Autor Wątek: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover  (Przeczytany 2760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« dnia: Marzec 02, 2017, 13:25:46 pm »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Będę wymieniał termostat w Poldoroverze. W zestawie (Vernet) jest cienka papierowa uszczelka. Czy/czym smarujecie takie uszczelki podczas wymiany? A może darować sobie ten papier i użyć silikonu?

Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2017, 14:23:10 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
termostat ma swoją uszczelkę i ona powinna wystarczyć.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2017, 17:16:45 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tam się nie zakłada żadnej uszczelki. Od tego jest o-ring na termostacie. Wsadzasz, skręcasz i ma działać.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Smarowanie uszczelki obudowy termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2017, 17:42:02 pm »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Jak na rysunku u Morawskiego, element nr 4, chodzi mi o uszczelkę obudowy, a nie oring, moja wina bo nie doprecyzowałem. Mam taką uszczelkę z papieru w zestawie z termostatem.



Skręcać to na sucho?


Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2017, 17:51:05 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Jak powierzchnie ładne to skręcaj na sucho jak zmasakrowane to warto dać sylikon. Jest tylko jedna pułapka, na którą ostatnio wpadłem. Do nowych termostatów często dają cieńsze uszczelki których obudowa nie jest w stanie dobrze ścisnąć. Wtedy trzeba przełożyć starą.

Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2017, 17:52:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja nigdy tego nie zakładam. Druga sprawa, że do fabrycznego termostatu jest tylko o-ring.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2017, 18:22:03 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
dziś większość termostatów ma własną uszczelkę i obudowy są do tego przystosowane. na rysunku jej nie ma bo rysunek jest sprzed pół wieku. wtedy był oring i papierowa uszczelka uszczelniająca obudowę.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 02, 2017, 20:18:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mi to się wydaje, że jest to rysunek dla K-Serii z pierwszych serii tzn. okolice 1989-1990, zaraz po "premierze" silnika. Nigdy takiej uszczelki nie widziałem fabrycznie. Zresztą obudowa termostatu nie jest idealnie płaska w miejscu gdzie miałaby się znajdować, a robotę robi i tak gruby, ciasno wchodzący w korpus o-ring.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2017, 01:34:17 am »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie oring robi robotę, jest tak ciasno, że musi być szczelnie. Uszczelka z papieru okazała się zbędna.

Odp: Smarowanie uszczelki termostatu 1.4 Rover
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2017, 03:26:09 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak kupisz zestaw uszczelek pod kolektor ssący to tez dostaniesz gumowe ringi do kolektora z tworzywa i papierową uszczelkę pod metalowy kolektor jak w poldku. Morawskim się nie sugeruj bo w książka ma rysunki K16  na stronach 358/359 najprawdopodobniej w wersji SPI  a na stronie 360 już MPI. Oczywiście szczegóły w postaci odwróconego kolektora czy klimy albo pompy wspomagania których nie było w FSO to drobiazg.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG