Autor Wątek: Dorabianie węży  (Przeczytany 2966 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dorabianie węży
« dnia: Kwiecień 10, 2017, 17:45:30 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ze staroście sparciały mi 4 weżę ,,cienkie". Jedyne dostępne do GLD to dolny i górny grube od chłodnic. Przez cały dzień jeżdżąc po wszystkich sklepach w Łodzi dostałem jeden ,,cienki". Zostały mi jeszcze 3 z czego 2 bardzo problematyczne bo ze zmienną średnicą, na jednym końcu jest 26/28mm a na drugim 22. Tych przewodów nie ma nigdzie, w MotoZbycie powiedzieli mi, że był z tym problem jeszcze za czasów świetności Poloneza a teraz można zapomnieć.

No i rodzi się problem, skąd wziąć brakujące węże ? Byłem w zakładzie gdzie niby dorabiają węże, ale nie chcą mi zrobić takich o zmiennej średnicy. Czy ktoś przerabiał temat, i może się podzielić namiarem na fachowców ? Ewentualnie jakieś inne pomysły co z tym fantem zrobić...

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2017, 18:02:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szukać w innych autach i składać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2017, 18:25:20 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Polecam wybrać się z suwmiarką na złom, w ten sposób znalazłem wręcz idealny jakby dedykowany wąż do dolotu powietrza do GLD, 100 razy lepszy niż ten fabryczny :)

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2017, 18:25:50 pm »

Offline ambulans

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
    • autoform 1.6 gli + lpg
zastosować wąż o jednej średnicy, a z drugą pojechać do tokarza żeby wytoczył Ci "przejściówke" 22 - 28

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2017, 18:36:28 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
przejściówki są dostępne w handlu. węże o róznych końcach też, niestety dopasowanie jest trudne
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 10, 2017, 19:14:19 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
http://allegro.pl/redukcja-miedz-mufowo-nyplowa-28x22-lutowana-i6782426525.html

Czy tego typu elementy dadzą radę zastosowane w układzie chłodzenia ?

Nie mam czym pojechać na szrot, bo Polonez rozgrzebany a w godzinach pracy szrotów wszyscy od których mógłbym pożyczyć auto pracują... ( Ci którzy mają więcej jak jedno, też mają Poloneza i też go naprawiają  ;-| )

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2017, 19:28:12 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Czy tego typu elementy dadzą radę zastosowane w układzie chłodzenia ?
Jak najbardziej.

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 10, 2017, 19:48:02 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 10, 2017, 20:07:22 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Ja bym szukał po prostu od innych marek. I nie po szrotach (bo używki masz obecnie, na grzyba Ci kolejne?) tylko nówek. Idź do sklepu motoryzacyjnego na fajrant i weź do rana do otwarcia katalog i przejrzyj co podpasuje.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2017, 00:21:47 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
To teraz pozostaje pytanie które rozwiązanie wybrać. Dorabianie silikonowych węży ( sa wytrzymałe? ) czy redukcja i po dwa gumowe ?

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2017, 08:02:49 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
http://allegro.pl/redukcja-miedz-mufowo-nyplowa-28x22-lutowana-i6782426525.html

Czy tego typu elementy dadzą radę zastosowane w układzie chłodzenia ?

Ja stosuję dużo tego typu przeróbek i jest git, węży do swojego dohc też nie mogłem dostać, kolanka, mufy miedziane i łuki świetnie załatwiają sprawę w układzie chłodzenia,

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2017, 08:51:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na podcoekające połączenia pod starymi wężami stosuję taśmę teflonową hydrauliczną. Kilka ciasno nawiniętych warstw i jakiś czas jest spokój nawet na starych wężach...

No chyba że jest dziurawy to teflon nie pomoże...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2017, 09:46:54 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Na podcoekające połączenia pod starymi wężami stosuję taśmę teflonową hydrauliczną. Kilka ciasno nawiniętych warstw i jakiś czas jest spokój nawet na starych wężach...

No chyba że jest dziurawy to teflon nie pomoże...

Z całym szacunkiem, ale nie uznaję tego typu rozwiązań. Lubię być pewny swojego auta, a takie patenty tej pewności mi nie dadzą. Już średnio przepadam za montażem używanych części a co dopiero próbami łatania cieknących węży ;)

Ja stosuję dużo tego typu przeróbek i jest git, węży do swojego dohc też nie mogłem dostać, kolanka, mufy miedziane i łuki świetnie załatwiają sprawę w układzie chłodzenia,
I chyba mnie również nie pozostanie nic innego... Firma Marsil podjęła się dorobienia przewodów z silikonu, ale nie wcześniej jak za miesiąc. Już teraz auto prawie miesiąc jest nie na chodzie... Na początku maja jest zlot FSO AK w Czaplinku na który się wybieram dieslem i do tego czasu auto musi jeździć, a drugą kwestią jest to, że dojazdy komunikacją miejską do pracy z jednego końca Łodzi na drugi doprowadzają mnie do szału. No i najzwyczajniej stęskniłem się już za jazdą Polonezem  :P

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2017, 16:28:40 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
To teraz pozostaje pytanie które rozwiązanie wybrać. Dorabianie silikonowych węży ( sa wytrzymałe? ) czy redukcja i po dwa gumowe ?
No zdecydowanie silikony. Jeżeli Poloneza uważasz za coś więcej niż tylko katowóz to zrób mu tą przyjemność. Na prawdę są wykonane profi.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2017, 18:18:44 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja stosowałem w takich sytuacjach nakładkę z rurki silikonowej (z obi) na cieńszy krócieć i na to grubszy wąż cybant i jazda :P ale to drut
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 11, 2017, 20:34:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Węże powinny wytrzymać z 10 lat (u mnie oryginały już 20 rok jeżdżą). Zakładając że po 10 latach te silikony będą kaput, to wychodzi 59zł rocznie. Lepiej raz to zrobić i mieć problem z głowy niż marnować czas na szarpanie się ze śmieciami.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 13, 2017, 17:38:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 14, 2017, 19:57:29 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Dzięki za namiar :) Mają, ale grube ;) Zdobyłem dwa z czterech cienkich których szukałem, zostało mi dwa o zmiennych średnicach, są nie do dostanie więc dorobię z dwóch węży połączonych miedzianą redukcją hydrauliczną. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, pomysłu z silikonami nie zarzucam, ale chciałbym żeby w przyszłym tygodniu auto powróciło już na drogi ;)

EDIT: Posiedziałem trochę dłużej na tej stronie i...

JEST ! :D
http://sklep.regmot.com.pl/przewod-gumowy-rurka-nagrzewnica-krociec-wody-po,3,14351,9612
Jeden z dwóch elementów których tak długo szukałem  <spoko> Dzięki wielkie banned za podlinkowanie tego sklepu. W takim razie mam 3/4 nowych fabrycznych, potrzebnych mi węży  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2017, 20:28:55 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: Dorabianie węży
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 15, 2017, 00:02:30 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w benzynowym CARO też występuje rurka podobnego kształtu. Dawid91 jak ją będziesz miał to zmierz jej długość i obie średnice wewnętrzne. normalnie jest zrobiona z niezbrojonej, cienkiej gumy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.