Autor Wątek: Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej  (Przeczytany 2273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej
« dnia: Listopad 28, 2020, 18:06:01 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Udało dorwać mi się nową przekładnię, ale bez wąsa więc zdemontowałem wąsa ze starej przekładni a teraz mam problem ponieważ nie wiem jak dokładnie go ustawić na wieloklinie. Na ośce przekładni jest zaznaczona kreska, ale na wąsie nie wiem czy nie ma, czy przy demontażu ją sobie zatarłem. Jedyny wyraźny punkt odniesienia który widzę to ten brakujący ząb wieloklinu. Czy ta kreska na ośce przekładni wyznacza właśnie to miejsce gdzie na wąsie jest brakujący ząbek czy jednak inaczej?

Odp: Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2020, 19:31:42 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jak mnie pamięć nie myli to tak jak piszesz. Ale dla pewności mozesz zrobic to sam. Zamontowana przekladnie krecisz w skrajne polozenie, zaznaczasz, krecisz w drugie skrajne polozenie liczac pelne obroty, zaznaczasz. Powinno chyba byc 5 kub 6 pelnych obrotów, dzielisz na pol i juz mam mniej wiecej wyznaczony srodek przełożeń. Naocznie ustawiasz kola przednie na wprost i sprawdz jak Ci pasuje was na przekładnie. Nie dokrecaj mocno wasa, tak zeby w razie potrzeby skorygować jego polozenie o 1 zab lub 2 jeski zajdzie taka potrzeba
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2020, 20:28:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak mnie pamięć nie myli to tak jak piszesz. Ale dla pewności mozesz zrobic to sam. Zamontowana przekladnie krecisz w skrajne polozenie, zaznaczasz, krecisz w drugie skrajne polozenie liczac pelne obroty, zaznaczasz. Powinno chyba byc 5 kub 6 pelnych obrotów, dzielisz na pol i juz mam mniej wiecej wyznaczony srodek przełożeń. Naocznie ustawiasz kola przednie na wprost i sprawdz jak Ci pasuje was na przekładnie. Nie dokrecaj mocno wasa, tak zeby w razie potrzeby skorygować jego polozenie o 1 zab lub 2 jeski zajdzie taka potrzeba
przekladnia PN ma ~3obroty, a sposob przez ciebie opisany to to samo, co zalozyc na oko,

sa znaki na obu elementach, to najlepiej zalozyc na znaki i przymierzyc w aucie, czy sie zgadza (z grubsza), czyli kola do jazdy na wprost i was ma miec mozliwosc wychylenia w obie strony o ten sam kat,
jezeli sie zgadza, to sa prawidlowe znaki,
jezeli sie nie zgadza, to jest przewalone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2020, 20:36:18 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
powinien być znak na obudowie. tak przynajmniej pisało w książce.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2020, 21:56:44 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W przekładni bez wspomagania był znak obudowie, przy wspomaganiu ZF takie znaku nie ma, przynajmniej ja nie zauważyłem. U siebie za pierwszym razem założyłem źle (przesunięcie o pół obrotu kierownicy) co skutkowało luzem na kierownicy - przekładania z racji na swoją budowę nie ma luzu tylko przy ustawieniu do jazdy na wprost. Za drugim razem już się udało dobrze. Robiłem to mniej więcej tak jak opisał śledzik. Obrót w pozycje krańcowe i potem na pół. Na koniec jeszcze kontrolka na samochodzie czy przy ustawionych kołach na wprost nie ma luzu na kierownicy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2020, 19:39:17 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Dzięki, Panowie, będę w takim razie próbować tak jak opisaliście, może mi się uda :D Z tego co przekładałem to mniej więcej mi się te brakujące zęby pokrywały z kreską na ośce przekładni, ale dokładnie to już wyjdzie w aucie. Prosiłbym jeszcze o jedną rzecz, jest jakiś sposób ja najłatwiej ustawić/wsadzić wieloklin z kierownicy w dobre miejsce od przekładni? Czy to też metodą prób i błędów?

Odp: Prawidłowe ustawienie wąsa przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2020, 20:29:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Raczej metoda prob i bledow
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)