Autor Wątek: Rover - temp w zbiorniczku  (Przeczytany 2140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - temp w zbiorniczku
« dnia: Kwiecień 08, 2017, 22:35:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Mam pytanie w związku z tym że wskaźniki temp. potrafią być niedokładne:

Nagrzałem silnik tak, że kilka razy odpalał sobie wentylator chłodnicy- wskazówka wychodziła wtedy ledwo nad kreskę 90. Zgasiłem silnik i zaraz wstawiłem termometr do zbiorniczka wyrównawczego- pokazał 81-82 stopnie. Tak ma być, czy mu za zimno?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2017, 23:44:29 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Wszystko jest ok, nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma. To chyba oczywiste że temperatura płynu w obiegu będzie wyższa niż tego w zbiorniczku.

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2017, 00:10:19 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Nie jest oczywiste bo czujnik na wyjściu z chłodnicy odpala chyba przy 86, a jeden wężyk dający wodę do zbiorniczka jest na wejściu. Wskaźnik pokazuje notorycznie niedogrzany silnik, a nowe termostaty potrafią się otwierać tak jak one chcą, a nie tak jak powinny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2017, 00:21:14 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Wskaźnik pokazuje notorycznie niedogrzany silnik
Wcześniej pisałeś że wentylator włącza się normalnie kiedy wychodzi lekko ponad 90 więc się zdecyduj.

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2017, 00:40:41 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Pokazuje niedogrzany w czasie jazdy, czyli jak jest pęd powietrza. Skoro pokazuje dobrze, to już wiem że termostat do wymiany.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2017, 09:03:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Termometr to powinien być w obiegu małego obwodu. Zbiorniczek czy chłodnica są na tyle daleko że może być różnica nawet kilku stopni. Jak chcesz sprawdzić rzeczywiste działanie termostatu to musiałbyś mierzyć temperaturę z jego wyjścia czyli w roverze na wejściu pompy wpdy. Jako że to niemożliwe bez grubej kombinacji to sugeruję mierzyć elektronicznie temperaturę np rurki metalowej małego obiegu tam gdzie jest odejście na nagrzewnicę. Tyle że czujnik trzeba by jeszcze odizolować o powietrza panującego pod maską szczególnie w czasie jazdy . Dlaczego tu - bo temperatura wody na wejściu do termostatu decyduje o otwarciu termostatu niezależnie od tego czy masz lpg czy akurat ci zimno i masz max ogrzewania.

Albo prościej na wyjściu z głowicy. Tyle że tu temperatura zależy od chwilowego obciążenia silnika.

Ciekawe czy dałoby radę odtworzyć sterowanie wiatrakami chłodnicy przez komputer tak jak jest to zrobione w roverze...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2017, 09:37:58 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Dobra Bocian, a powiedz mi dlaczego w takim razie w czasie jazdy i bezpośrednio po zatrzymaniu się, połowa chłodnicy i wąż do niej (po str. pasażera) jest zwyczajnie zimna? Na logikę rzecz biorąc, obieg cieczy szczególnie w trakcie jazdy jest cały czas więc i cała chłodnica wraz ze wszystkimi wężami powinna być ciepła  <co> ;-|
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2017, 10:02:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Bo wydajność chłodnicy w Roverze została zaprojektowana do schłodzenia piekła, i wypuszcza zimną wodę.
Wąż po stronie pasażera to wąż powrotu, zresztą jest w dole chłodnicy, więc tam też jest zimniej zgodnie z zasadą konwekcji.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2017, 10:33:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na logikę rzecz biorąc, obieg cieczy szczególnie w trakcie jazdy jest cały czas więc i cała chłodnica wraz ze wszystkimi wężami powinna być ciepła
Bo to jest logika wysokiego rzędu. Płyn przez chłodnicę płynie tylko przy otwartym termostacie. Im mniejsze jego uchylenie tym mniej płynu przepływa w dużym obiegu. Zimą przy max ogrzewaniu i spokojnej jeździe może się okazać że sama nagrzewnica odbiera ciepło silnika wystarczająco dobrze że chłodnica może być całkiem zimna.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2017, 11:08:04 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
W OHV tak nie było ;p Ale dzięki za wyjaśnienia bo zawsze mnie to zastanawiało jak ten silnik się chłodzi skoro termostat jest ledwo otwarty i pół chłodnicy zimne.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover - temp w zbiorniczku
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2017, 11:32:34 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pokazał 81-82 stopnie. Tak ma być, czy mu za zimno?
tak moze byc,bo plyn trafiajacy przelewem do zbiorniczka moze po drodze stracic ~5*C bo nie plynie w izolowanym cieplnie przewodzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.