Autor Wątek: jakie- które, amory gazowe na tył.  (Przeczytany 18700 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 19, 2017, 18:21:34 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Lesor, wydaje mi się że rozpisałem bardzo dokładnie co, gdzie i z czym. Masz seryjne zawieszenie? Montuj KYB. Masz obniżone? Montuj T4+e30. Po co dalej wałkować ten temat?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 19, 2017, 20:24:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
...chyba, że załatwisz tego Bilsteina na przód do Poloneza, - B4, ma się rozumieć.

Mogę załatwić nowe Krosno- jak będzie dostateczna ilość zamówień.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 23, 2021, 18:19:41 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mały odkop :P

Planuję zakup nowych amortyzatorów do ATU. Czytając temat zdecydowałem na przód z Mitsubishi Pajero 2 i tył z Volvo 940. Może ktoś zweryfikować czy to dokładnie te i niewielkim nakładem pracy uda się je zaadoptować do Poloneza? 

Przód: https://allegro.pl/oferta/amortyzator-przod-mitsubishi-pajero-ii-2-8-3-0-v6-10075166452
Tył: https://allegro.pl/oferta/kayaba-kyb-amortyzator-tyl-volvo-740-760-82-94-sed-10528957185
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 23, 2021, 18:35:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Skośnych z tyłu nie testowałem, ale przody z Pajero pasują pod warunkiem, że wprasujesz dolną tuleje z Poloneza, uprzednio powiększając otwór do 30mm. Oprócz tego, trzeba nieco powiększyć otwór pod poduszką amortyzatora z racji sporych osłon tłoczyska.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 23, 2021, 19:39:58 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Mam na zbyciu nowe monroe gazowe na tył pod skośne mocowania,jeszcze w pudełkach. 170zł/komplet
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 24, 2021, 16:53:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Mogę potwierdzić,że te przednie co podesłałeś montowałem. Kiedyś kupiłem SACHSa to były tak grube że nawet bez osłon się nie mieściły od góry. I chyba też sachs miał tak grubą lage mocującą w poduszce, że otwór w poduszce poloneza trzeba było rozwiercać.

No i wstyd się przyznać, jeżdzę bez osłon tłoczyska. Szukałem jakiś gumowych do założenia ale nic ciekawego nie wpadło w ręce. Jakby ktoś miał coś do polecenia chętnie poznam szczegóły!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 24, 2021, 17:24:39 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
I chyba też sachs miał tak grubą lage mocującą w poduszce, że otwór w poduszce poloneza trzeba było rozwiercać.
Tylko, że tu jest i tak najmniejszy problem. U siebie zauważyłem, że ta poduszka w seryjnym wykonaniu bardzo mocno pracuje przy twardszych amortyzatorach i raczej długo nie pożyje. Najlepsze byłoby przerobienie ich tak jak w foto poniżej i zastosować oryginalne gumy górnego mocowania z Pajero
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 15, 2021, 05:05:37 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Oby to działało, bo autor auta z tego zdjęcia to również autor najgorszej gangreny pod względem jak ten Polonez jeździ.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 26, 2021, 18:18:54 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W końcu udało mi się zabrać za temat amortyzatorów. Podzielę się w razie gdyby ktoś się zastanawiał nad zmianą.

Amortyzatory przód:
Kayaba Excel-G 344222 (Przednie z Mitsubishi Pajero II)

Modyfikacje:
- obcięcie metalowej osłony tłoczyska i stoczenie pozostałego pierścienia do wymiaru ~48mm
- dorobienie tulejek poszerzających dolne mocowanie amortyzatora z 34mm na 68mm, jednocześnie zmniejszając średnicę otworu na śrubę z 12mm na 10mm (2 tulejki na 1 amortyzator, łącznie potrzebne są 4)
- opcjonalnie montaż gumowej osłony tłoczyska, ja dopasowałem gumowe osłony drążków kierowniczych z Renault 19, SASIC 4006075



Tulejki dorobione u tokarza, poszerzające dolne mocowanie do wymiaru 68mm, czyli taki jak ma amortyzator poloneza.


Po lewo amortyzatory Monroe z Poloneza, po prawo z Pajero w trakcie i po modyfikacji.


