Autor Wątek: Projekt Polonez wersja LUX  (Przeczytany 8467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Projekt Polonez wersja LUX
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 15, 2016, 11:40:36 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Proszę, tu kolega zamiast pisać baśnie, najpierw zrobił. Później napisał.

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=48138.0

Odp: Projekt Polonez wersja LUX
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 15, 2016, 16:36:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
5) Zawieszenie - to nie ma być auto sportowe, priorytetem jest komfort podróżowania. Co byście polecili zrobić aby osiągnąć ten cel? Przyznam bez bicia że kompletnie nie mam pojęcia o tym jak poprawić to zawieszenie aby uzyskać pożądany efekt... Przeszczep zawieszenia z BMW itp. raczej nie wchodzi w grę.

Zawieszenie jest komfortowe i moim zdaniem ten samochód się dobrze prowadzi. Jedyne do czego w normalnej jeździe bym się przyczepił, to b. silne nurkowanie przodu przy hamowaniu i trochę brakuje stabilności powyżej 100km/h.

Zostawiłbym seryjne sprężyny i założyłbym tylko jakieś dobre nowe amortyzatory. Gdybyś znalazł Krosno/Delphi Duo Controll (kod przednich to 01679) to zmiana będzie już bardzo na plus. Możesz też skontaktować się z firmą Zerkopol, i zestroją Ci amortyzator Bilstein wg. życzeń tylko że to już droga impreza. Poza tym można poprawić stabilność tyłu montując prostowód Watta.

Chyba jeszcze nikt tego nie robił, ale można dopasować coś gotowego, a rozwiązanie lepsze od Panharda, bo nie przesuwa mostu nawet przy dużym ugięciu zawieszenia.

Możesz też poszukać takiego specjalnego wspornika układu kierowniczego który niweluje wyrywanie kierownicy z rąk... Nie pamiętam jak to się nazwało, ale na forum był ten temat poruszany... FSO zrezygnowało z tego po kilku pierwszych latach żeby zmniejszyć koszty.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E