Autor Wątek: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu  (Przeczytany 3170 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 10, 2015, 07:46:39 am »
A w czym niby 8 zaworowa croma turbo ma byc lepsza od glowicy 132 po obrobce ? No chyba ze chodzi o polozenie kolektorow ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 13, 2015, 00:08:41 am »
Swap na opla jest prosty jak budowa cepa. Wyspawujesz dwie nowe łapy dla silnika,łape skrzyni i wybierak biegów. Nawet wału napedowego nie trzeba skracac ani przedłużac... Sprzęgło na linke,wiazka prosta jak but bez żadnych Immo. Komora zostaje nie ruszana praktycznie w 99%... Pakujesz C20XE na Motronicu 2.8 ze skrzynią z Omegi A i masz 150konia w serii. A nie jeden wie co te silniki potrafia.

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2696
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 16, 2015, 21:31:25 pm »
    Tak tylko żę opla wkładasz cały zespół napędowy  prawie pnp a bmw ma 5 bieg bezpośredni i piszę tu  o BMW 1,8 16V

to piszesz chyba o 1.9 16v z e36 ;]
skrzynia z e30 ma IV bezposrednia ,a cala skrzynia ma przelozenia bardzo zblizone do polonezowskiej,
nawet dyfer w e30 1.6 czy 1.8 ma przelozenie 4.1,
dopiero w e36 V jest bezposrednia i dyfry dlugie

Kto wam broni założyć 3,92 albo 3,7 z 1,9D ? U nas w fiacie jest 1.8 IS z mostem 3,72 i na mokrym ciężko jest ruszyć z 2 biegu normalnie...   A jak ktoś się uprze to może skrzynie od E30 zapiać i zostawić most 4,1, jedyna zmiana to inne łożysko w wale korbowym które kosztuje jakieś 5-10zł - są dwa rodzaje wałka w skrzyniach i w e30 jest zazwyczaj cienkie a w e36 gruby. Inny problem to odcina przy 5200 a nie 6200 jak normalnie- brak sygnału z czujnika prędkości :/ i tryb awaryjny ale na szczecie są sposoby żeby to ominąć.
Pamiętajcie ze FSO jest w wielu przypadkach lżejsze niż dawcy silników, np w scorpio 2.3 16V kontra fiat 125P 2,3 16V wychodzi prawie 400 KG ! Scorpio ma most 3,92 ;) wiec kopyto jest dobre nawet jeżeli silnik dysponuje tylko mocą rzędu 120-140Km
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 19, 2015, 23:46:23 pm »
Jaki się w C20XE ogarnia ten ogromny aparat zapłonowy żeby nie wkręcił kierowcy jaj? Się mi nazbiera już nie będe wiedział co wkładać..
Jeśli R5 z Audi to miałbym coś gdyby kto zainteresowany był. Kompletna 90tka quattro z silnikiem 7A.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 25, 2015, 22:42:34 pm »
Napisałem ze C20XE na Motronicu 2.8. Tam już nie masz aparatu tylko moduł ;)