Autor Wątek: niedogrzanie silnika podczas jazdy.  (Przeczytany 3500 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 17, 2017, 17:51:12 pm »
Siłownik centralnego zamka i po kłopocie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 17, 2017, 17:51:45 pm »
9z koszt zakupu - sterowanie banalne można zrobić na pstryczek na desce lub konsoli środkowej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 17, 2017, 17:56:43 pm »
Odpal zimny silnik i patrz ręką co chwilę jaka jest temperatura przed termostatem i po termostacie, tak do 70 stopni powinna być różnica odczuwalna. Jak nie będzie czuć różnicy to walnięty termostat czyli może się nie domykać i dlatego podczas jazdy schładza się zbytnio.

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2657
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 17, 2017, 18:28:33 pm »
ja też stawiam na termostat- jest sprawny, sprawdzony. przełożony z poprzedniego silnika, sprawdziłem go przed montażem.  temat dotyczy rolety- jak zautomatyzować jej działanie a nie sprawności termostatu.
Najlepszy to by był siłownik elektrycznej szyby w wersji na linkę (w wielu autach takie są), wtedy możnaby sterować taką roletą płynnie.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12224
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 17, 2017, 19:13:27 pm »
nie wpadlem na to by rozwazyc elektryczne/automatyczne sterowanie kartonem przed chlodnica - sa na swiecie rzeczy, ktore sie wizjonomom nie snily,
do tej grupy nalezy jeszcze czujnik zmierzchu ;]

myslelem za to nad termostatem elektrycznym, ktory bylby permamentnie zamkniety do uzyskania przez silnik zadanej temp. - takiej jak sobie wymysle,
zakupilem nawet dwa elektroniczne termostaty dwustanowe po polaczeniu ktorych mozna uzyskac 3 stany (a nawet od biedy 4)
problemem jest jednak dobrac odpowiednio silny elektrozawor, ktory dodatkowo moglby dzialac w pozycji posredniej,
tak wiec logicznym byloby przejscie na silnik krokowy - tu z kolei sterowanie jest skomplikowane,a anagazowanie do tego jakiegos sterownika LPG to nie male koszta jak na termostat i w sumie przerost formy nad trescia,
tak wiec zostalem z dwoma elektronicznymi termostatami, czyzby nalezalo je zaprzac dos terowania kartonem ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2247
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 17, 2017, 20:03:45 pm »
ja też stawiam na termostat- jest sprawny, sprawdzony. przełożony z poprzedniego silnika, sprawdziłem go przed montażem.  temat dotyczy rolety- jak zautomatyzować jej działanie a nie sprawności termostatu.

No to coś jest słabo sprawny, jak masz takie problemy i chcesz montować roletę, ale OK :). Napisaliśmy Ci, że ze sprawnym temperatura nie ma prawa spadać, jechałem moim gaźnikowcem i abimexem w mrozy -20 stopniowe i oba nie wymagały żadnego przesłaniania czegokolwiek. Coś masz skopane i tyle, trochę obchodzisz problem dookoła.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2017, 20:07:11 pm wysłana przez daniel22 »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 640
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 17, 2017, 21:34:01 pm »
To ze byl sprawdzony przed montażem i wtedy byl sprawny to nie znaczy ze teraz jest sprawny.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 18, 2017, 19:23:26 pm »
zakupilem nawet dwa elektroniczne termostaty dwustanowe po polaczeniu ktorych mozna uzyskac 3 stany (a nawet od biedy 4)
problemem jest jednak dobrac odpowiednio silny elektrozawor, ktory dodatkowo moglby dzialac w pozycji posredniej,
tak wiec logicznym byloby przejscie na silnik krokowy - tu z kolei sterowanie jest skomplikowane,a anagazowanie do tego jakiegos sterownika LPG to nie male koszta jak na termostat i w sumie przerost formy nad trescia,
tak wiec zostalem z dwoma elektronicznymi termostatami, czyzby nalezalo je zaprzac dos terowania kartonem

