Autor Wątek: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!  (Przeczytany 6935 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 08, 2017, 20:46:57 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Na kablach z dużej wtyczki za filtrem pokazuje po 12.3V, z wyjątkiem kabelka niebiesko-czerwonego gdzie jest 0.
Ale to sprawdzasz podczas kręcenia rozrusznikiem ? Bo jak na sucho to na niebiesko-czerwonym będzie zero, no chyba że na chwilę przy załączeniu zapłonu. Tam nie ma nic skomplikowanego, sprawdzaj po kolei w kilku miejscach aż w końcu dojdziesz gdzie masz napięcie a gdzie nie, droga do pompy jest prosta: przekaźniki pod kompem>włącznik bezwładnościowy>złącze 13krotne>bezpiecznik>pompa, w plusie jeszcze chyba ta dodatkowa kostka za zegarami. Jeżeli na wyłączniku bezwładnościowym nie ma napięcia na obu kablach to przerwa gdzieś przed, jeżeli na jednym a jest wciśnięty no to włącznik do wymiany.

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 08, 2017, 22:36:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Zapoznałem się już ze schematem minusa-rovera. Rzeczywiście nie wygląda to tak skomplikowanie. Za to znowu się przekonuję że jestem głupszy niż sądziłem, bo nie pomyślałem jak to działa i jak ten głupek mierzyłem jak prąd w gniazdku prądu zmiennego, zamiast wziąć od razu masę z budy.

kabel gruby niebieski zdaje się.

Na złączy 13kr są dwa kable niebieskie. Ściślej mówiąc, niebieski, i niebiesko-czerwony.
Na razie zdążyłem zmierzyć, już prawidłowo, na wtyczce od bezwładnościowego. Ani śladu napięcia, czy przy zał. stacyjki, czy przy kręceniu rozrusznikiem. Masę brałem bezpośrednio z akumulatora.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 08, 2017, 22:56:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale w tej bezwładnościówce patrzyłeś raz na jednym i raz na drugim? Jeśli mnie pamięć nie myli to bezwładnościówka jest jeszcze w wiązce silnika. Podaj plus z akumulatora na pin bezwładnościówki i jeśli za którymś razem pompka się odezwie to obwód w części nadwoziowej będzie sprawny...

Sprawdź na otwartej obudowie przekaźników który odpowiada za zasilanie pompy. Może ma przepalone styki.

A i ztcp moduły przekaźników w roverach nie wszystkie są zamienne.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 09, 2017, 16:10:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
No, już coś wiem.
Moduł przekaźnika podaje prąd do bezwładnościowego. Miernik pokazuje 12V, a żarówka 5V się świeci. Taka sama sytuacja jest na złączy 13krotnym.

Na skrzynce bezpieczników, na bezpieczniku pompy paliwa, przy kręceniu rozrusznikiem miernik podaje już tylko 11.5V, a żarówka 5W się nie zaświeca, chociaż na innych bezpiecznikach świeci się bez problemu. Czyli czeka mnie rozbieranie deski, albo bypass do skrzynki. Jeszcze za chwilę spróbuję podać plus bezpośrednio na skrzynkę żeby wyeliminować następne awarie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 09, 2017, 17:54:54 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
dokładnie. sprawdz tą kostkę za zegarami, jak koledzy pisali, pewno ten alram tam wpięty
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 09, 2017, 18:29:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Na bezpieczniku pompy 9.6V.  :] Podałem prąd bezpośrednio na kablu zasilanym ze skrzynki- zero reakcji.

Dobrałem się do kostek po lewej od pedałów:

https://zapodaj.net/0ab3de81570cf.jpg.html

Najgrubszy jest kabel turkusowy w kostce prawej (na zdj. u góry), ale ani na turkusowym, ani na niebieskim nie ma napięcia, ani na zapłonie, ani na kręceniu. Podanie plusa na oba te kable też nie spowodowało żadnej reakcji.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2017, 18:32:22 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 09, 2017, 18:46:03 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Na bezpieczniku pompy 9.6V.  :] Podałem prąd bezpośrednio na kablu zasilanym ze skrzynki- zero reakcji.
To by wychodziło że masz gdzieś 2 przerwy w obwodzie ? Przed i za skrzynką ? Coś to mało prawdopodobne.

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 09, 2017, 18:50:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
A owszem. Niemniej tak to wygląda. Po wysunięciu skrzyneczki, dolny pin każdego bezpiecznika podaje prąd. Wszędzie jest grubo ponad 12V, a na pinie bezpiecznika pompy 9.6V (przy kręceniu). Jak na pin górny podałem zasilanie kablem biorącym plus z aku, który sprawdziłem zaświecając żarówkę, nie dało to żadnego efektu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 09, 2017, 20:06:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Rozmontowałem deskę, przy okazji odkryłem że koroduje  :]
Złącze 1 krotne z kablem niebiesko-czerwonym normalnie wpięte, nic nie ruszane. Chyba było zaśniedziałe, ale nie szło tego wyczyścić, więc wpiąłem i wypiąłem parę razy żeby śniedź się wytarła i przepłukałem WD40.

Nic nie pomogło, na bezpieczniku pompy dalej 9.6V.  <uoee>
Jutro chyba robię bypass od bezwładnościowego prosto do pompy. Nie mam już siły do tego bałaganu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 10, 2017, 00:17:20 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
piszesz, że auto miało kiedyś alarm. zacząłbym sprawdzanie wiązki od miejsc gdzie był wpięty, tym bardziej, że przeważnie alarm odcinał pompę paliwa.
kiedyś kolega w lanosie miał podobny problem. napięcie spadało o kilka volt gdzieś po drodze. winnym okazał się kompletnie zzieleniały przekaźnik i kable odcinające pompę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 10, 2017, 18:07:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Wpięty był jakby w seryjną kostkę. Przy lewym błotniku, takie dwie kostki, w sumie z 12 kablami biegnącymi w fabrycznym pancerzu. Dwa kable fioletowe wchodzące do jednej z kostek są zmostkowane, a cała reszta niewpięta do niczego. Takiego już kupiłem.
Nawet sprawdziłem to zmostkowanie, zero śniedzi. W ogóle, poza nielicznymi wyjątkami, wszystkie połączenia są w bardzo dobrym stanie  :/
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2017, 18:13:48 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 12, 2017, 15:01:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Po nitce do kłębka - sprawdź czy w zaświeci żarówka 5-10W podłączona do wtyczki pompy.... jak nie..>
Szukaj aż do źródełka (czyli do przekaźników)
To jeden przewód - zabawy na 15 minut.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 12, 2017, 15:28:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
sprawdź czy w zaświeci żarówka 5-10W
Nawet więcej H4 55W spokojnie musi się zapalić. Tak jak pisze Stingerek to jest najlepsza opcja. jeśli nie zadziała to do jednego pinu żarówki podłącz masę np z zamka klapy i drugim przewodem badaj w gnieździe pompy. Wtedy dowiesz się czy poprawnie dochodzi plus.

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 12, 2017, 15:31:27 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv

Odp: PN 1.4 nowa pompa paliwa nie podejmuje pracy!
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 12, 2017, 16:17:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Żarówką sprawdzałem już kilka dni temu.
Problem w tym, że z nieznanego mi powodu wyszły lipne pomiary na skrzynce bezpieczników chociaż robiłem je kilka razy, a nikt poza Jokerem nie pomyślał o sprawdzeniu masy na kablu z wtykiem do którego podłącza się kabel pompy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E