Autor Wątek: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!  (Przeczytany 6930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« dnia: Marzec 02, 2017, 20:59:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie, sytuacja taka:

PN 1.4 nie chciał odpalić. Nie było słychać szmeru pompy po włączeniu prądu, kręcenie rozrusznikiem nic nie dawało. Było tylko słychać cyknięcie jakby z tyłu, ale bez szmeru pompy.

Założyłem nową pompę paliwa, po przekręceniu kluczyka szmer i auto odpaliło normalnie.

Auto stało potem miesiąc nieużywane, zakładam naładowany nowy akumulator chcę odpalić i... znowu nie słychać szmeru pompy, tylko cyknięcie.
Rozrusznik kręci ładnie, auto nie chce odpalić. Tylko słychać to cyknięcie, a po paru razach nawet i tego nie słychać.
Bezpieczniki ostatnim razem były ok.
Wóz miał wlane 15 litrów paliwa, dolałem mu jeszcze 10 przed pierwszą próbą.

Aha, druga usterka: nie działa wskaźnik poziomu paliwa!
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2017, 21:06:20 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
może przekaźnik pompy? bo co cykało a nie cyka.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2017, 21:37:28 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
może przekaźnik pompy? bo co cykało a nie cyka.
W 1.4 nie ma żadnych przekaźników pompy z tyłu... Cykało a nie cyka ponieważ pompa przy pierwszym odpaleniu włącza się na chwilę po załączeniu zapłonu, przy kolejnych próbach odpalenia w niedługim czasie pompa działa tylko przy kręceniu rozrusznikiem.

Spróbuj podać napięcie bezpośrednio na pompe to wtedy dojdziesz czy to wina samej pompy czy instalacji do niej. Możliwe że gdzieś jest przerwa w przewodach, często ulegają uszkodzeniu w miejscu gdzie przechodzą przez kołnierz pompy. Sprawdziłeś wyłącznik bezwładnościowy ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2017, 21:42:25 pm wysłana przez Trojan »

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2017, 21:49:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie mam wątpliwość gdzie jest w ogóle przekaźnik pompy. Motor fabrycznie wsadzony do Plusa. Jedyne przekaźniki jakie znalazłem, to w konsolce pod deską po lewej stronie od pedałów. Rozkład bezpieczników i przekaźników nie pokrywa się ani z nadrukiem na kartce przyklejonej do obudowy, ani ze schematem z Morawskiego w rozdziale o 1.4, ani z żadnym z dwóch schematów do Plusa.

Bezpieczniki są ok, dwa żółte przekaźniki (jeden od klaksonu) podmieniłem między sobą i oba działają (schemat na nich też identyczny)
Został jeszcze jakiś czarny, i kostki zielone i białe po obu stronach urządzenia mikroprocesorowego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2017, 21:54:06 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Przekaźniki w poldoroverze są pod kompem o takie coś
Niby w hermetycznej obudowie, ale z doświadczenia wiem, że czasami jednak ta obudowa nie jest taka szczelna, także warto to sprawdzić.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2017, 22:14:47 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2017, 22:12:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Wcisnąłem wyłącznik bezwładnościowy, nie pomogło.

To nie pompa ani uszkodzenie na kołnierzu- podłączyłem kabel kołnierza bezpośrednio do akumulatora i chodzi ślicznie.

Cykanie na bank dobiega gdzieś z przodu bo nawet na odpiętym kablu pompy. Wyraźne cykanie z przodu z prawej strony.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2017, 22:32:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Podłączyłem miernik napięcia akumulatora i alternatora pod kabel zasilania pompy. Po przekręceniu kluczyka zaświecił się pokazując równo 12V, a po chwili zgasł. Przy następnym przekręceniu w ogóle się nie zapalił. Jak zakręciłem rozrusznikiem to po pół obrotu z tym miernikiem wpiętym zamiast pompy, padła cała elektryka. Wyglądało to jak kompletny pad akumulatora, ale po chwili prąd się włączył, zegarek zresetował, elektryka działa tak jak przedtem.

A w tej skrzyneczce spod kompa był luzem kawałek lutu, ale poza tym wygląda ok.

https://zapodaj.net/0897f6ce5fb84.jpg.html

https://zapodaj.net/ef92f364791e4.jpg.html
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2017, 22:58:15 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2017, 12:44:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Naiwnie zapytam. Auto ma alarm?

Sprawdź też punkt łączenia przedniej i tylnej wiązki prz lewym przednim słupku. Jak zdemontujesz listwę pionową i  odwiniesz tapicerkę przy drzwiach kierowcy to zobaczysz dwie kostki w wiązce. Ztcp gruby niebieski to zasilanie pompy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2017, 14:11:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Kiedyś miało...

