Autor Wątek: Sonda lambda  (Przeczytany 3305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sonda lambda
« dnia: Styczeń 11, 2017, 18:49:15 pm »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
Witam czy ktos wie jaka powinna byc opornosc na sondzie lambda w poldku 1.4 na bialych kablach . I czy sonda moze miec wplyw na to ze samochod chodzi caly czas na ssaniu .

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2017, 20:11:43 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
raczej czujnik temperatury.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2017, 20:38:04 pm »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
czujnik jest w porzadku , juz niemam sily , tps git przepustnica wyczyszczona , samochod chodzi caly czas na tych samych obrotach

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2017, 23:36:39 pm »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
czy ktos moze mi powiedziec czy ten schemat kostki NA PEWNO jest taki sam jak w poldkach 1.4 ?? Mam problem z wysokimi obrotami poldek chodzi caly czas na tych saych obrotach i zastanawiam sie czy wszystko jest ok z instalacja >Mianowicie patrzac na ten schemat np. sonda L. ma podlaczenie z pinem 7 i 18 natomiast sprawdzajac instalacje na mierniku wychodzi mi ze sonda zamiast wychodzic 7 pinem wychodzi mi gdzies w srodkowym rzedzie , to samo tyczy sie pinu 18 ktory wychodzi tez w innym miejscu niz jest na schemacie .

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2017, 23:39:44 pm »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
j

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2017, 01:00:09 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V


Moja rozpiska z 2012, piny są dobrze rozpisane (prócz błędów typu zasilanie indukcyjnego czujnika wału... :P ), ale sama wtyczka jest odwrotnie. Żeby korzystać z tego schematu musisz patrzeć na kostkę od strony sterownika i w dodatku obrócić ją górą do dołu. Tak żeby w lewym dolnym rogu mieć przewód biało-czarny i żółto biały.

Co do oporu grzałki to nie pamiętam, natomiast sonda tak czy tak, po jakimś czasie się sama nagrzeje i powinna normalnie pracować. U Ciebie problem może leżeć w regulacji samej przepustnicy, ewentualnie w przytartym trzpieniu silniczka krokowego. Zmierz rezystancję czujnika temperatury i położenia przepustnicy na złączu sterownika.
Nie wiem jak objawiłby się problem z MAP Sensorem, ale na pewno pojawiłby się tryb awaryjny i całkiem możliwe jest podwyższenie obrotów biegu jałowego. Wtedy w zasadzie najlepiej byłoby podmienić sterownik.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2017, 01:02:26 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2017, 08:01:51 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
może porostu lewe powietrze
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2017, 06:39:53 am »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
Czujnik temperatury jest sprawny, sonda na mierniki nie pokazuje żadnego oporu na kablu szarym i szaro zielonym pin 7i18
Wiec napewno jest popsuta. Pytanie do was gdzie znajduje się mapsesnsor i jak wygląda.

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2017, 09:01:56 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
sonda na mierniki nie pokazuje żadnego oporu na kablu szarym i szaro zielonym pin 7i18
W sensie zwarcie?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2017, 09:32:09 am »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
W książce serwisowej jest napisane że pin 7i18 powinien pokazywać opór 3, 94 a nie pokazuje nic.

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2017, 13:25:59 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Nie pamiętam kolorów przewodów dokładnie, ale chyba pod białymi jest grzałka (oporność max kilka ohm)
Szary-czarny to sama sonda (sygnał i masa) i tam nie powinno być przejścia. Rezystancja bliska nieskończonosci.

Trzeba sprawdzić jakie napięcie daje rozgrzana sonda (powiedzmy po minucie można ją uznać za ciepłą). Jesli napięcie waha się pomiędzy 0-0,8V to  sonda OK. jeśli nie jest w stanie się wybić poza 600mV to raczej szrot.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2017, 14:29:53 pm »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
Nie rozumiem jednej rzeczy, w książce, w książce pisze wyraźnie pin 7i18 faktycznie wyjalem sondę i podpisując ja na krótko szary do czarnego nie wyskakuje nic na mierniku, natomiast na dwóch białych juz tak aczkolwiek jest to rezystancja i tak mniejsza niż podana w książce, i teraz pytanie skoro widzę ze czarny kabel od sondy zamienia się w szary i idzie do wiązki i do kompa a szary od sondy zamienia się w szaro zielony i idzie do kompa to się wszystko zgadza, wiec dlaczego autor podaje pin 7i18 skoro wg cb czy sonda byłaby dobra czy zła to i tak tam oporności by nie bylo

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2017, 18:23:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Podłącz miernik końcówką czerwoną do przewodu czarnego sondy, a czarną końcówką do minusowej klemy. Najlepiej na ciepławym silniku. Jeśli sygnał oscyluje 0,1-0,9V to znaczy, że jest sprawna. Jeśli napięcie nie zmienia się to wymień sondę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 14, 2017, 14:03:47 pm »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
Sonda wymieniona , delej to samo , pprawilo sie tylko to ze nie musze hehlac go przy odpalaniu tylko pali praktycznie na dotyk . Moze faktycznie ten popsuty jest ten czujnik temp. Jest ktos moze na forum kto ma taki czujnik na handel . Czy moze sa jakies zamienniki ??????

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 14, 2017, 14:31:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
I czy sonda moze miec wplyw na to ze samochod chodzi caly czas na ssaniu .

Sprawdź czy czujnik temp. wody do komputera na rurce z tyły silnika na pewno się nie wypiął.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sonda lambda
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2017, 14:56:51 pm »

Offline Fifa9426

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.4
nie wypial sie , wiem ktory to jest czujnik , moze jest poprostu zepsuty i chce wiedziec czy ktos wie czy sa jakies zamienniki tego czujnika