Autor Wątek: 2.1 Turbodiesel  (Przeczytany 1752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kulako

  • Gość
2.1 Turbodiesel
« dnia: Luty 11, 2015, 22:37:58 pm »
Myślę nad swapem ohvki na 2.1 turbodiesla z citroena. Jest jeden na forum, ma silnik XUD11ATE bodajże. I mam pewne kwestie bez odpowiedzi, a mianowicie:
Co potrzebuję z ori poldka diesla do mojej ohvki zeby wlozyc tego 2.1? Od czego pasuje ten silnik; od Xantii czy od XMa czy od obu? Jak jest z łapami; pasuje silnik na sanki czy trzeba rzeźbić?

Offline Bartekcom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1529
  • Płeć: Mężczyzna
  • METALLICA
    • 2x FSO Polonez
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2015, 00:25:51 am »
Doświadczenia z tym nie mam, ale napewno potrzebna Ci wiadomo skrzynia, drążek kierowniczy i stabilizatora ten co w roverze. W silniku nie jestem pewny ale niemal napewno potrzebna Ci jest polonezowo dieslowa miska olejowa i łapy silnika, reszta powinna pasować. Do tego plastik podszybia, pływak ze smokiem do paliwa, no i czujnik dla obrotomierza.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Omega B-FL Sedan 3.2 V6 2001'

kulako

  • Gość
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2015, 17:38:09 pm »
Myślę sobie, liczę koszty, planuję, i niby wszystko wygląda ok, tylko jeden problem mi się widzi, a mianowicie sprzeglo z poloneza diesla mające przenieść 235nm momentu to ja jakoś czarno to widzę.

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 537
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2015, 18:30:49 pm »
Podwójny docisk i obicie kevlarem, zmieścisz się w kwocie niższej niż nowy zestaw sprzęgła jak dobrze pokombinujesz.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline Alan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 Lancia Kappa SW 2.4 TDs '97
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2015, 19:38:33 pm »
2.1 to świetny motor,tylko oczywiście szukaj na pompie Boscha....chyba że po swampie nie chcesz sie rozkoszować jazdą ...to możesz brać na pompie Lucasa :)

I w Xantii i w XM i w 605,806,406, i w Evasionie,Ulysse,Zeta...występował ten sam silnik. 

kulako

  • Gość
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2015, 21:40:15 pm »
xmaniekx - mógłbyś rozwinąc temat?

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 537
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2015, 21:47:22 pm »
Oczywiście. Podwójny docisk - zrobiony z dwóch docisków sprzęgła, potrzebna pomoc tokarza.
Przykład: http://www.mickey-garage.com/warsztat/8/wzmocnienie-docisku-sprzegla

Obicie kevlarem - tarczę sprzęgła (może być zużyta - aby sprężynki nie był wyrobione) wysyłasz na przykład na Skoczylasa (http://www.sprzegla-regeneracja.pl/) albo do Radzika (http://www.sprzegla.com/). Składasz, jeździsz. Na początku kevlar musi się delikatnie dotrzeć - łatwiej jest zerwać sprzęgło świeżo poskładane i spalić. Trochę jazdy miejskiej i jest OK.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 28, 2016, 23:38:47 pm »
Lekki odkop.

xmaniekx - robiłeś kiedyś ten podwójny docisk? Tarcze kevlarową mam już na aucie, w sumie przy 1.9 ładnie się dotarła.
Chętnie przyjmę jakieś porady.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2016, 23:40:21 pm wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 29, 2016, 01:47:21 am »
jakie tam seryjnie siedzi, 228mm ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 01, 2016, 00:15:37 am »
No coś takiego (nie rozbierałem więc nie wiem, w necie jakieś różne widziałem)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 01, 2016, 01:57:28 am »
ciekawe,czy to sie zmiesci w dzwonie (nie biorac pod uwage rozrusznika)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 537
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2016, 22:49:18 pm »
Lekki odkop.

