Autor Wątek: problemy po swapie, wymiana komputera z 1.4 na 1.6k16?  (Przeczytany 1294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problemy po swapie, wymiana komputera z 1.4 na 1.6k16?
« dnia: Luty 23, 2017, 22:53:06 pm »

Offline kokon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 88 1.6 16v
Witajcie, odpaliłem powstajacego w bulach Poloneza z 1,6k16,
na początku był na kompletnym osprzęcie z 1,4 i seryjnym wydechu,
dokoptowałem wtryskiwacze od 1,6, kolektor 4-2-1 freelander, przelot 2,25 na trzech przelotowych tłumikach
i dzieje się coś dziwnego, na stosunkowo zimnym silniku reakcja na gaz jest natychmiastowa - ładnie się wkręca,
po rozgrzaniu ma problem żeby przekroczyć 3500obr., jakby mu czegoś brakowało, po "rozbujaniu, rozruszaniu" przepustnicy wkręca się
pomyslalem może zmienić komputer na dedykowany do tego silnika, przy okazji ze złączem diagnostycznym, którego brakuje mi przy obecnym komputerze,
czy pomijając  zdjęcie immobilisera napotkam na jakieś kłopoty związane z wymianą komputera?
czy pasują kostki itp

Może macie jakieś pomysły, pozdrawiam!

Odp: problemy po swapie, wymiana komputera z 1.4 na 1.6k16?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2017, 23:02:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ciśnieniem paliwa się raczej zajmij. Wydech 2,25" to za dużo do 1.6, które ma średnicę zaworu wydechowego 24mm. Wtryskiwacze z 1.6 (beżowe 0280150749) na sterowniku z 1.4 powodują zalewanie silnika powyżej 5000obr.
Wymiana sterownika na ori z 1.6 wiąże się z : Immobiliserem (odezwij się do mnie na PW, zdejmę), przeróbka wiązki (5min z lutownicą), zamocowaniem silniczka krokowego na kolektorze ssącym oraz wymianą koła zamachowego.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: problemy po swapie, wymiana komputera z 1.4 na 1.6k16?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2017, 23:08:46 pm »

Offline kokon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 88 1.6 16v
myślisz o regulatorze na listwie czy wydajniejszej pompie i zewnętrznym regulatorze?