Autor Wątek: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus  (Przeczytany 2945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« dnia: Marzec 19, 2017, 04:39:21 am »

Offline Wojtekka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro plus
Jak efektywnie obniżyć poloneza caro plus zyskując na przyczepności i stabilności auta?

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2017, 09:32:18 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wysokosc zawieszenia ma marginalny wplyw na przyczepnosc i stabilnosc prowadzenia ( mowa o +/-2cm ,a nie 10cm)
za to wplywa glownie na wrazenia wizualne,
jezeli chcesz obnizyc troche zawias ,to z przodu mozna obciac 0.5-1 zwoju sprezyny ,a z tylu na starych resorach dwupiórowych to nic nie trzeba robic,bo juz sie z wiekiem i przebiegiem sam obnizyl ;p ,
zeby poprawic trakcje to trzeba ustawic na nowo geometrie po obnizeniu : kola ustawic w negatyw -0.5* ,kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 5.5*

ale najwiecej to da chyba zmiana kol na 185/65/14 lub 195/55/15
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2017, 09:50:00 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
zeby poprawic trakcje to trzeba ustawic na nowo geometrie po obnizeniu : kola ustawic w negatyw -0.5* ,kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 5.5*
Czy te wartości tyczą się tylko obniżanych zawieszeń czy też seryjnego?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2017, 10:20:09 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
ale najwiecej to da chyba zmiana kol na 185/65/14 lub 195/55/15
Ten drugi rozmiar jest IMO beznadziejny do normalnej jazdy. Mam taki.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2017, 10:42:07 am »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
ale najwiecej to da chyba zmiana kol na 185/65/14
Potwierdzam, jeżdżę od kilku dni na takich i w porównaniu ze 185/70 r 13 czuć dużą różnicę. Auto prowadzi się stabilnie, nie rzuca samochodem przy wietrze bocznym.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2017, 12:24:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czy te wartości tyczą się tylko obniżanych zawieszeń czy też seryjnego?
mozesz tez zastosowac na serii ,pochylenie to wartosc skrajna dla auta nieobciazonego ,bo z obciazeniem idzie w pozytyw - wiec warto ustawic przy obciazonym, to tylko 1* roznicy wzgledem fabryki, wiec opon od wewnatrz nie powinno zauwazlnie mocniej wycierac,
wyprzedzenie to skrajna wartosc fabryczna - lepiej w ta strone niz odwrotnie,
na obnizonym zawieszeniu po prostu te wartosci beda sie mniej cofac przy ugieciu,bo skrajne ugiecie zawieszenia jest mniejsze

Ten drugi rozmiar jest IMO beznadziejny do normalnej jazdy. Mam taki.
ale do szybszej jest lepszy, bo lepiej w zakretach trzymaja szersze i nizsze opony,
tylko asfalt musi byc gladki i prosty, zeby to dzialalo ,wiec do normalnej codziennej jazdy jest gorszym rozwiazaniem,
chyba, ze ktos codziennie jedzi po autostradzie ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2017, 12:41:04 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Trochę mnie zasmuciliście, aż tak źle jest w codziennym użytkowaniu 195/55/15 ? Sporo osób na forum chyba na takich jeździ.
Jest jakiś lepszy wariant przy 15 calach, do codziennej jazdy, nie po autostradach ?  :) Może 185/65/15 ?

Fajnie by było, aby w koleinach też nie rzucało :)

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2017, 12:44:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli jezdzisz po dziurach to najlepiej podnies bude i zaloz 175/80/14 ,
ale jezdzisz po normalnych drogach to z 195/55/15 da sie normalnie zyc,
tylko ,zeby w koleinach mniej plywalo lepiej dac wezsze opony z przodu,
mam przyzszykowana pare 185/55/15 na przod jak juz aktualne 195/55/15 sie wytra
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2017, 13:02:16 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Hmm, czyli te 185/55/15 wydają się być takim rozsądnym kompromisem. Niee, do offroadu mi daleko, jeżdżę w sumie po całkiem dobrych drogach, najchętniej to też bym delikatnie obniżył, bo denerwuje mnie ta wolna przestrzeń między tylnym nadoklem i kołem, ale to felga 15" trochę zniweluje, mam taką nadzieję  :).

Ahaa, i jeszcze na myśl przyszła mi kwetsia osiągów i spalania. Nie ulegają one pogorszeniu przy zmianie z 13" na 15" ? Czy jest to w ogóle odczuwalne ? Niby koło większe (chociaż obwód w porównaniu do serii pewnie jest podobny), zapewne cięższe, więc i auto ma ciężej.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2017, 14:03:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie zauwazylem wiekszego spalania, roznice +/-0.1l czyli blad pomiarowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżenie zawieszenia w polonezie caro plus
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2017, 15:47:56 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
ale jezdzisz po normalnych drogach to z 195/55/15 da sie normalnie zyc,
Oczywiście, da się żyć. I jest miło i miło dopóki nie przejeżdża się przez tory tramwajowe albo progi zwalniające. Ale kto by tam jeździł po czymś takim.
Na krawężnik też nie ma problemu. Jeb! Jeb! i ok.
Wrażenia jak w wyprutym nadwoziu w sportowym samochodzie. Może o to chodzi?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.