Autor Wątek: 125p 2.0 EfI  (Przeczytany 29548 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

125p 2.0 EfI
« dnia: Listopad 07, 2016, 13:21:22 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Chciałem przedstawić wam swój projekt
Jest to Df 125p z roku 88, oryginalnie silnik pn ze skrzynia V. Bardzo zdrowa blacha,  zewnętrznie jak widać
Tak wyglądał po zakupie  <blee>


A tak po umyciu <mysli> pojawiło się też pytanie -swapowac czy  nie?<mysli>


Dopiero po jakimś czasie postanowiłem robić swap silnika, jako dawca posłużył Ford Sierra z silnikiem dohc.

Tu już w aucie


Po montażu i odpaleniu prace stanęły na jakiś czas.  Niedawno ta machina ruszyła dalej, więc fiacik dostał nowe zawieszenie do przodu




Wspomaganie


Nowe, troszkę lepsze hamulce
 


No i z racji hamulców większe koła



W między czasie trochę ogarnąłem blachę.  Jeszcze dużo pracy przede mną,  ale efekt końcowy mam nadzieję wynagrodzi starania  :]
Ciekaw jestem waszych opinii. Może poradzicie jaki kolor wybrać?  Początkowo miał być oryginał, no ale jak widać oryginał już nie będzie  ;>
myślałem o Yellow Bahama, chciałbym żeby był zpalety Fiata.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2016, 13:27:42 pm wysłana przez tyfer »

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2016, 19:52:55 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Widzę dokładną robotę, podoba mi się :) Nie chodziło Ci po głowie, żeby zmontować zawieszenie na poliuretanach ? Co do koloru, w oryginalnym byłby bardziej w stylu sleepera ;) Taki trochę dziadkowóz z mocnym silnikiem, ale yellow bahama też będzie ładnie leżał

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2016, 21:09:03 pm »

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2016, 18:27:34 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Dzięki za miłe słowa :)
Prawdę mówiąc pierwotnie miał być sleeper ;> to znaczy w miarę możliwości dalej ma być.  Chciałbym tylko zmienić kolor na mniej pospolity  :]
Ciekawe malowanie w tym fiacik z linku ;) było by ostro.  Ja jednak chciałbym żeby nie rzucał się tak bardzo w oczy. 
Co do poliuretanów to owszem, myślałem. Niestety opinie co do nich są podzielone. Postanowiłem naradzie złożyć na zwykłych,  głównie dlatego że takowe miałem w zapasach.  Trochę polatam i pewnie wymienię ;) może w między czasie będzie okazja przejechać się takim na polibuszach
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2016, 18:30:52 pm wysłana przez tyfer »

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2016, 22:18:46 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Bardzo ciekawy Fiat. Zaliczyłem kiedyś krótką przygodę z tym silnikiem w pn-ie i bardzo tą jednostkę polubiłem. Czekam na dalszy rozwój :)
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2016, 22:57:32 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Masz ciekawy wózek na narzędzia , jak z tym silnikiem się jeżdzi ?
Projekt dość ciekawy , staram się na bieżąco go śledzić .  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2016, 22:59:09 pm wysłana przez OTRO »

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2016, 15:58:45 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Wózek to jest jedyna pozytywna pamiątka po naszej służbie zdrowia  :d i pewnie pamięta jeszcze poprzedni ustrój
Jeździ się świetnie,  zrobiłem na razie tylko kilka km ale wrażenia jak najbardziej na plus.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 09, 2016, 20:05:47 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Z tego co widac na zdjeciach to jest pare niedociagniec ,ktore bija  w oczy. Po pierwsze popraw przewody hamulcowe!!!!! Najpierw przykreca sie przewody elastyczne w zacisk potem przy budzie ,nasz je powykrecane jak sznurek w kieszenia. Rozrusznik nie bije o belke?? bo na zdjeciu widac jak by na niej lezal. Łapy oryginalne z poloneza przyspawane do jakieś blachy tez slabo wygladaja