xmaniekx - robiłeś kiedyś ten podwójny docisk? Tarcze kevlarową mam już na aucie, w sumie przy 1.9 ładnie się dotarła.
Chętnie przyjmę jakieś porady.
Mam podwójny docisk, składałem sporo fur z tym patentem i nie było problemów, O ILE silnik nie ma konstrukcyjnie słabej panewki oporowej jak np. sr20det.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2016, 23:51:15 pm »
z jednej strony panewka na wale,ale z drugiej tez jest problem,
co z pekajaca lapa w PN ? niby dosc szybko sie ja zmienia,ale wypada pomyslec za wczasu,
a jest jakas opcja zwiekszajaca sile docisku o ~50% ? jakies slabsze sprezyny z innych sprzegiel ? pewnie marna szansa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2019, 16:06:39 pm »
Hej mały odkop.

Szykujemy się do montażu tego 2.1 td i chce rozwiązać kwestię sprzęgła.

Tak wiem, pisano tutaj ze najlepiej podwójny docisk. Ale robiłem już to w OHV i roboty u tokarza bylo dużo = drogo oraz żeby to zadziałało skrzynia była zrzucana jakieś 4 razy, jakby to przeliczyć na roboczogodziny to hohoho dwa spieki u radzika by wyszły. Na koniec powstało sprzęgło od którego wciskania wypada panewka (z kolana) a jazda po mieście to mordęga.

Na sprzęgło do diesla mam inny pomysł. Chce po prostu wsadzić takie jakie było z tym silnikiem 2.1.

Pierwszy problem - koło zamachowe nie mieści się w dzwonie. Różnica względe 1.9 nie jest duża ok 1,5cm średnicy (wieńca do rozrusznika są takie same) samo koło ma też większą grubość ok 5-10mm.

Moja propozycja: stoczyć koło od 2.1 do wymiaru 1.9, gwinty na przykręcenie docisku zostaną , docisk się zmieści. Stoczone zostaną znaki do czujnika obrotomierza, chce naciąć nowe (to jest drobny problem potrzebna frezerka).

Niuanse: czy wyważać koło po takiej operacji? (w wątku o sprzęgle do roverka pisali, że tak) czy znaki do czujnika powinny być idealnie odtworzone? (mi się wydaje, że nei muszą)

Sama tarcza zostanie z 1.9 poloneza z nowym obiciem na wymiar tego z 2.1 (przy robienia sprzęgła do 2.0 XED mi taką operację zrobili)

"biore po 200 znaków ASCII od każdej drużyny i słucham Państwa!"
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3400
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2019, 17:45:28 pm »
Oczywiście, że wyważać. Pomijając szeroko pojęty dyskomfort spowodowany wibracjami to ich obecność na wale korbowym i wałku sprzęgłowym skrzyni jest niewskazana.
Obrotomierz bez znaczenia, ważne żeby były dobrze wyfrezowane, a nie jeden tak, drugi srak.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2019, 20:50:04 pm »
tarcza do 1.9 ma 200mm srednicy ,a jaka srednice ma tarcza od 2.1 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 537
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:28:59 pm »
Oczywiście, że wyważać. Pomijając szeroko pojęty dyskomfort spowodowany wibracjami to ich obecność na wale korbowym i wałku sprzęgłowym skrzyni jest niewskazana.
Obrotomierz bez znaczenia, ważne żeby były dobrze wyfrezowane, a nie jeden tak, drugi srak.
Tu nawet nie chodzi o dyskomfort a śmierć panewek w pierwszej kolejności, w dalszej np. pęknięcie wału korbowego. Wystarczy pozostałość kleju do gwintów na czole wału korbowego żeby go przepołowić.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3400
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 20, 2019, 14:05:40 pm »
Właśnie dlatego napisałem, że pomijając dyskomfort to ubijemy panewki, wał, a i skrzynia też niekoniecznie musi to dobrze znieść.