KGB, mało ważne czy oni wyciągnęli ten pomysł z nosa czy z d... . pomysł idiotyczny, utrudniający regulację.
nie za duzo od nich wymagasz ? przeciez oni nie potrafili wprowadzic felg 14" mimo produkowania chyba z 4 modeli, przy czym co najmniej 2 jednoczesnie,
chcieli zachowac kompatybilnosc wsteczna ? to nie komputer, zreszta i tak sie nie udalo,bo 4.5j ocieraja o zacisk lub jarzmo Lucasa,
biorac pod uwage czasy "nowozytne" to bylo kilka okazji przejscia na 14" :
- duza modernizacja zwieszenia w 1993 wprowadzajac MR94
- zmiana hamulcow na Lucasa w 1995 ,co pozwoliloby zalozyc tarcze 260mm
- prowadzenie w 1997 Plusa, jako duza modernizacja mogla dostac felgi 14" i przednie hamulce 260mm
zamiast tego produkowali jednoczesnie 2 modele 13" i kuriozalna decyzja - do kombi vana wyprodukowali trzeci rodzaj ,czyli 13" wzmocnione zamiast wykorzystac 14" od trucka,
zrobili specjalne felgi do paru tysiecy aut, zamiast korzystac z tego co juz maja w produkcji i jednoczesnie nie wprowadzili wiekszych felg przy duzej modernizacji zawieszenia,
a sprzedawali wtedy tyle aut, ze mogliby zamowic w Dębicy nawet opony 185/63/14, gdyby mieli taki kaprys (co nie mialoby sensu,bo jest pasujacy rozmiar znormalizowany 185/65/14 )
wiec nie wymagaj od takich ludzi, zeby ogarneli, ze kupuja uklad hamulcowy na ktorego ząbkowaną nakretke regulatora narzeka reszta świata