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 09, 2016, 20:37:39 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Rozrusznik nie bije o belkę, wygląda to tak na zdjęciu. 
Poza tym zauważyłeś wszystkie rzeczy które są do poprawki  <uoee>
Łapy poduszek będą przerobione, podobnie jak poduszka skrzyni. Niestety nie mam na to na razie pomysłu.
A przewody hamulcowe były przykręcone tak jak mówisz,  prawdę mówiąc nie były wcale odkręcane od zacisków  <lol> będą wymieniane na nowe.
Ogólnie dzięki za spostrzeżenia,  widać że oglądałeś uważnie  :-)

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 09, 2016, 20:49:45 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
UUff to dobrze ze bedziesz poprawial te rzeczy  <spoko> Zawsze zwracam duza uwage na szczegoly,bo robie takie rzeczy.Rozrusznik jest za blisko ,zaczniesz jezdzic ulozy sie wszystko  ,przypalisz pare razy kapcia i napewno bedzie stukal o belke .Mi w polonezie na poduszkach seryjnych z bmw silnik pracowal po pare cm w kazda strone ;p
 Kolektor ssacy bym przerobil zeby przepustnica byla pod katem jak w Roverze ,wtedy mial bys lepiej z rozwiazaniem dolotu filtra.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2016, 20:52:44 pm wysłana przez kuras180 »

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 09, 2016, 20:58:53 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Ogólnie to mam zamiar trochę podnieść motor.  Na pewno pójdzie do góry przy skrzyni,  muszę tylko wymodzić jakąś poduszkę skrzyni.
Co do kolektora to już chyba tak zostanie,  ale jeszcze zobaczę,  przyznaję że nie pomyślałem o tym wcześniej a poprawiło by to jeszcze ułożenie linki gazu.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2016, 21:39:16 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Witam autora. Od czego jest skrzynia biegów?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 20, 2016, 03:17:12 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Witam autora. Od czego jest skrzynia biegów?
raczej od sierry jak całą reszta ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 20, 2016, 12:57:55 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Jak najbardziej mt75 ze Sierry

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka


Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 20, 2016, 14:55:26 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Dzięki Panowie za reakcję. Dużo jest rzeźby z włożeniem tego w budę FSO?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 20, 2016, 15:05:03 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Osobiście uważam że nie dużo.  Co prawda do końca projektu jeszcze daleka droga,  ale dużo cięcia nie było.  Pomijając oczywiście podłączenie elektryki to problem jest z alternatorem. Trzeba trochę przerobić bok bo nie wchodzi.
Przyda się do tego skrzynia mt75 na linkę, bo podobno były też hydrauliczne. N9 nie porównywałem ale Mt wchodzi fajnie.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 23, 2016, 11:46:09 am »

Offline hamish

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • bosz -> rover minus -> gsi najlepsza buda
Hamulce jaki rozmiar i od czego? Dużo rzeźby żeby je wsadzić?

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 23, 2016, 12:07:27 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Hamulce 257 wentylowane od Fiata Marea. Musi być zwrotnica od pn na lukasie poza tym trzeba było dorobić podkładki dystansowe chyba 6mm i zmienić końcówkę przewodu hamulcowego bo miała inny skok. Lepsze są podobno od Fiata Palio,  pasują p&p na zwrotnice lucasa,  pozostaje przerobić przewód hamulcowy. Niestety łatwiej o zestaw pod tarcze 240mm, ja chciałem większe i nie udało się takich kupić od Palio

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 23, 2016, 13:22:44 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Tak naprawdę to bardziej pokręcone jest, nawet w palio przynajmniej dwie wersje tego występowały- mam osobiście wyciagnięte z palio takie p&p oraz takie które wymagają dystansiwania. Miałem też mareę- oprócz tego siadały do niej podobne wizualnie, ale inne, trochę większe klocki.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 24, 2016, 13:07:36 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Faktycznie, klocki mam też chyba te większe.  Ogólnie uważam że taki mod hebli warty jest poświęconego nakładu pracy i funduszy, nawet jeśli trzeba zaciski dystansować