Autor Wątek: niedogrzanie silnika podczas jazdy.  (Przeczytany 9646 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« dnia: Styczeń 13, 2017, 02:04:01 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
temperatura spadła poniżej zera. na postoju silnik rozgrzewa się ładnie ale podczas jazdy gdy przyjdzie zmierzyć się z przeciwnym wiatrem temperatura spada. jasne że można zasłaniać chłodnicę tekturą i uważać żeby silnika nie przegrzać. kiedyś była w Fiacie roleta, na linkę zakończoną łańcuszkiem. można było tym sterować nie zatrzymując się. pomyślcie na takim układem- roleta sterowana elektrycznie, elektronicznie żeby to zautomatyzować.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 13, 2017, 07:51:55 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
W swoim fiacie miałem cos takiego (znaczy roleta na łańcuchu) ale poprzednik ją zniszczył a ja zdemontowałem i wywaliłem. Teraz żałuję... ;-|

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 13, 2017, 09:01:09 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Spada do ilu?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2017, 13:56:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie, jaka temp. sie utrzymuje ? 75-80*C to jeszcze termostat mozna uznac za sprawny ,ale ponizej 75*C to trzeba zaczac od termostatu,
mowa oczywiscie o Polonezie z OHV ,bo w innych autach roznie bywa,
zasloniecie 2/3 szerokiej chlodnicy w taka pogode duzo pomaga nawet sprawnemu termostatowi ,
najlepsza bylaby osolona oddalona od chlodnicy o ~5cm ,ale wtedy musi byc na cala chlodnice, zeby dzialac - pzy takiej wentylator po zalaczeniu zasysyalby zimne powietrze ,ktore w czasie jazdy nie napieraloby na chlodnice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2017, 14:20:17 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Zasłanianie chłodnicy bezpośrednio nie jest korzystne. Na zdrowy rozum nie jest zdrowo miejscowo chłodzić rdzeń przy zasłonięciu reszty.
Lepiej zasłonić wloty/atrapę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2017, 16:23:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Na zdrowy rozum nie jest zdrowo miejscowo chłodzić rdzeń przy zasłonięciu reszty.
wiec musialem byc szalony ;>
ale dzieki temu juz nie musicie sie zastanawiac, bo macie do dyspozycji moje 10 letnie testy  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2017, 02:43:37 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
termostat nie ma nic do rzeczy, nie dostaje takiej ilości ciepła aby mógł reagować. samo włączenie nadmuchu z nagrzewnicy powodowało spadek temperatury silnika, po chwili tylne szyby zaczęły pokrywać się parą. tylko w samochodach z wydajnym ogrzewaniem niezależnym od silnika okna nie były zaparowane.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2017, 16:34:51 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
i co? myślicie nad tematem?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2017, 16:40:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bywa i tak, ze silnik schlodzi sama nagrzewnica, w dajhajsu 1.0 termostat mialem otwarty i latem jezdzilem z chlodnica zaslonieta do polowy ,a zima z zaslonieta cala szczelnie i jak temp. wchodzila powyzej 0*C ,czy moze bardziej 5*C to w korku ogrzewanie rozkrecalem na full i uchylalem szybe,
ale w trasie wentylator na 2 i co jakis czas uchylenie szyby,
z tego wniosek, ze za malo dajesz w palnik - strzel kilka popisow na szosie i od razu silnik da ciepelko ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2017, 18:09:56 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
w różnych autach to różnie działa - wszystko zależy od obiegu cieczy, na pewno sam termostat i jego charakterystyka oraz budowa ma duże znaczenie jak się to wszystko zachowuje, moje obserwacje mogę potwierdzić w moim oplu astrze bertone 2.2 - gdzie jeździ juz 3 termostat i na każdym silnik inaczej sie zachowuje - to jest już hardcore - oryginalny lekko walnięty nie trzymał temperatury w zimne dni i za dużo wpuszczał zimnego płynu w mały obieg, oryginalny sprawny nie miał z niczym problemu - trzymał temperaturę praktycznie niezależnie od temepratury otoczenia - różnica 2-3 stopni na wskaźniku to nic, teraz po tym jak rozszczelnił się założyłem termostat mera i powiem że większych jaj nie miałem - po pierwsze - poźniej się nieco otwiera niż seryjne . po drugie w dużych mrozach na obrotach ma za dużą bezwładność i zamyka się późno , przez co temperatura spada poniżej 80 stopni wiec wpływ samego termostatu ma mega wpływ na charakterystykę temperaturową silnika.
Tutaj jeszcze jedna uwaga - ten silnik ma mały obieg w całości puszczony przez nagrzewnicę a termostat tylko otwiera duży obieg. gdyby ten sam termostat domykał mały obieg to chyba by było jeszcze mniej różowo bo temperatura by szybciej spadała bo by nie mieszał sie płyn z małego obiegu z dużym.
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2017, 22:28:13 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 ten termostat który jest w zamontowany działa właściwie, do 85 stopni pozostaje zamknięty, po przekroczeniu zaczyna się otwierać, robi to szybko i przy 87 jest w pełni otwarty, po ustaniu dopływu ciepła zamyka się powoli. ale nie o rozważania o termostatach mi chodziło. podałem konkretny temat. rolety są do kupienia więc zamontować można chodzi o zautomatyzowanie obsługi.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2017, 00:14:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Żaluzja + siłownik i po temacie. Może zimą otwierać się razem ze startem wentylatora...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2017, 16:57:36 pm »