Jednak po ustąpieniu napadu paniki, obstawiam że to ten przekaźnik, a przy okazji po którymś kręceniu nigdy nie zmieniany rozrusznik zrobił zwarcie. Ten samochód już tak miał, że czasami za ChRL nie chciał odpalić bez żadnego powodu, 5 minut potem mu przechodziło. Teraz nie odpala już dwa dni.

Niemniej dzięki za cynk, kostkę też sprawdzę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 07, 2017, 22:12:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Podmieniłem przekaźnik, dalej to samo. Cyknięcie przekaźnika, a pompa jak nie działała, tak nie działa.

Dodam tylko, że chwilę po dwóch głośnych cyknięciach z przodu, zaczyna coś cykać cicho i nieregularnie. Dźwięk trochę przypomina węgierski ekspres do kawy, tylko że jest bardzo cichy.  :(
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2017, 22:44:41 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 07, 2017, 22:35:47 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
A ja die zapytam czyn sprawdzales ze napięcie dochodzi do pompy ? Miernikiem czy kontrolka ?
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 07, 2017, 22:37:37 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Aha juz doczytalem. Miernik pokazuje napięcie szczątkowe. Weź kontrolke ona generuje obciążenie. Miernik może pokazywać napięcie ale np kontrolka może nie zaświecić.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 07, 2017, 22:38:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Wpiąłem taki tester diodowy do pomiaru ładowania alternatora. Jutro spróbuję z żarówką H4.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 07, 2017, 22:40:00 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Z tym h4 to przesada, wystarczy 5wat :d
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2017, 07:09:00 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak cyka przekażnik, to sterowanie sprawne. Przejrzałbym drogę kabla od pompy z kompa do baku. po pierwsze wychodzi z wiązki silnika do nadwozia przez złacze 13kr. przy filtrze powietrza-najgrubszy kabel-oczyść, sprawdz i żarówką.
Potem idzie do budy i tam może mieć jakieś odcięcie przez stary alarm. rover ma jeszcze bezpiecznik pompy-rownież do sprawdzenia.
Ja bym puscił drugi kabel z bezpiecznikiem ze złacza pod maską, do kostki o której wspomniał Bocian i jak będzie dobrze to tak zostawił, jeśli nie znajdziesz przerwy.
Twój "wegierski ekspres" :) to silniczek kokowy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 08, 2017, 10:59:52 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W jakiej budzie to 1.4 ? W plusie za zegarami jest kostka 1-dnopinowa przeznaczona do odcięcia pompy paliwa przez alarm, może coś tam jest zdrutowane/może się wypięła i nie ma przejścia.

Dwa to multimetr w rękę i sprawdzić czy zasilanie pojawia się na bezpieczniku w skrzynce bezpieczników po włączeniu zapłonu.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2017, 14:03:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
W Plusie.

Wiązka to dla mnie czarna magia. Właśnie zabieram się za studiowanie Morawskiego, ale skoro nawet w fabryce nie potrafili zrobić prawidłowego schematu skrzynki bezpieczników do tego auta, to czarno to widzę.

Na wyłączniku bezwładnościowym śladu napięcia, ani żaróweczką 5W, ani miernikiem napięcia ani multimetrem. I to jakbym nie podłączał, nawet z masą wziętą z karoserii.

Multimetr pokazuje 12.5V na odpiętym aku. Na aku podpiętym i włączonym zapłonie 12.4.

Na brązowym kablu z małej wtyczki za filtrem powierza pokazuje 12.4V

Na kablach z dużej wtyczki za filtrem pokazuje po 12.3V, z wyjątkiem kabelka niebiesko-czerwonego gdzie jest 0.
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2017, 14:34:37 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2017, 15:14:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Ok, już widzę że palnąłem głupotę, idę sprawdzać jeszcze raz.
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2017, 15:19:04 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2017, 18:39:29 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Spokojnie, nie musisz znać całej wiązki by rozpracować problem. By lepiej zrozumieć co i jak posiłkuj się schematem minusa-rovera, bo jest bardziej przejrzysty a do ogarnięcia problemu wystarczy.
Masz sprawdzić napięcie, żarówką, nie miernikiem, na kablu pompy w złaczy 13kr przy filtrze. kabel gruby niebieski zdaje się.
potem sprawdzić j.w na bezpieczniku pompy w skrzynke, następnie w złaczu przy słupku A lewym.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2017, 20:07:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A włącznik bezwładnościowy masz wciśnięty? Dla pewności zmostkuj go kawałkiem kabla.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.