Autor Wątek: Radio  (Przeczytany 2733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Radio
« dnia: Marzec 06, 2017, 20:25:53 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Witam mam pytanie mianowicie czy ktoś przerabiał temat z radiem w polonezie? Chodzi mi mianowicie o to czy ktoś w miejsce starego montował nowe? I powie mi ktoś z czym się to je i czy to niektóre radia ma być i jak to że w polonezie mam od radia 4 kable + antena.

Odp: Radio
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2017, 21:22:11 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
A jak zrobić instalację?

Odp: Radio
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2017, 21:23:24 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ręcami.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Radio
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2017, 23:19:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ręce, to mi opadają.To są podstawy  ;-| Kupujesz wspomniane kostki iso, takie:
http://allegro.pl/zlacze-kostka-iso-gniazdo-glosnikowe-zasilania-hq-i6723224313.html
Jeśli nie istnieje instalacja na 4 głośniki, to musisz ją wykonać z odpowiednich przewodów, w polonezach nie były za grube, więc tu dowolność.Do tego podpiąć stały + z bezpiecznika, masę i tyle.Każdy przewód w takich kostkach, jest wyraźnie oznaczony, do czego jest przeznaczony, tak więc nie powinieneś mieć z tym problemu.Przewody do głośników są oznaczone prawy/lewy tył i prawy/lewy przód, do tego polaryzacja, czyli +/- Te na minus, mają z reguły dwa kolory.Głośnikowe są w osobnej kostce, a zasilający/pamięciowy/masa itd, w osobnej.To są naprawdę podstawy, podłączenie radia bez żadnych wodotrysków.Każde radio ma również schemat podłączenia, bo nowe radia posiadają różne wyjścia, których niekoniecznie ktoś musi używać.Przewód pamięciowy (żółty) i przewód główny, zasilający (czerwony) najlepiej podłączyć osobno, przez dodatkowy włącznik, lub pod plus ze stacyjki, na wypadek, gdyby radio żarło za dużo prądu.Ja tak mam, bo moje po dłuższym postoju, potrafi swoje pożreć.Przewód pamięciowy do stałego plusa z bezpiecznika, a zasilający pod stacyjkę, lub najlepiej przełącznik, bo wtedy radio będzie działać niezależnie od zapłonu.Ale jak ktoś nie słucha na postoju, to można pod stacyjkę i wtedy radio wyłączy się wraz z silnikiem.

Odp: Radio
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2017, 19:44:28 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Panowie, a czy ktoś widział radio montowane fabrycznie do Plusów? Radio na panelu ma napis Daewoo-FSO. W swoim minusie natomiast mam fabrycznie zamontowaną Eltrę która jest "zesparowana" z instalacją elektryczną i alarmu Poloneza. Tzn, przy włączeniu świateł zapala się automatycznie samo podświetlenie klawiszy radia. Dioda alarmu jest wmontowana bezpośrednio do radioodtwarzacza i rozbraja się go za pośrednictwem pilota oraz kodu wklepywanego w panel radia  ;-| W fabrycznej instrukcji obsługi jest również załącznik jak to zesparować z instalacją Poloneza i alarmem Mera i Boxer.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Radio
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2017, 20:01:02 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Uuuuu, panie, ale bajer.Nie spotkałem się z czymś takim, ale to nic dziwnego, bo to pewnie było na super hiper dodatkowe zamówienie, dla jakichś VIP-ów.  :-) W FSO wszystko było możliwe. To, że czegoś nie było w polonezach, może oznaczać tylko tyle, że jeszcze nikt się z tym nie spotkał  :P

Odp: Radio
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2017, 20:35:50 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
jutro postaram się wrzucić zdjęcia i skany instrukcji. radyjko leży w serwisie bo nie łapie FM-u
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.