po wprowadzeniu rolety wymyślili termostat obiegu i karton odszedł do lamusa, a teraz będzie od tyłu: z wykorzystaniem nowoczesnej technologi-sterowanie kartonem :D
Bywają kiepskie termostaty, które mają spory rozrzut temperatur zamknięcia i otwarcia, ale sprawny powinien dać sobie rade w każdych warunkach, o ile układ jest dobrze zaprojektowany.
Problem można rozwiązać w jeszcze nowocześniejszy sposób-intelygentnym czujnikiem, który od 75 do 95 pokazuje 90. mało który samochod ma dokładne wskazania 'direct' jak poldek i przez to jest stres, a jakby tak pomiar uśrednić prze minute to nagle by się okazało, że może być :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1162
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 19, 2017, 00:37:43 am »
to samo opisywałem że sama temperatura otwarcia i zamknięcia to jedno a jego bezwładność do drugie , akurat moja astra ma wskaźnik direct i stąd moje spostrzeżenia, żaluzja może pomóc ale nie rozumiem czemu ona ma zastąpić niesprawny termostat, zresztą nie pierwszy raz ktoś tu na forum idzie w zaparte
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Cribs

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Atu Plus 1.6 GSI
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 19, 2017, 16:30:59 pm »
myslelem za to nad termostatem elektrycznym, ktory bylby permamentnie zamkniety do uzyskania przez silnik zadanej temp. - takiej jak sobie wymysle,
Kolego, to o czym mówisz już zostało wymyślone i nazywa się termostat fazowy. Niesamowicie byłem zaskoczony gdy o tym usłyszałem :D

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12224
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 19, 2017, 20:30:33 pm »
myslelem za to nad termostatem elektrycznym, ktory bylby permamentnie zamkniety do uzyskania przez silnik zadanej temp. - takiej jak sobie wymysle,
Kolego, to o czym mówisz już zostało wymyślone i nazywa się termostat fazowy. Niesamowicie byłem zaskoczony gdy o tym usłyszałem :D

wiem ,ze jest ,ale w Polonezie nie ma,
termostat wspomagany silniczkiem jest np. w BMW 740i (tak przynajmniej wynikalo z instrukcji)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Cribs

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Atu Plus 1.6 GSI
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 19, 2017, 20:45:27 pm »
wiem ,ze jest ,ale w Polonezie nie ma
Całe szczęście  <lol2>

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 20, 2017, 22:59:08 pm »
jako że wszystko zdarzyć się może, wyjąłem dziś termostat, do miseczki nalałem petrygo i postawiłem ją nad palnikiem. włożyłem termostat i uzbrojony w rtęciowy termometr 0 - 350*C, odpaliłem gaz. petrygo się rozgrzało, termostat zaczął otwierać się przy 85* C a całkiem otworzył się przy 88*C. palnik wyłączyłem, poczekałem aż zamknie się całkowicie i znów odpaliłem palnik. doświadczenie powtórzyłem 3 razy. termostat zamyka się i otwiera bez zacięć- jest w pełni sprawny.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2247
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 21, 2017, 03:05:47 am »
Może masz po prostu zepsuty wskaźnik/czujnik temperatury, jak ja w szerokim caro? I do ilu Ci spada ta temperatura podczas jazdy, bo ciągle nie odpisałeś?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2017, 03:07:48 am wysłana przez daniel22 »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 21, 2017, 05:03:05 am »
w ostatnich dniach temperatura oscylowała od +1 do - 5*C. z nagrzewnicy wali gorącym powietrzem.  ale po świętach jechaliśmy w temperaturze - 18 i wtedy w samochodzie robiło się zimno, szczególnie w miejscach gdzie wokół drogi były rozległe pola. po przydrożnych drzewach i krzakach widać było że wiatr wieje solidny. wskaźnik pokazuje w miarę dobrze, widać na wskaźniku kiedy otwiera się termostat, jak wskazówka minie 90 włącza się wentylator- widać też jak jego działanie powoduje spadek temperatury. wentylator włącza się tylko podczas pracy silnika w unieruchomionym samochodzie, podczas jazdy nawet kiedy 1 km jedzie się 10 minut wentylator się nie włącza.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 21, 2017, 08:48:38 am »
No to może masz nieszczelne uszczelki drzwiowe czy inne dziury i przez nie daje zimnem do środka.

