Autor Wątek: Most 3.9->3.7  (Przeczytany 3166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most 3.9->3.7
« dnia: Luty 19, 2017, 21:34:05 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Pytanie co by było gdybym z 1.6GLI wyjął most 3.9 i włożył 3.7? Wytłumaczy mi ktoś na czym polegała by różnica? Z góry dziękuję.

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2017, 21:43:45 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Będzie gorzej przyspieszać, ale będą niższe obroty silnika podczas jazdy :)

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2017, 21:46:27 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Bardzo muł będzie?

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2017, 22:11:01 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jeździć będzie się dało, ale o dynamice zapomnij.

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2017, 23:00:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Pytanie co by było gdybym z 1.6GLI wyjął most 3.9 i włożył 3.7? Wytłumaczy mi ktoś na czym polegała by różnica? Z góry dziękuję.

Odczucie będzie takie jakby z silnika uciekło 10KM.

Skrzynia biegów i przełożenie główne w tylnym moście redukują obroty uzyskiwane z silnika, w zamian dając większy moment obrotowy na koła. Im most ma mniejsze przełożenie, tym mniej obrotów zostaje zredukowanych, zatem moment na kołach jest mniejszy. Samochód gorzej przyspiesza.
Poza tym, może być problem z uzyskaniem nominalnej prędkości maksymalnej, bo może się okazać że opory powietrza będą zbyt duże dla mocy silnika zanim ten rozkręci się do odpowiednio wysokich obrotów żeby wytwarzać dużą moc.


Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2017, 13:27:29 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Czyli ze najpierw podkręcić silnik ?

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2017, 13:52:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli ze najpierw podkręcić silnik ?

Raczej kupić most 3.9. Najwięcej wyprodukowano właśnie takich mostów.

Podkręcanie nic nie da, bo bez turbodoładowania wyraźne zwiększenie mocy będzie wymagało też podniesienia obrotów użytecznych, więc nawet jak podkręcisz np. do 100KM, obrabiając głowicę, przestrajając wtrysk i montując sportowy wałek, to żeby mieć z tego pożytek trzeba by dać most krótszy od seryjnego, a nie dłuższy.
Po prostu kup most od 1.6, a ten od diesla który masz, daj na sprzedaż tutaj, na pewno ktoś kupi.

Jak w OHV zmieniamy przełożenia mostów do jazdy normalnej, to dajemy raczej 4.1, a do sportu to 5.37.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2017, 16:19:55 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Czyli ze najpierw podkręcić silnik ?

Raczej kupić most 3.9. Najwięcej wyprodukowano właśnie takich mostów.

Podkręcanie nic nie da, bo bez turbodoładowania wyraźne zwiększenie mocy będzie wymagało też podniesienia obrotów użytecznych, więc nawet jak podkręcisz np. do 100KM, obrabiając głowicę, przestrajając wtrysk i montując sportowy wałek, to żeby mieć z tego pożytek trzeba by dać most krótszy od seryjnego, a nie dłuższy.
Po prostu kup most od 1.6, a ten od diesla który masz, daj na sprzedaż tutaj, na pewno ktoś kupi.

Jak w OHV zmieniamy przełożenia mostów do jazdy normalnej, to dajemy raczej 4.1, a do sportu to 5.37.

Pisałem wyżej że mam 3.9.

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2017, 14:14:41 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
wpakowąłem 3.7 do 125p z 4 biegową skrzynią. Lżejsze toto, więc dynamiki aż tak mu nie ubyło, ale mam obroty niższe o 10% dla danej prędkości. Na wcześniejszym silniku 1300 miał problemy z elastycznością na IV biegu. Małe wzniesienia trzeba było atakować na III lub być rozpędzonym powyżej 80 kmh. Inaczej niutów brakowało. 
Jak masz skrzynię V to nie ma sensu kombinować.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 28, 2017, 12:02:54 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Pytanie co by było gdybym z 1.6GLI wyjął most 3.9 i włożył 3.7? Wytłumaczy mi ktoś na czym polegała by różnica? Z góry dziękuję.
Gratis prędkościomierz będzie przekłamywał  :P

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2017, 16:07:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Pytanie co by było gdybym z 1.6GLI wyjął most 3.9 i włożył 3.7? Wytłumaczy mi ktoś na czym polegała by różnica? Z góry dziękuję.
Gratis prędkościomierz będzie przekłamywał  :P
raczej przestanie ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 28, 2017, 16:33:52 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
raczej przestanie ;p

Dokładnie :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2017, 19:56:07 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
To w końcu prędkościomierz przestanie czy zacznie okłamywać?

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 01, 2017, 20:28:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wszystkie predkosciomierze kłamią poprzez zawyzanie wskazan,
predkosciomierz w PN klamie o  ~5% na fabrycznych kolach, wiec po zalozeniu mostu dluzszego o 5% przestanie klamac,
ale licznik przebiegu zyje wlasnym zyciem i klamie mniej niz 5% ,duzo mniej bo 1-2% ,wiec na dluzym moscie zacznie zanizac wskazania przebiegu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Most 3.9->3.7
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 02, 2017, 08:32:16 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Z moich obserwacji. Wskazówka czy taśma w prędkościomierzu owszem żyje własnym życiem. Ale licznik przebiegu jest sztywno powiazany z kołami i jest dokładny.
Dobrze jest go sprawdzać w trasie. Przy słupku autostradowym zerujemy licznik i po powiedzmy 50, 100 km odczytujemy wskazanie. Wtedy wiadomo o ile % jest przekłamanie. Liczniki w FSO były robione pod 165R13. Gumy 175R13 czy 175/70R13 miały osobne przełożenia. 185/70 uwzględniono dopiero w szerokim caro w niektórych wersjach (pamiętam że GLD dostało nowe przełożenie reduktora). Przełożeń napędu prędkosciomierza było chyba z 15. Kiedyś badałem temat.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9