Szczerze nie mam pojęcia jaki to polonez, który rok
Ma trzecie okienko boczne i długi przód. Czyli że to tzw. akwarium (ze względu właśnie na zwiększone przeszklenie), a więc auto jest z 85 roku lub nowsze, jeżeli nie ma tabliczki z homologacją europejską to na pewno 87 rok lub nowszy, ale starszy niż 89 bo ma ścięty tył z krótką klapą.
Jeżeli w nr silnika jest AA lub AB to oryginalnie był silnik 1.5 OHV (1.6 w tym roczniku miał kod CB) Gaźnik, ten rok to już gaźnik FOS Łódź
Więc wałek rozrządu (gdybyś go wymieniał) musi być od 1.5, były dwie wersje wałka, AA i AB. AB to był silnik ze zmienionym wałkiem i poprawionymi kolektorami o zwiększonej mocy.
Zatem jeśli oryginalnie było to 1.5 to oryginalny most ma przełożenie 4.1, ze względu na rok, skrzynia była 5 biegowa.
Był już zapłon elektroniczny.
Hamulce to system Bendix. Tarcze 227 mm na obu osiach.
Z tym nadwoziem były jeszcze silnik 1.6 OHV i 1.5 OHV z turbodoładowaniem.
Poza książkami jak wyżej, to znajdź też na necie książkę "Usprawnienia Poloneza" jest tam m.in. szczegółowy opis regulacji gaźnika
Przy kaplicy silnika trzeba sprawdzić panewki bo mogą się trafić źle zwymiarowane (rzemiosło). Użytkownik wrb poruszał szczegółowo ten temat.
A tu kilka fotek jak to wyglądało kompletne
Typowy przedstawiciel
Special, wersja na rynek Fiński