Offline hamish

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • bosz -> rover minus -> gsi najlepsza buda
Nie rozumiem co Wy macie z tymi termostatami... Moje 1.4 idealnie trzyma 90 stopni czy jest 30 na zewnątrz, czy -20, bez zakrywania chłodnicy.
W poprzednim boszu sytuacja miała się tak samo.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 16, 2017, 20:39:58 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Nie rozumiem co Wy macie z tymi termostatami... Moje 1.4 idealnie trzyma 90 stopni czy jest 30 na zewnątrz, czy -20, bez zakrywania chłodnicy.
W poprzednim boszu sytuacja miała się tak samo.
Też mam dokładnie tak samo w 1.4 ale mowa o 1.6 i to jeszcze chyba dohc - mógłby autor wątku sprecyzować o jaki silnik chodzi...

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 16, 2017, 20:54:47 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Tak, warto doprecyzować o jakiej motorowni mówimy.
Jeżdżąc ohv zawsze przy dużej prędkości i niskich temp.  temperatura spadała mi do ok 70 stopni. Używałem wtedy osłony na wlot w trasie. W tym samym aucie po swapie na rovera przy ostatnich mrozach -15 i przelotowej 100-130 wskazówka trzymała się równo praktycznie na 90.
Przy sprawnym termostacie problem może być tylko w konsumowaniu całej nadwyżki ciepła przez nagrzewnicę, kolektor, parownik (o ile jest) i powierzchnię silnika.
Wg mnie osłony stałe na wlot się sprawdzają dość dobrze bo zostaje nam jeszcze spory wlot w zderzaku. Jak komuś bardzo przeszkadza włączenie się wentylatora w korku to pozostaje roletka, sterowanie ręczne czy elektryczne to temat do indywidualnych rozmyślań :)

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 17, 2017, 03:00:52 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
silnik ohv tego Poloneza GLI Abimex miał przebieg 140 tys. wymieniłem go na silnik o przebiegu 90 tys. osprzęt pozostał stary, termostat również. po wymianie zauważyłem sytuację którą opisałem- podczas jazdy silnik stygnie. wcześniej tego nie było. wyjechaliśmy spod domu na rozgrzanym silniku, po kilku kilometrach trzeba było założyć okrycia wierzchnie. mieliśmy trasę 250 km do przejechania. na zewnątrz było - 18 stopni.  włączenie wentylatora mi nie przeszkadza- nie słychać go. zresztą- podczas jazdy się nie włącza.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 17, 2017, 11:13:22 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak spada Ci temperatura w trasie, to będzie termostat, tym bardziej, jak go nie wymieniałeś jeszcze ;). Jak jest sprawny, to przy -20 stopniach mój 1.6 OHV trzymał spokojnie 82-85 stopni. Nie potrzeba żadnych tekturek, osłonek itd.

Do jakiej wartości spada Ci temperatura w trasie?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 17, 2017, 14:03:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podczas jazdy silnik stygnie. wcześniej tego nie było. wyjechaliśmy spod domu na rozgrzanym silniku, po kilku kilometrach trzeba było założyć okrycia wierzchnie.
ksiega ulicy mowi:
kto zima kartonu na wszelki wypadek w bagazniku nie wozi,
ten niechybnie dupsko odmrozi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 17, 2017, 15:42:08 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Ja stawiam na termostat. W caro zmienilem po zakupie jeden raz bo byl nie dogrzany. Potem znów bo sie przegrzewal i potem jeszcze raz. I od kilku lat spokój. Silnik zmienialem a termostat ten sam.

Zima w trasie 88 na oko. W lecie 90 równo no i wiadomo w mieście potrzebny wentylator.


W atu termostat śmietnik. Dlugo sie nagrzewa a w trasie wskazowka spada na 50, czasem trzyma 70. Wiec loteria a w środku zimno i więcej pali paliwa.

Kartonu nigdy nie wozilem i nie planuje. Wole wozić zapasowy  termostat i 1,5 litra plynu.

Stosuje termostaty metal incar.

Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 17, 2017, 16:13:36 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja też stawiam na termostat- jest sprawny, sprawdzony. przełożony z poprzedniego silnika, sprawdziłem go przed montażem.  temat dotyczy rolety- jak zautomatyzować jej działanie a nie sprawności termostatu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.