Autor Wątek: Caro 1.6GTI  (Przeczytany 14940 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 13, 2017, 20:02:13 pm »
Kosztuje ale masz za to efekty zgodne z założeniami. Dłubać frezami na wiertarce potrafi każdy głupek. Ale policzyć flow kanałów już nie tak bardzo. A jak sam wiesz- różnica w napełnianiu cylindrów potrafi skutecznie zabić silnik.
Bardzo fajne Caro, ten kolor robi niesamowitą robotę, zdecydowanie jeden z najładniejszych jakie FSO oferowało , do tego w super stanie  <spoko> wygłuszenie też dobra sprawa, bo jednak Polonez jest stosunkowo głośnym autem. Pisze, że masz w planach tuning silnika w zakładzie Chojnackiego :) Powiedz mi, czy gadałeś już z panem Jackiem o tym ? Co Ci powiedział ? ile zaśpiewał, za co, i jakich efektów możesz się spodziewać ? Bo wiem, że ludzie którzy robili u niego OHV byli bardzo zadowoleni :)
Ok 2.6kzł w przypadku 16V. Zrobienie głowicy Abimexa to 1200zł. O ile masz ją zdjętą.
Zazdroszczę koloru i naklejki oraz foteli. Kierownica bardzo fajnie wyszła, coś niespotykanego.
Wyrwałeś go z kraju czy Holandia.
Heh ma dodatkową tabliczkę jak starsze Fso czy tylko finalny napis na klapie?


Tabliczka jest normalna jak w każdym innym Polonezie. Na klapie również są normalne naklejki FSO Polonez i 1.6GLI.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 14, 2017, 10:40:24 am »
No ja powiem że grubo. Projekcik petarda. Szkoda że nie ma takich kierownic na allegro bo bym łykał :-)

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 14, 2017, 12:22:54 pm »
To nie jest żaden PROJEKT. Było już o tym :P
Pomału spływają kolejne fanty do całej układanki. Po swapie na 16K4F podniósł się przód w Poldku. Zasadniczo to jest wyżej aniżeli tył ;-| Przodownicy tjuninguf z fejsbukowej grupki rozwiązują temat diaxem. Natomiast ja zamówiłem nowe sprężyny w obniżeniu -20mm. Bez żadnego cięcia, hartowania, zaklepywania, drutowania itp. Wszystko zgodnie ze sztuką- gotowa sprężyna do założenia. Gołym okiem widać różnicę między sprężyną Trucka a "osobówką". Naturalnie, ta czerwona to Truck 1.9d. Dotarły też felgi Rial które zaraz wiozę do renowacji <cwaniak2> I teraz pytanie- bo wywołało sporo zamieszania- kłaść gumę 185 czy 175?

Lewo- Truck, Prawo- Caro

 Grubość sprężyny "osobówki"

  Grubość sprężyny Trucka:

RIAL'e:
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1732
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 14, 2017, 12:31:07 pm »
Ja bym kładł 185/70 - bo balon na feldze Poloneza wygląda klasycznie  <spoko> ale 175/70 będziesz miał większy wybór opon, w zapewne lepszych cenach i też jakoś będzie to wyglądać

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 581
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 14, 2017, 12:35:28 pm »
Ja również jestem za 185, najlepiej Uniroyal RainExpert 3 .

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 14, 2017, 12:42:57 pm »
Panowie, jeżeli Polonez to tylko Dębica  :d
Ma ktoś może jakieś foty 185/70R13 na poldkowej alufeldze?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1732
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 14, 2017, 12:46:54 pm »
Fot niestety nie mam, ale co do Dębicy - jak Dębica to tylko zimowa  :d Navigatory to koszmar na mokrej nawierzchni, a Passio są naprawdę kiepskie w porównaniu do innych opon. Chyba, że sztuka dla sztuki ;)

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 14, 2017, 14:13:29 pm »
185/70/13 Continental Eco Contact, drogie ale dobre. Felgi maluj natryskowo.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI  '98, Mercedes 500E'92, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 14, 2017, 15:54:21 pm »
Do alufelg FSO to tylko 185/70/13. Ja mam w kancie na OZetkach założone Sava Effecta w tymże wymiarze i mocno polecam.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 206
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 14, 2017, 16:41:11 pm »
Panowie, jeżeli Polonez to tylko Dębica  :d
Ma ktoś może jakieś foty 185/70R13 na poldkowej alufeldze?
Widzę, że kolega ma takie samo zdanie na temat opon do Poloneza jak ja  <spoko>, ale w rozmiarze 185/70 r13 Dębice są już niedostępne. Jeśli nadal chcesz zobaczyć zdjęcie takiej opony to mogę wysłać na PW.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 14, 2017, 16:55:39 pm »
Ale jak to niedostępne? :( Na alledrogo widzę że są nowe komplety. No ku*rwa czy w tym dzikim kraju wszystko co do Poloneza musi być towarem deficytowym? Nawet robi się problem z oponami?
Wydech składam do kupy. Schemat jest taki: rurowiec Rover ---> dwururka GLE ---> customowa łączówka z siatką do kata ---> tłumik z pierwszych 1.4 ---> przedostatni tłumik seria ---> ostatni tłumik seria, rozcięty i wykastrowany ze wszystkich przegród.
Dostałem info, że aby spiąć sensownie kolektor rurowy Rovera z dwururką Poloneza, trzeba odciąć flanszę z kolektora i bezposrednio do niego dospawać dwururkę. CZYŻBY? <mysli>

