Autor Wątek: 1.8 VVC wydech  (Przeczytany 2321 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.8 VVC wydech
« dnia: Luty 15, 2017, 17:05:00 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Witam, mam małą rozkminę z wydechem. Wrzucam silnik 1.8 vvc mam do niego kolektor z katem ze zwykłego 1.8.
Czy robiąc wydech na takim kolektorze, dalej rura fi 50 mm na końcu tłumik przelotowy, będzie to grało z tym silnikiem czy go przydławi ?

Odp: 1.8 VVC wydech
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2017, 17:07:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kolektor 4-1 wybitnie nie współgra z tym silnikiem i zabiera mu minimum 10Nm. U mnie po przejściu na 4-2-1 (414, 416, MGF 1.8, freelander kopułkowy) przy podobnej średnicy wydechu, bo ok. 50mm właśnie wyszło 3KM i 10Nm więcej.

Kumpel ma 125p z 143konnym VVC też na kolektorze 4-1 i tam moc wyszła seria, ale moment identyko jak u mnie w pierwszej wersji. 161Nm.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 VVC wydech
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2017, 17:32:54 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
A jak z resztą wydechu, robić ma przelot czy włożyć jakiś komorowy tłumik ?

Odp: 1.8 VVC wydech
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2017, 02:32:43 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=28402.80
Gdzie Wy żyjecie ? Od 6 lat są gotowe rozwiązania...
Kolektor rurowy z 1.8 ferdka plus dwururka z ohv dostosowany  do silnika działa cuda. Nawet w VVC Podobnie jak obróbka kanałów i kolektorów. Wydech od momentu jak przechodzi na fabryczny FSO 45mm odciąć i wywalić. Nie dawać przelotu tylko normalne tłumiki na 50mm podobne do serii tylko ze większe ciut. FORD/OPEL/ BMW  mają gotowe w ofercie Ważne jest zachowanie odległości pomiędzy tłumikami i to wiecej daje niż objętość (wg mnie). Seria dławi nie miłosiernie powyżej gdzieś 4500 w 1.8. 4w1 zastosowano prawdopodobnie ze względu na kata który musi mieć ciepło. Lepsze efekty daje na pewno 4w2w1 w tym silniku niż 4w1 walący spalinami pod dużym ciśnieniem w kata który ma tysiące drobnych kanałów a które przy dużym ciśnieniu  stanowią praktycznie ścianę. Wpływa to głownie na moment obrotowy i jego max wielkość  oraz obroty na których jest osiągany. Nie bez powodu silnik 1.8 na gratach od 1,4 osiąga i tak lepsze parametry niż seria w roverku.  Mocą aż tak bym się nie się nie przejmował - powyżej 125/135Km powinien wypluć bez problemu. Oczywiście pod warunkiem wtrysków 149 i wywalenia seryjnego żeliwa... Sprawdzicie osiągi na kacie i seria tłumiku w miejscu kata i odczujecie  zmianę na plus. Kat i żeliwny kolektor wydechowy sprzedać a za PLN kupić ściernice listkowe/kamienie na wiertarkę  plus browary które się przydadzą na czas obróbki mechanicznej  która jest konieczna nawet w VVC. Choć wydaje mi się ze VVC powinien mieć mniejszą średnicę wydechu niż "zwykłe" 1.8 a dużo większą rolę odgrywa tutaj akurat  kolektor ssący i wariatory faz w dobrym stanie. W końcu im więcej zaciągnie mieszanki  to więcej wypluje i więcej mocy wygeneruje. Tutaj proponuje patrzeć na silnik 1.8 IS z BMW co i jak - pojemność i moc podobne i dodatkowo jest przepływka na klapie  która sytuacji nie polepsza ( ale co istotne 48mm wydech- nie 45 ani nie 50 mm- może tu jest rozwiązanie problemu ?). Nowsze wersje maja tez termostaty  które bardziej grzeją  motor - wersja M43B19 ma termostat który otwiera się dopiero przy 105 stopniach a nie  85/90 jak normalnie w M43B16/18 czy M42B18 Osobiście zalecam tez użycie w miarę możliwości  starszych mniej ekologicznych komputerów. Przelot zazwyczaj obcina osiągi niż coś dodaje na plus w stosunku do normalnego wydechu
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2017, 03:43:12 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 1.8 VVC wydech
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2017, 11:30:24 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zasadniczo do VVC 160 powinien być wydech 2.25" z długim 4-2-1. Przypuszczam że u mnie z takim wydechem spokojnie by pękło 165koni.
A środkowy to najlepiej użyć ori przedni z Poldorovera. Rozmiarowo jak fabryka, a rura Fi50.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 VVC wydech
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2017, 13:51:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=28402.80
Zdjęcia wygasły :( Jakbyś mógł je podkleić np. w tym temacie to byłbym bardzo wdzięczny, gdyż w najbliższej przyszłości sam planuję zrobić 4-2-1 po raz drugi, tylko tym razem z lepszym efektem :)

Odp: 1.8 VVC wydech
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2017, 00:19:26 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Postaram się coś wykopać ale nie obiecuje - miałem pad twardziela i sporo moich danych przepadło :/
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 1.8 VVC wydech
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2017, 09:28:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dodam tylko że wymiary długiego 4w2w1 można znaleźć na stronie Davea Andrewsa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.