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2247
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 21, 2017, 17:47:55 pm »
OK, ale nadal nie napisałeś, to ilu stopni spada temperatura w trasie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2017, 17:52:36 pm wysłana przez daniel22 »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3537
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 21, 2017, 18:20:58 pm »
U mnie też się rover nie dogrzewa i ewidentnie to wina termostatu,bo innej zimy, na dosyć sporych mrozach, grzał się dosyć szybko i temperaturę trzymał.Termostaty inaczej działają podczas grzania w garnku, a inaczej w silniku,gdzie jest jednak jakieś nadciśnienie itd. A te elektryczne (elektroniczne?) termostaty, to na jakiej zasadzie działają? Tzn. są jednostronnego działania, że prąd je otwiera, a po odłączeniu napięcia się zamykają, czy działają jak siłownik od centralnego, w jedną i drugą stronę? Pytam, bo jeśli by były jednostronnego działania, to można do ich sterowania użyć sterownika od pieca C.O.Proszę się nie śmiać, bo nie mam na myśli jakiegoś wielkiego sterownika z pieca, bo dzisiaj są robione moduły wielkości zegarka w konsoli caro plusa.Na forum Polskie Dostawczaki, jeden kolega użył czegoś takiego do kontroli temperatury silnika w żuku i włączania wentylatora na chłodnicy, bo ma elektryczny.Kontrola temperatury jest bardzo dokładna i ma elektroniczny wyświetlacz.Sterownik jest wyposażony chyba w dwa osobne wyjścia, do których można podłączyć wentylator, lub coś innego i ustawić odpowiednią temperaturę, na jakiej ma załączać odbiornik.Nowoczesne sterowniki od pieców, mają bodajże co najmniej 10 różnych prędkości sterowania nadmuchem, wiec pewnie na zasadzie zmiany natężenia prądu, jak rezystor w przełączniku nawiewu w caro.Przy dobrych wiatrach, to takie coś mogło by sterować stopniowym otwieraniem się takiego elektrycznego termostatu.Znajdę zaraz temat tego gościa, to wam tu wkleję link.Sterownik kosztował chyba około 100pln na allegro i jest dosłownie wielkości zegarka w plusie.Już kilku gości tam, taki założyło.
Edit: Poszukam jeszcze na forum, bo nie mogę znaleźć.Na razie wrzucam link z jego bloga.
http://www.lezuk.pl/bb2016-nowy-czujnik-temperatury/
Edit 2: Znalazłem właściwy link
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=3069
Ale sterownik widzę sporo zdrożał
http://termoplus.pl/produkt/sterowniki/es10/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2017, 18:57:30 pm wysłana przez Buźka »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12224
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 21, 2017, 19:16:34 pm »
termostat zaczął otwierać się przy 85* C a całkiem otworzył się przy 88*C. palnik wyłączyłem, poczekałem aż zamknie się całkowicie i znów odpaliłem palnik. doświadczenie powtórzyłem 3 razy.
to sprawdz jeszcze w aucie,
w sumie mialem taki dziwny przypadek w Trucku ,a bylo wtedy ~-2*C ,
silnik w Trucku zawsze szybko sie nagrzewa i trzyma 90*C z odkryta chlodnica i wlasnie jednego dnia jechalem 30km w jedna strone, wszystko w porzo 90* ,kabina nagrzana ,
w drodze powrotnej tez w porzo i na ostatnich 5km silnik zaczal sie wystudzac i wskazowka spadla ponizej 70* - na pewno silnik ostygl,bo czuc bylo po powietrzu z  nagrzewnicy,
pomyslalem sobie,ze termostat padl,
ale jezdzilem pozniej jeszcze kilka razy i bylo dobrze,  trzymal 90*
wiec to bylo takie jednorazowe zaciecie sie przy zamykaniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 21, 2017, 19:41:05 pm »
w aucie jest sprawdzany codziennie. nie wyjeżdża poza miasto, temperatur niskich nie ma więc wszystko w porządku.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.