Autor Wątek: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4  (Przeczytany 2771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« dnia: Marzec 10, 2017, 19:16:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Pacjent to fabryczny Plusorover, walczę z tym od tygodnia.

Pompa na bank sprawna, podłączona na krótko działa.

Prąd sprawdzany multimetrem, testerem do alternatorów i żaróweczką 5W.

Na wyłączniku bezwładnościowym jest ponad 12.5V i żaróweczka się świeci. To samo na złączu 13 kr.

Na skrzynce bezpieczników na bezpieczniku pompy przy kręceniu rozrusznikiem jest już tylko 9.6V. Tak samo na zmostkowanej kostce po lewej stronie komory silnikowej na błotniku.

Złącze 1kr za zegarami podłączone, nie zdrutowane, nie zaśniedziałe.

Kostki za wykładziną po lewej stronie od pedału: Na grubym turkusowym ani niebieskim nie ma śladu napięcia. Podanie plusa bezpośrednio z aku ani na bezpiecznik, ani na kabel niebieski, ani na turkusowy nie powoduje reakcji pompy.

Gdzie jeszcze szukać?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 10, 2017, 23:37:43 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Zadzwon do mnie jutro.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2017, 16:31:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Z radością donoszę że Polonez ożył. Z tego miejsca podziękowania dla kolegi Jokera za konsultację telefoniczną.

Okazało się że zgubiła się masa przy zbiorniku paliwa, a poprzednie pomiary wskazujące brak napięcia na skrzynce musiały być wynikiem błędu przy pomiarze albo rozładowania akumulatora od wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem (w międzyczasie został doładowany). Po zrobieniu bypassu do masy auto odpaliło z półobrotu.

Zostało jeszcze tylko dojście dlaczego nie działa wskaźnik paliwa, ale na dniach najprawdopodobniej będzie montowany całkowicie nowy zbiornik i prawdopodobnie z nowym miernikiem.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 11, 2017, 18:44:15 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
albo szlag trafił pływak albo nie masz podpiętego do niego massy ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2017, 21:04:29 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Odnośnie plywaka tez zadzwon jak cos bo nic nie mówiłeś  ;d
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2017, 23:10:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
zgubiła się masa przy zbiorniku paliwa
Chyba masa pompy. Masa zbiornika wpływa wyłącznie na wskaźnik poziomu paliwa i rezerwę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2017, 23:22:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Chyba masa pompy. Masa zbiornika wpływa wyłącznie na wskaźnik poziomu paliwa i rezerwę...

Tak, o to chodziło.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2017, 20:26:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Uff, dzisiaj w końcu to naprawiłem, i co się z pewnością okazało:

Auto miało co najmniej dwie !! różne awarie elektryki!
Jedna zaszła z mojej winy: zrobiłem złe podłączenie przy koszu pompy i raz łączyło, raz nie, w zależności od tego jak się dosztukowany kabel ułożył.

Drugi problem to rzeczywisty brak prądu na wiązce. Nie wiem gdzie. Po poprawieniu kabli w koszu, pompa działa podpięta do aku, ale nie podejmuje pracy przy podpięciu do wiązki. Dopiero na bypassie plusa od włącznika bezwładnościowego działa.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2017, 20:35:37 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Jak już mówiłem, wpadnij do mnie to wszystko ogarniemy jak trzeba bo takie sztukowanie kabelków i zastanawianie się czy będzie stykał czy nie to nie ma sensu. Na 90% stawiam że masz problem przy skrzynce bezpieczników, obluzowany albo zaśniedziały konektor od bezpiecznika.

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 05, 2017, 10:37:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale na bezwładnościówce jak poda prąd to działa. Może moduł przekaźników... trzeba by na drugim styku bezwładnościówki dać żarówkę z 50w i zobaczyć czy będzie zasilanie przy próbie odpalania.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2017, 10:55:46 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
No niezbyt, wcześniej kolega pisał że ma prąd na wyłączniku i na złączu 13 krotnym a wyłącznik bezwładnościowy jest za przekaźnikami i złączem 13 krotnym więc jak jest prąd na wyłączniku to tym bardziej na przekaźnikach, bezpieczniki są za wyłącznikiem więc tam należałoby szukać.

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2017, 14:33:36 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A to nie idzie w roverze tak:?
Ecu jako sterowanie-moduł przekaźników pod ecu-bezwładnościówka-bezpiecznik w skrzynce-pompa paliwa...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2017, 18:18:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Bezwładnościowy jest przed 13-krotnym. ECU sterowanie - przekaźniki - bezwładnościowy - 13 krotne - złącze pod deska  (do odcięcia np. Alarmem) - bezpiecznik - złącze wiązki budy przód/tył i na końcu złącze pompy/pompa.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2017, 18:12:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Pompa jest w tej chwili zasilana bypasem który bierze prąd od kabla wychodzącego z wył. bezwładnościowego. Także przekaźnik i wyłącznik bezwładnościowy funkcjonują normalnie i samochód jest bezpieczny bo sterowanie prądem i awaryjne odcięcie zostało bez zmian.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2017, 18:13:08 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
No to tak jak pisałem...