu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 06, 2015, 18:34:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Śledzik, dlaczego na stronie NGK, świeca BKR6EIX nie jest dedykowana do 1.8?
a dlaczego na stronie InterCarsu drążek środkowy do PN'a 1.6 jest taki sam jak do PN'a 1.4 i kosztuje 350zl? Najlepsza świece jaka zastosujesz bedzie świeca, którą przewiduje producent. Do 1.4 i 1.6 zawsze stosowałem te same tradycyjne świece a do 1.8 zawsze platynówki. Przykro mi, nie pamietam oznaczeń bo nie jestem mułem bagiennym ani książkowym bo inaczej to bym zgłupiał od nadmiaru wiadomości. Oczywiście z całym szacunkiem do osób, wypowiadającym sie w tym temacie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 13, 2015, 01:50:29 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Jestem po wymianie świec. No najlepsze, podjechałem pod garaż, godzinkę później chciałem wjechać, odpalam i po chwili słyszę jak pracuje jakby na jednym garnku (jednym), po chwili już nie dało się go uruchomić na benzynie. W trybie awaryjnym LPG zapalił od obrotu. Zacząłem wszystko rozbierać zaczynając od świec. Stare BKR6E sprawdzone - na jednej iskra niebieska natomiast na trzech pozostałych iskra żółta jak ogień - kolor kawa z mlekiem.
Szukam więc dalej, sprawdzam ciśnienie na garnkach wyniki:
I - 13,5
II - 13,0
III - 12,0
IV - 14,0
Wiem, mało na III ale K-seria pali nawet jak ma po 8, szukam dalej.
Sprawdzę ciśnienie paliwa, pomyślałem, odkręcam więc filtr i spuszczam ciśnienie do naczynia. To co zobaczyłem przeszło moje oczekiwania. Jasna, zamglona maź osadza się na dnie zbiorniczka w proporcji pół na pół z benzyną. Spuszczam coraz więcej a benzyny coraz mniej. Po chwili leci sama woda. Ogółem wypompowałem ponad 2L (pełna butelka PET)  czystej wody ze zbiornika. Z moich obliczeń wynikało, że w baku powinno być około 14L paliwa. Spuściłem więc całą wodę aż pompa zaczęła podawać czyste paliwo. Do zbiornika dolałem 11L paliwa i pół litra denaturatu.
Dokręciłem świece momentem 30Nm, wyczyściłem listwę z paliwa (zdemontowałem tylko jeden wtrysk), wymieniłem olej i filtry i złożyłem wszystko do kupy. Odpalił po kilkunastu kręceniach i wydawało się, że wszystko gra. Jednak nie, silnik pracował do pełnej temperatury roboczej i po pierwszej jeździe okazało się, że pod obciążeniem nie pali na któryś cylinder, po chwili na niskich obrotach już kulał. Odpinałem wtryskiwacze po kolei i na IV cylindrze brak reakcji.

Nie wiem za bardzo co teraz, czy wtrysk mógł się zatrzeć przez wodę? Między listwą a pompą jest filtr paliwa więc paproch to chyba nie jest.
Najlepsze jest to, że bak, przewody paliwowe, przewód wlewowy wymieniony max 4 miesiące temu i spalił w sobie około 50L paliwa.
 



jestem mułem bagiennym

Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 13, 2015, 10:34:17 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
U mnie w 1.8 T są irydowe.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 13, 2015, 14:42:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wtryskiwacze się pozatykały. Dawno temu pisałem nawet artykuł gdzieś tu na forum...
http://www.fsoptk.pl/wtryskiwacze-paliwa/
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 13, 2015, 16:41:34 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Daj spokój świecom. Pozabijały Ci sie wtryski i dlatego Ci kuleje,daj je do czyszczenia o ile sie jeszcze nadają lub sam je przedmuchaj sprezarką od strony wylotu na załączonej cewce ;). Przeczysć i uszczelnij dobrze cały układ paliwowy i ma banglać.  ;) 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2015, 16:45:42 pm wysłana przez LUKI »

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 13, 2015, 17:15:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
U mnie w 1.8 T są irydowe.

Niefabrycznie. :)

A co do problemu, wtryski najlepiej byłoby wymyć w ultradźwiękach, ale sposób Bociana też powinien przynieść efekty. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 13, 2015, 21:49:07 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Rozebrałem listwę wtryskową, zdemontowałem wtryskiwacze, bardzo dokładnie umyłem wszystko w benzynie, przedmuchałem, wystukałem i założyłem. Po odpaleniu pracował równo i na wszystkie garki. Po kilkunastu kilometrach to samo... Nie mam pojęcia którędy mogą się tam dostawać zanieczyszczenia.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 13, 2015, 22:07:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
pewno wtryski juz wysiadły. wymien filtr paliwa i wymyj zbiornik (od środka :P )
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 14, 2015, 09:39:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
wtryski najlepiej byłoby wymyć w ultradźwiękach, ale sposób Bociana też powinien przynieść efekty. :)
W czasach kiedy to pisałem nie wiedziałem że takie coś jak myjka ultradźwiękowa istnieje, a większość obecnych użytkowników tego forum nie miała jeszcze prawa jazdy :P...

Wracając do tematu. Zmiana filtra i płukanie zbiornika obowiązkowe. Sprawdź też czy przypadkiem nie masz przerdzewiałego tego zbiornika bo wtedy ładnie ciągnie on wilgoć i wszystko się powtórzy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.