Amortyzatory tył (Polonez Plus/skośne amortyzatory):
Kayaba Excel-G 344056 (Tylne z Volvo 740/940)

Modyfikacje:
- skrócenie tulejek mocujących do 33mm
- wstawienie tulejek redukujących średnicę otworów na śruby z 12mm na 10mm

Ja zastosowałem tulejki stalowo-brązowe o wymiarach 10x12x20. Dokładnie takie: https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x20-9756709264


Po lewo amortyzator z Volvo już po modyfikacjach, po prawo amortyzator Monroe z Poloneza.


Auto prowadzi się o niebo lepiej. Jest bardziej przewidywalne i pewne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Wydaje mi się też, że jest trochę mniej podatne na boczne podmuchy wiatru. Ogólnie polecam <spoko>
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 26, 2021, 19:57:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dlugosc rozciagnietego amora jest malo wazna, lepiej pokazalbys roznice w scisnietych,
z przodu to wiadomo od dawna,ze pajero jest caly krotszy i generalnie pasuje,
ale z tylu to wazne, zeby po zaladowaniu bagaznika nie zabraklo ugiecia, bo most to przezyje, ale gorna belka i amory moga miec ciezko
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 28, 2021, 09:19:42 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
dlugosc rozciagnietego amora jest malo wazna, lepiej pokazalbys roznice w scisnietych,
z przodu to wiadomo od dawna,ze pajero jest caly krotszy i generalnie pasuje,
ale z tylu to wazne, zeby po zaladowaniu bagaznika nie zabraklo ugiecia, bo most to przezyje, ale gorna belka i amory moga miec ciezko
Za krótki w rozciągnięciu amortyzator powoduje odrywanie koła w zakręcie, miałem tak na amorach t4 z przodu i sprężynach skróconych o 1 zwój. Nic przyjemnego.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 29, 2021, 13:16:05 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
dlugosc rozciagnietego amora jest malo wazna, lepiej pokazalbys roznice w scisnietych,
z przodu to wiadomo od dawna,ze pajero jest caly krotszy i generalnie pasuje,
ale z tylu to wazne, zeby po zaladowaniu bagaznika nie zabraklo ugiecia, bo most to przezyje, ale gorna belka i amory moga miec ciezko
Na ściśniętym amortyzatorze, różnice są bardzo podobne jak na rozciągniętym, zdjęcia niestety nie mam.

U siebie mam dodatkowo obniżone auto, z przodu -2 zwoje na seryjnej sprężynie, a z tyłu krótsze kolumienki i trochę zmęczone już resory 2 piórowe, które swoją drogą mam w planie delikatnie zmodyfikować bo jest za nisko i wydech wali o most jak ktoś siądzie z tyłu.


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 29, 2021, 14:40:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Na ściśniętym amortyzatorze, różnice są bardzo podobne jak na rozciągniętym, zdjęcia niestety nie mam.
dobrze,ze sprawdziles, zdjecie trudno wykonac bez pomocy drugiej osoby, bo gazowke trzeba scisnac i trzymac,
po prostu wazne, by przy dobieraniu amora sprawdzic oba wymiary

Za krótki w rozciągnięciu amortyzator powoduje odrywanie koła w zakręcie, miałem tak na amorach t4 z przodu i sprężynach skróconych o 1 zwój. Nic przyjemnego.
nie wiem, kto wymyslil, ze T4 beda pasowaly,
przeciez on jest tak krotki w rozciagnieciu, ze nie da sie go przykrecic na fabrycznej sprezynie, wiec skoku zawieszanie w dol praktycznie nie ma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 31, 2021, 02:22:44 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
nie wiem, kto wymyslil, ze T4 beda pasowaly,
przeciez on jest tak krotki w rozciagnieciu, ze nie da sie go przykrecic na fabrycznej sprezynie, wiec skoku zawieszanie w dol praktycznie nie ma

Jeden z waszych od lat nieudzielających się kolegów z forum. Niestety ten mit o T4 funkcjonuje, i praktycznie każdy Polonez ze zmienianymi amortyzatorami spoza PTK ma T4 z przodu.
Sam mówiłem wiele razy na przestrzeni lat, że go nie będzie działać, to tylko był hejt na mnie od nieudzielających się już kolegów od taczek szurających podwoziem po jezdni.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 17, 2022, 03:44:17 am »

Offline wlodar123

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ GSI '98@ 1.6 16V
W końcu udało mi się zabrać za temat amortyzatorów. Podzielę się w razie gdyby ktoś się zastanawiał nad zmianą.

