Autor Wątek: Zestawienie parametrów Trucków  (Przeczytany 4533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zestawienie parametrów Trucków
« dnia: Marzec 24, 2017, 08:10:36 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam

Jako, że ostatnio częściej bywam na forum muratora a nie to przymierzam się do budowy domu. Jak budowa to jakiś dostawczak by się zdał... Dlaczego nie Truck  <spoko>.

Wiem że jest tu kilku posiadaczy trucków więc poproszę o nieco wyjaśnień.
Po pierwsze jakie wersje trucka występowały, interesuje mnie w kolejności:
- ładowność
- wielkość paki
- ilość miejsc siedzących
- ilość drzwi

Druga sprawa to realne spalanie:
- benzyny
- lpg
- ropy
Który silnik najlepszy do truchła ;) ;>

Pytanie number 3. Czy ktoś swapował rovera do trucka. Wala mi się jakieś 1,8 w kawałkach to może bym wsadził... Byłby jeden z najszybszych trucków ]:-> ]:->
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2017, 09:07:08 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Możliwe żę jużbył. Skoro widziałem rovera w tarpanie...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2017, 09:54:05 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W 2014 w Karolewie był truck z roverem.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2017, 09:54:25 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Było, było. W pionierskich czasach ktoś 1.6 miał, później 1.4 widywałem. Załóż, zostaw most 4.55, będziesz mógł wjeżdżać pionowo na sosnę na przykład :D
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2017, 11:49:22 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Strona internetowa zakładu produkcyjnego w Nysie i opisy modeli PN Truck:
http://nysamotor.w.interiowo.pl/truck/modeleT.html

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2017, 16:49:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No to wymiart znam a ładowność i spalanie. Gdzie się montuje butle lpg jak jej nie ma na pace?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2017, 18:00:24 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No jak to gdzie. Pod paką, jak choćby w corolli verso. Albo w żuku, skoro już operujemy "okołotrakową metodologią".
Truck z roverem był kilka lat temu gdzieś się przewijał, z borewiczową budą i w czarnym macie.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2017, 18:57:30 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Strona internetowa zakładu produkcyjnego w Nysie i opisy modeli PN Truck:
http://nysamotor.w.interiowo.pl/truck/modeleT.html
Strona fajnie zarchiwizowana. Mogło być tak pięknie. Łezka się w oku kręci...
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2017, 19:12:20 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ładowność tak z głowy (jest w którejś książce na pewno)
 St 920kg + 2os
LB 850 kg + 2os
DC/ ROY 560-600KG + 5 os

Spalanie podane w katalogu jest realne, biorąc pod uwagę średnio załadowany samochód. LPG +20-30% spalanie beny

Ja polecam dieselka jednak, nie jest królem prędkości ale dobrze sobie radzi na krótkich trasach :)

Jak typowo budowlany samochód to wersje dwudrzwione najlepiej, krótsza paka w ROYu będzie drażnić
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2017, 05:24:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
dobrze sobie radzi na krótkich trasach
Ale ja mam 60km z domu na plac budowy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2017, 09:10:31 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
St 920kg + 2os
LB 850 kg + 2os
DC/ ROY 560-600KG + 5 os

Ja gdzieś czytałem, że wszystkie długie wersje miały ładowność 650 kg (mój DC ma właśnie tyle wpisane), a jeżeli było jakieś zróżnicowanie, to nie ma bata, że LB miał więcej - nie dość że nadwozie bardziej wiotkie, to jeszcze dochodzi możliwość przeładowania w najbardziej łamliwym miejscu, czyli tuż za kabiną.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2017, 10:35:55 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
dobrze sobie radzi na krótkich trasach
Ale ja mam 60km z domu na plac budowy...
Na tym dystansie też dobrze się sprawdzi, chyba że cały czas gonisz autostradą ;) ( wtedy hałas może męczyć )Co do wersji silnikowej, też skłaniałbym się ku dieslowi.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2017, 12:44:47 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Generalnie wypadałoby polecić diesla bo OHV z załadowanym trakiem wcale nie jest szybsza a opierdzieli z 13l. Ale bierz raczej to, co będzie w normalnej cenie i stanie. Moim zdaniem najbardziej udana wersja to ST bo przedłużane LB były najbardziej podatne na "łamanie" progów zaraz za kabiną. Wystarczyło nawet nie przeładowywać traka ale wrzucić paletkę cementu zaraz na początek paki i z progów robił się banan.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2017, 19:21:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
paleta cementu wazy 700kg, wiec trzeba troche myslec i ladowac ja nad oś
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2017, 09:51:52 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No właśnie kilka postów wcześniej dokładnie o tym pisałem. Ładowanie całego ciężaru na początek paki ma jakiś tam sens, zwłaszcza przy gwałtownym hamowaniu, kiedy nie chce nam się go przypiąć pasami nad osią, ale zawsze trzeba mieć świadomość, w którym miejscu LB najchętniej pęka.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2017, 09:53:30 am wysłana przez mp79 »

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 27, 2017, 09:57:29 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zauważam, że większość ludzi niestety tak robi. Dzisiaj widziałem długiego lublina z jakimś większym gratem na pace - przysuniętym oczywiście na max do przedniego bortu. Kierowcy traktują skrzynię ładunkową jak naczepę, a później jest lament, że samochód gówniany bo się złamał; choć lublina złamać akurat nie tak łatwo.  <cwaniak2>

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 27, 2017, 11:25:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 27, 2017, 14:28:21 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ja mam zabudowę AGA i trzeba było rozwiercać nity na alubortach. Przy zdejmowaniu miałem nierozgarniętego asystenta i nie wszystko poszło tak jak trzeba, ale we dwóch daliśmy radę.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 27, 2017, 19:26:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
LB mialem z ohv na gaźniku. Był dobrze ustawiony, na trasie do 100 8,5-9, w miescie do 11. z gazem +20%
Dobra wersja na budowe bo płyta wchodzi na pakę. z wysoką nadbudówką fajny bus się robi, tyle, że podłoga doś wysoko
Tonę można wsadzać na krótkich dystansach, ale warto pamiętać o rozłożeniu masy, bo gną się nawet zdrowe.
dramatyczny skręt to największa wada. bez wspomagania jeszcze gorzej.
Sporo jedziłem z kolegą ST gaznik w usługach hydraulicznych. nie woził cięzarów tylko plastikowe rurki to jakoś się trzymał i był akceptowalnie zwrotny.
krótki lub DC moim zdaniem mało praktyczny przy budowie. coś z paką 3m i więcej jest bardziej uniwersalne. Jak masz kupować coś specjalnie pod ten cel i wiesz, że większość materiałów bedziesz wiózł sam, to raczej kup sobie jakiegoś busa. nie oszukujmy się, wszystkie trucki na rynku to absolutny dramat i próchno. Silnik bez znaczenia i tak ledwo jedzie, na bank wolałbym diesla niż boscha.
za 5tys kupisz jakiegoś busa, którym zrobisz budowe i jeszcze za 2-3 sprzedasz
Ja upolowałem mało zardzewiałe iveco, poprawiłem mechanikę i jeździ. przynajmniej ma ramę i koła nie odpadną. Mam ruchomy pokój 17m^3 4,5m długi
Jak nie wozisz wszystkiego sam, to przyczepką dasz radę
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 27, 2017, 19:39:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Spoko. Tyle że przyczepka kosztuje tyle co połowa trucków... a ciągle pożyczać nie chcę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.