Autor Wątek: Zestawienie parametrów Trucków  (Przeczytany 4535 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 27, 2017, 19:48:10 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przyczepę akurat moim zdaniem warto mieć. i jest to zakup na lata. Nasza domowa została zrobiona w 78r i ciągle jest potrzebna :)
dodatkowo jest bezkosztowa, a truck potrzebuje wsparcia i średnio się sprzedaje.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 27, 2017, 20:02:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak spalanie i oc takiego busa?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 27, 2017, 20:30:10 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
zależy jaka fura, ale zazwyczaj tej 10 ropy znacząco nie przekracza. Ja mam 2.8 to dopiero jak przyczepę zapnę i to wszystko załaduje po dach to te 12-13 łyknie. solo schodzę poniżej 10 jadąc żwawo.

takie przykładowo ducato czy jego bliźniak z 2.0 td to w 8 się zamyka.
szkoda, że mało ich w benzynie, wiadomo koszty naprawy diesla są wyższe i trzeba dobrze się zastanowić przed wybraniem modelu, by nie wtopić kasy w naprawy.
Na pewno nie kupować żadnych transitów. ducato są spoko i jest wybór-byle niezgnite podłuznice z przodu były, nawet 20latki trafiają się w miarę zdrowe.
Ja wolałem coś na ramie i potrzebowałem duże z dużym dmc na haku, więc niewielkie pole manewru miałem, dlatego iveczuan. W nowszej budzie trochę krótsze na pojedynczym kole da się kupić za 6tys do jazdy. Renówki typu master dobrze się trzymają blacharsko, z silnikiem iveco serwis nie jest drogi

Oc płacę 1000zł

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2017, 20:46:01 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Miałem trucki i cargo i jednak ciągle mi było ciasno i dlatego teraz mam transita i na razie jestem zaspokojony.
W trucku 2 osobowym moim zdaniem jest za blisko ta przegroda/koniec kabiny przez co oparcie fotela nie odchyli się za bardzo co czasem może być uciążliwe szczególnie dla wyższych... Nawet kupiłem raz wersje roy z szalonym pomysłem połączenia kabiny z paką przez wycięcie otworu w tej przegrodzie ale nie zrealizowałem bo okazał się kupą gruzu nie wartą inwestowania.
A tą plastikową nadbudówkę to zdejmowałem/zakładałem nawet sam... Po prostu ja zsuwałem do tyłu...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 27, 2017, 20:46:39 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Bociek jak chcesz mam kompletne 1.9 na swapa za cenę złomu.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 27, 2017, 21:36:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wszystkiego na budowe nie da sie ,albo nie olaca sie wozic Truckiem lub busem - wiem bo uzywalem (i moze jeszcze bede,jezeli silnik przezyl to capucino po UPG) przy budowie,
Truck jest wygodniejszy niz przyczepka, dlatego go kupilem,
ale po ostatnich podwyzkach OC warto sie jednak przemeczyc z przyczepka, zwlaszcza ze to sporadyczna meczarnia, a nie codzienna,

wszystkim z paka przywieziesz mniejsza ilosc piasku (akurat mialem blisko gratis) i cementu,
wywrotke piasku warto zamowic i przywioza - koszt piasku to jakies zlotowki za tone ,wiec transport wychodzi drozej , za stowe bedzie wywrotka,
pustakow sam nie przywieziesz,bo paleta wazy duzo ,a wozenie po jednej palecie nie jest ani wygodne,ani oplacalne - za 50pln przywioza i 10palet,
kilkumetrowe krokwie na dach to tez ladunek dla kokretnego auta ,a nie malego dostawczaka - przywioza sami,
blacha tak samo, chociaz 2m kawalki to i ROYem (paka 1.8m) pojada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 28, 2017, 20:10:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zoltan a możesz dla porównania napisać ile u ciebie kosztuje oc poldka?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 31, 2017, 21:02:42 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Mam wersję DC 1.9D, kupiłem za jakieś 2200zł jak mnie pamięć nie myli, przez 2 lata dołożyłem conajmniej ze 4k żeby doprowadzić go do stanu nadającego się do jazdy. Do tego włożyłem ogrom własnego czasu.
Zależało mi na kabinie 5-os i na pace co najmniej 2m, silnikiem się nie sugerowałem, najważniejsze żeby nie był złamany, ale faktycznie z XUD9 jestem zadowolony, odpala bez problemu i nie mam obaw przed trasą 200km czy też z wjechaniem do centrum Wrocławia. Na pusto kręcąc przy zmianach biegów do 3,5k rpm nawet nie jest zawalidrogą.
W trasie najlepiej się jedzie 100-110km/h, najmniej wtedy wyje most i wibracje są najmniejsze. Co ciekawe przy takiej prędkości wyprzedzam na autostradzie A4 nie tylko TIR-y ale i nowoczesne dobre auta, dopóki nie jeździłem Polonezem nie miałem pojęcia że istnieją kierowcy jadący autostradą 100km/h.
Maksymalnie jechałem 120km/h, może by poszedł jeszcze więcej, ale się bałem, pasek rozrządu mam z 2009r. i mimo że wygląda jak nowy staram się silnika nie żyłować.
Spalania nie liczyłem, ale jest niewielkie.
Prowadzi się go jak lotniskowiec, mój pomimo że 1997 jest jeszcze sprzed liftingu który był w połowie właśnie tego roku, zatem nie mam wspomagania a hamulce to Bendix, nie jeździłem nigdy Lucasem ale z tego co piszą Lucas lepiej hamuje i ma mniejszy promień skrętu.
Jeżeli chodzi o ładowność, maksymalnie miałem około 950kg na pace, ponad 20 opakowań z płytkami ceramicznymi, co ciekawe wjeżdżałem z tym pod sporą górę, na letnich oponach polną drogą przyprószoną śniegiem, wjechał bez problemu, jestem pewien że na pusto nie dałbym rady.
W nocy trochę przeszkadza popsuta hydroregulacja świateł, ustawiłem je tak że na pusto świecą nieco w drogę, po to żeby po załadowaniu nie świeciły w niebo.
Wiozłem też pół tony węgla w workach, 600kg kory gnejsowej, 2 betonowe przepusty drogowe, itp. Co ciekawe przy większym ładunku nawet lepiej hamuje niż na pusto, może korektor tak działa. Ale przy obciążeniach powyżej 400-500kg czuć już masę własną, trzeba dobrze uważać, przewidywać sytuację na drodze, dobrze zabezpieczyć ładunek, uważać na zakrętach, itd.

Jeżeli chodzi o OC, zapłaciłem w grudniu 623zł w MTU, mam max zniżki za bezszkodową jazdę.
Rok temu płaciłem jakoś 450zł...

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 07, 2017, 22:11:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://allegro.pl/fso-polonez-truck-1-9d-1991-r-przejsciowka-lublin-i6768565297.html
Były w 91 trucki w dieslu?
Jakby go tak na żółte blachy zrobić... oc tulko do sklepu po cement.

Tylko jakby to wyglądało zabytkiem targać całą paletę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 07, 2017, 23:17:15 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Były, też mam taki plan z truckiem na żółtych :)

Odp: Zestawienie parametrów Trucków
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 08, 2017, 08:03:42 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
oc tulko do sklepu po cement.
Dla samego lansu? Samego OC zapłacisz więcej niż za wypożyczenie przyczepki na dobę i jeszcze będziesz miał na głowie nadzór konserwatora zabytków. Jestem nieracjonalnym fanem polonezów, ale taką opcję nawet ja bym odpuścił.

...no, chyba że akurat byłaby dobra oferta zakupu takiego wozu. :d