Autor Wątek: Borek 84'  (Przeczytany 4408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 06, 2019, 22:38:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???

To zależy co dalej zrobisz, bo jeżeli zglebisz i jeszcze utwardzisz to będzie masakra... Stabilizator zapobiega przechyłowy przez przeniesienie siły na przeciwną część zawieszenia, czyli jak zawieszenie się ugina na zakręcie z jednej strony, to stabilizator korzysta ze sprężyny po drugiej żeby utwardzić, tylko że w ten sposób może poderwać też koło po drugiej stronie. W przypadku ustawienia na sztywnym moście jak powyżej, z napędem na tył i bez szpery efekt jest jak tutaj:

https://youtu.be/Vbqn6mKm6mo?t=71

Byle zakręt i zamiast napędu masz mielenie kołem w powietrzu i palenie gumy.

Co do przeróbki starego auta... już choćby względy finansowe powinny Cię przekonać żeby tego nie robić. Dobrze zachowany borewicz, także C klasa (dla niektórych zwłaszcza) ma sporą wartość, przeróbki znacząco ją obniżą. Tymczasem możesz kupić za bezcen Plusa i przekonwertować go na borewicza, a przy takim manewrze jest nawet możliwe że wartość wzrośnie. Przód wystarczy przykręcić, tylko przy tyle jest trochę spawania.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2019, 22:42:16 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 06, 2019, 22:58:48 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Popieram rady kolegów. Do takich projektów lepiej lupić jakiegoś plusa który i tak miał skończyć na szrocie i na nim rzeźbić. Ocalisz wtedy i borka i plusa który stałby się żyletkami.

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 07, 2019, 00:09:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???
bannedowi chodzi zapewne o to, ze stabilizator odciaza wewnetrzne kolo, ktore moze przez to stracic przyczepnosc i wtedy mechanizm roznicowy powoduje, ze zanika naped - w takich przypadkach potrzebna jest szpera,

co do felg to teoretycznie z tylu wejdzie 8j ,z przodu jeszcze bardziej teoretycznie wejdzie 8j przy waskim zawiasie ,le praktycznie nie da sie na tym jezdzic,
jak pisalem wyzej, wazne sa opony i wlasciwie to pod nie nalezy dobrac felgi (oczywiscie nie kupowac najpierw opon, a pozniej szukac felg, tylko poczynic zalozenia),
tak sie sklada, ze dla felg 8j najwezsza opona jaka nalezy zalozyc to 225mm i to juz chyba mowi wystarczajaco duzo o sensie takiego rozwiazania - jeszcze jakby ktos sie uparl i zalozyl cos takiego z tylu dla szpanu to kto bogatemu zabroni,
ale przod na takim walcu nie ma racji bytu,
najszersze felgi, na ktorych da sie stosunkowo normalnie jedzic to 7j , jezdzilem na takich kilka lat z oponami 195/50/15 i gdy dwie pogiąłem, to wiedzialem, ze nie chce juz tak szerokich - kupilem 6j z oponami 195/55/15,
ale 7j 15" maja jedna wazna zalete : maja najwiekszy wybor, wystepuja najczesciej i sa najczesciej kupowane, wiec na rynku wtornym tez jest ich najwiecej - takie bledne kolo,
w przypadku nowych mozna sprobowac dobrac ten sam wzor 7j na tyl i 6j na przod ,ewentualnie 6.5j na przod,
bo dla wielbicieli szerokich kapci w PN mozna wtedy na tyl wrzucic opony 205/50/15 lub 195/55/15 , a na przod 185/55/15 lub 195/50/15

nie napisales nic o oponach jakie chcesz zalozyc, a juz zdazyles zapytac o felgi 15" i 14"

update:
widze,ze banned juz odpowiedzial na pytanie,
u mnie to bylo na nastepnej stronie tematu,wiec nie widzialem
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2019, 00:11:52 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 08, 2019, 06:55:11 am »

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo
KGB - i o taką odpowieź mi chodziło. Dziękuję.Jednak przekonałeś mnie do tych 15stek. Nawet są fajne do wzięcia 7j i et 25 więc chyba o nich pomyślę. Co do opon to będę przymierzał z felgą na aucie. Nie mialem nigdy poldka wiec trudno coś wybierać siedząc przed kompem
Co do samego auta to nikt mu wielkiej krzywdy nie zrobi...

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 08, 2019, 11:26:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nawet są fajne do wzięcia 7j i et 25 więc chyba o nich pomyślę.
taka felga wchodzi na styk (doslowny do sprezyny i wahacza) z przodu, ale na Lucasie - w Bendixie jest inaczej o pojedyncze milimetry, wiec od razu warto byc gotowym na dystans 5mm,
wtedy felga od zewnetrznej strony zajmie polozenie jakby to bylo szerokie zawieszenie na fabrycznych felgach,

z tylu na waskim moscie bedzie spoko i mozna nawet dac dystans, ale na szerokim opona bedzie tarla o rant przy maks ugieciu, chyba ze zamontujesz odboj, ktory nie pozwoli resorom na tak duze ugiecie - zalezy jak auto bedzie eksploatowane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:08:48 pm »

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:12:01 pm »

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:12:23 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4661
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Patrząc na te zdjęcia... naprawdę szkoda, że chcesz go tak mocno skundlić, bo egzemplarz bardzo fajny  <uoee> Dziury w standardowych miejscach, jeśli to jedyne ogniska korozji, to bardzo na plus.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:17:10 pm »

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo
Dywaniki zdjęte do prania. Pod nimi zdrowa podłoga, duża ilość konserwacji. I wywiercone wielkie otwory w progach dla łatwiejszego wprowadzenia konserwacji...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/251538008e407c0b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c3a8b5cb8f827e35
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/60ff34d1fc06dac9

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:19:28 pm »

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo
Trzeba to pod uszczelkami szyb załatać i zaspawać otwory odpływowe. Zrobię ,tak jak kiedyś to robiono, takie nacięcia,łezki,żeby woda odpływała po podszybiu...

Odp: Borek 84'
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 09, 2019, 22:10:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Parę lat temu, kiedy Polonezy były jeszcze pospolite i tanie, odkryłem że podczas jazdy może się zdarzyć że tylne koło wejdzie prawie po rant felgi w błotnik. (Dzięki kamerzyście który stał na zakręcie autodromu policyjnego w Chorzowie)

Dzisiaj odkryłem że to się może stać nawet podczas parkowania na mocno nierównym gruncie

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E