Autor Wątek: Pompa paliwa gaźnikowa  (Przeczytany 2538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa paliwa gaźnikowa
« dnia: Kwiecień 07, 2017, 18:01:20 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
Witam, cos się pochrzaniło w mojej pompie paliwa w 1.6 gaźnikowcu. Nie daje paliwa, w filtrze paliwa pusto. Wyciągnąłem ją i rozebrałem, po czyszczeniu złożyłem z powrotem, założyłem i dalej nie tłoczy beny. Niezbyt mi się chce z nią bawić i zastanawiam się nad elektryczną, ktoś może jeździ na takiej, jak to się sprawuje?

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 07, 2017, 19:27:10 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
rozebrałeś i złożyłeś. należało wymienić zużyte części. elektryczna pompa o właściwej dla gaźnika wydajności (ciśnieniu tłoczenia) sprawowała się dobrze, trzeba stworzyć układ który wyłączałby ją gdy nie nastąpi uruchomienia silnika. bo pracująca nadal pompa utopi pływak i uniemożliwi rozruch- zbyt wysoki poziom paliwa spowoduje "zalanie" świec. może dojść do wypływu paliwa z gaźnika a to grozi pożarem. pompa musi się wyłączyć po napełnieniu komory pływakowej.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2017, 20:18:16 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
No złożyłem bo nie było nic niepokojącego trochę syfu a z tą elektryczna to się teraz zastanawiam po tej odpowiedzi

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 07, 2017, 21:27:29 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Ja mam elektryczyną pompę paliwa, tylko że w 125p . Spełnia swoje zadania , jedyne wymagania mieć gaźnik z przelew i powrót do zbiornika .
http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci/906-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-ep-500.html

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2017, 22:07:29 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
No właśnie ja mam gaźnik bez przelewu i jest problem

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2017, 22:42:52 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
No właśnie ja mam gaźnik bez przelewu i jest problem
Dokup sobie pokrywę z przelewem , dołóż powrót którego pewnie nie masz i po problemie :P 

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 08, 2017, 11:32:46 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak sobie kupisz pompkę, która daje 0,2-0,25 bar, czyli tak jak mechaniczna, to nie jest potrzebny powrót. jedynie warto zrobić sterowanie, by nie chodziła non stop przy niepracującym silniku, a włączonym zapłonie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2017, 22:14:02 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
No to teraz muszę zdecydować co robić albo nowa pompa mechaniczna albo elektryczna, jakby jeszcze w tej starej siadły membrany to można by się było bawić, a jak zaworki to już lepiej kupić nową.

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2017, 11:15:53 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Nowa pompka to jakieś 40-50zł. Kup nową. Kombinacje z elektryczną kosztować będą tyle samo, a efekt niekoniecznie będzie zadowalający.

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 17, 2017, 08:33:23 am »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Zaworki są w głowiczce ? Mam caro z pompą ulepem, która ma przelew, ale podstawa jest z łady (jest wajcha do ręcznego pompowania). Chciałem pozostać przy pompce z ręczną opcją i  kupić taką nową, ale jak patrze po dostępnych ładowskich pompkach to nie ma takich z przelewem.

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 17, 2017, 08:59:08 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Przecież można zrobić , podłączyć jakąś krańcówkę pod pływak i będzie działać bezpiecznie ustrojstwo, ale jak dobrze się zrobi to i mechaniczna będzie działać.

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2017, 09:09:53 am »

Offline Zdzichu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5 SLE 1990
Może w mechanicznej pompce wytarł się wałek, albo popychacz pompki? Próbowałeś ująć jedną podkładkę albo dać cieńszą?

Odp: Pompa paliwa gaźnikowa
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2017, 18:47:56 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Był taki temat, problemy zostały rozwiązane. W prawym górnym rogu "szukaj"  :jezyk2:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=46153.msg740337#msg740337

Ja mam pompkę elektryczną w gle. Bardzo sobie chwalę, do Borewicza też założę. Jedyne, co trzeba dołożyć to wyłącznik bezwładnościowy z gli albo z dowolnego francuza ze szrotu.
Zasilanie podłączyłem przez ów odłącznik od cewki. Jeśli nie chcę aby działała na zapłonie, to uderzam palcem w wyłącznik. Stosuję to także kiedy opróżniam gaźnik przed dłuższym postojem.
http://allegro.pl/wylacznik-bezwladnosciowy-polonez-opel-fiat-nowy-i5219447028.html
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.