Zamiast iść na łatwizne i odpalać diaxa wystarczy trochę dobrej woli, chęci i samozaparcia. Laserem wyciąłem flanszę która jest przejściówką między kolektorem a dubeltówką. Wszystko skręcone na śrubach z nierdzewki. Czyli w razie potrzebny jest możliwość rozkręcania wydechu i skręcania. MOŻNA? Można... <spoko>
No i siedzi na silniku:
Przy okazji wymieniłem wszystkie szpilki w głowicy na nowe kwasówki, kolektor przykręcony na miedzianych nakręteczkach.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 14, 2017, 18:00:29 pm »
Zamiast iść na łatwizne i odpalać diaxa wystarczy trochę dobrej woli, chęci i samozaparcia. Laserem wyciąłem flanszę która jest przejściówką między kolektorem a dubeltówką. Wszystko skręcone na śrubach z nierdzewki.
Rozwiniesz temat bo przeróbka ciekawa, w jaki sposób rozwiązana jest różnica w otworach montażowych na flanszy kolektora i dwururki ? Nawiercone nowe pod te z dwururki ? Sonda lambda w fabrycznym miejscu na kolektorze rovera ?

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 14, 2017, 18:27:11 pm »
Obfotografuję to dokładniej.
Tymczasem poszukuję takiego podłokietnika:
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4274
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 14, 2017, 18:41:14 pm »
Nawet robi się problem z oponami?

A ile aut poza Polonezem używało tego rozmiaru?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 14, 2017, 18:53:09 pm »
Ja bym się nie bawił w 13stki w samochodzie który nie jest oryginałem w kolekcji. Minimum 14 i hamulce od palio...
Pozdrawiam Dominik
www.facebook.com/brysiek.zakierownica/
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1126
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 14, 2017, 21:42:34 pm »
Ok 2.6kzł w przypadku 16V
sam porting czy wałki też ? do tego flowbench przed i po, czy tylko "policzenie" ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 15, 2017, 08:43:47 am »
Wałki są nieruszane. W tej cenie to była by już gruuuuba okazja :] Przepływ mierzy i przed i po robocie tak aby był w miarę jednakowy.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1126
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 15, 2017, 14:04:45 pm »
Przepływ mierzy i przed i po robocie tak aby był w miarę jednakowy.
to i tak sporo, krasnobrodzka w tej cenie leci już cnc
fajnie by było jak byś się pochwalił wynikami fb, ciekawi mnie ile taka głowa rovera jest wstanie przetłoczyć ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2017, 14:11:29 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 15, 2017, 15:35:38 pm »
Nie widzę przeszkód. I tak po zrobieniu wydechu chcę polecieć na hamowanko. Po GT też auto zostanie zmierzone. Co do Krasnobrodzkiej- słyszałem różne opinie. Te pochlebne z 10 lat temu, te negatywne jakoś ostatnimi czasy.W każdym razie nie potwierdzam ale i nie zaprzeczam tym opiniom. Tak czy owak, wolę nie sprawdzać na własnej skórze.
BTW: 10W60 lub 5W50 na lato będzie dobrym olejem? Na zimę zawsze wlewałem 5W40.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro 1.6GTI
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 17, 2017, 20:03:09 pm »
Dobra, przód poskładany. Deska od spodu dostała wytłumienie w postaci pianki tej którą naklejałem na podłogę. Wszystkie wiązki ładnie poukładane i pospinane trytytkami. Założyłem nową wykładzinę podłogową. Przestrzenie w drzwiach pod tapicerką postanowiłem zamknąć tzn wszystkie dziury zakleiłem matami robiąc uprzednio zbrojenie z blaszek.

Z gadżetów które wleciały dziś na pokład:
półka na drobiazgi mocowana na deskę rozdzielczą po stronie pasażera, podświetlana gałka biegów, zmieniarka Daewoo z pilotem wyprowadzonym przy lewarku biegów, nowe radio Kenwood w bursztynowym podświetleniu.

Jutro wrzucę więcej fotek. Ogólnie dzień uważam za zaliczony <spoko>
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.