Amortyzatory tył (Polonez Plus/skośne amortyzatory):
Kayaba Excel-G 344056 (Tylne z Volvo 740/940)

Modyfikacje:
- skrócenie tulejek mocujących do 33mm
- wstawienie tulejek redukujących średnicę otworów na śruby z 12mm na 10mm

Ja zastosowałem tulejki stalowo-brązowe o wymiarach 10x12x20. Dokładnie takie: https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x20-9756709264


Po lewo amortyzator z Volvo już po modyfikacjach, po prawo amortyzator Monroe z Poloneza.


Auto prowadzi się o niebo lepiej. Jest bardziej przewidywalne i pewne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Wydaje mi się też, że jest trochę mniej podatne na boczne podmuchy wiatru. Ogólnie polecam <spoko>

Trochę odgrzeje wątek.  :]
W ubiegłym roku zastosowałem u siebie w ATU dokładnie takie same amorki od Volvo ze względu na to, że zamontowane przed modyfikacją dedykowane do poloneza skośne amorki Monroe wykazały się tragiczną żywotnością.. Prawy zdechł po niecałych 300km ;-| - uciekł gaz, jakiś czas później wylał się.  Lewy wytrzymał trochę więcej i zdechł chyba jakoś po 7 tyś km.. Postawiłem więc na KYB z Volvo mając nadzieję, że będą lepszej jakości od swoich poprzedników. I nie zawiodłem się. <ok>
Wrażenia z użytkowania takie same, jak u cytowanego kolegi. Dobrze się na nich jeździ i również polecam tą modyfikację każdemu, kto szuka nowych skośnych amorków. <spoko>

Tulejki redukujące otwory na śruby z 12mm na 10mm ogarnął mi od ręki tokarz za jakieś grosze. Co do wymiarów ich długości i skoku, to są bardzo zbliżone do seryjnych.
https://drive.google.com/file/d/1-2tBu2j3GxAkMqp3feKoSHZIg9aPZbjm/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1-2Cg5_MWuv-9Y3G6-VjWpgAxvepS0_Iz/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1lheGOkuf5o-U1uhlENXVVdJbqxcbCLdo/view?usp=drivesdk

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 09, 2022, 10:33:59 am »

Offline jamk0l0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ GSI
Masz coś noszone w zawieszeniu oprócz tych amortyzatorów ? Nie jest za twardo?

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 09, 2022, 12:58:21 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Masz coś noszone w zawieszeniu oprócz tych amortyzatorów ? Nie jest za twardo?
U siebie mam z przodu -2 zwoje na seryjnej sprężenie, a z tyłu krótsze kolumienki resorów i wypierdziane (prawie 200k nalotu) resory.

Po roku czasu już się przyzwyczaiłem i w sumie to jeździ mi się jak na serii. Ogólnie dla mnie nadal jest za "miętko" ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 22, 2022, 09:53:17 am »

Offline jamk0l0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ GSI
Dzięki za informacje, tyle że ja właśnie szukam informacji przy seryjnym zawieszeniu. Chcę trochę poprawić prowadzenie, ale z drugiej strony cenię w Pn-ie tą taką lekką "kanapowatość" i to że nieźle radzi sobie z dziurami i nierównościami (czasem jak trzeba przejechać kawałek szutrem to nie gubię plomb z zębów ) I nie chciał bym tego stracić, ani obniżać prześwitu

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 22, 2022, 11:12:51 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Stabilizator z tyłu i po problemie,nigdy więcej FSO bez tego kawałka pręta  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 25, 2022, 21:59:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Dzięki za informacje, tyle że ja właśnie szukam informacji przy seryjnym zawieszeniu. Chcę trochę poprawić prowadzenie, ale z drugiej strony cenię w Pn-ie tą taką lekką "kanapowatość" i to że nieźle radzi sobie z dziurami i nierównościami (czasem jak trzeba przejechać kawałek szutrem to nie gubię plomb z zębów ) I nie chciał bym tego stracić, ani obniżać prześwitu

Amory możesz zmienić na Volvo, te w PNie na dzisiejsze standardy są miękkie jak kręgosłup moralny Ziobry.
Jak będzie mało, to daj długie pióra pomocnicze zamiast seryjnych, felgi 14, opony o profilu 65 i będzie git. Będzie się dobrze prowadził ale dalej połykał nierówności.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E