Autor Wątek: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy  (Przeczytany 2390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« dnia: Kwiecień 13, 2017, 09:52:08 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Hej,
Ostatnio zauważyłem, że samochód zaczyna mi ściągać w prawo jadąc po prostej drodze oraz przy hamowaniu (to będzie naprawiane niebawem jak znajdę czas, obecnie czekam na części żeby zrobić remont hamulców)
Gorszą kwestią jest to, że zaczęło ściągać mi samochód. Na pewno nie był bity, a podłużnice są OK. Gdzie powinienem zacząć sprawdzanie co się posypało, jak postawić diagnozę co jest do zrobienia? Wykluczamy tutaj możliwość zastanego któregoś zacisku. Wszystkie gumy w zawieszeniu są w dobrym stanie i wszystkie są na swoim miejscu. Co po kolei należałoby sprawdzić?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2017, 09:53:39 am wysłana przez fripin »

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2017, 17:21:10 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Zużycie gumy lub zła regulacja przedniego drążka reakcyjnego, luzy na wahaczach, sworzniach zwrotnicy, pękniecie pasa przedniego, rozwarstwienie podłużnicy, urwanie drążka reakcyjnego tylnego mostu, uszkodzenie wieszaka tylnego resoru piórowego...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2017, 15:38:50 pm »

Offline bladyy78

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez truck
Do tego co napisał kolega należało by jeszcze sprawdzić ustawienie geometrii, stan opon i felg.  A hamulce to częsta przyczyna ze auto ściąga w jedna stronę, objawem nie koniecznie musi być zapieczony zacisk ale np krzywa tarcza, lub jeden zacisk hamuje lepiej od drugiego czego objawem jest ściąganie na stronę na której zacisk hamuje z większa siłą. 

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2017, 19:39:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Miałeś chyba na myśli zbieżność. Geometria, a konkretnie kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest ustawiany przez przednie drążki reakcyjne właśnie.
Kątu pochylenia koła się w Polonezie nie ustawia (chyba że ktoś na siłę chce to robić), a z tyłu w ogóle nie ma nic do ustawiania. Co najwyżej geometria może się zmienić gdy urwie się drążek reakcyjny tylnego mostu albo to+ plus w ogóle most odkręci się od resorów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2017, 22:41:27 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
a kto Ci powiedzial ze kata pochylenia kola sie nie ustawia?
najpierw kolego przejedz przez SKP a potem mozna cos mowic bo zrypane moze byc wszystko a moze tylko wystarczy korekta kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
i ogarnij najpierw hamulce
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2017, 22:44:08 pm wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2017, 23:33:23 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Blokujący zacisk hamulca lub różnice ciśnienia w ogumieniu. Od tego bym zaczął.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 16, 2017, 08:09:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Człowiek to raka istota że rozwiązania problemu szuka od końca i najdroższych rozwiązań. Jak wywali kupe kasy to okazuje się że łożysko się skończyło.

Auto w górę i organoleptycznie ocenić opory toczenia i stan podzespołów.

Dawno temu w służbowym trucku nagle zaczęły trochę piszvzeć opony przy hamowaniu. Okazało się że auto zaliczyło małego rowa i przygiął się dolny wahacz.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 16, 2017, 13:52:51 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Jak patrzę na tytuł wątku widzę mistrza Yodę pragnącego powiedzieć "W trakcie ściąganie na prawo jazdy"
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2017, 20:07:07 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
To ja może podam błahostki: nierówne ciśnienie w kołach przednich lub zużyte gumy drążków reakcyjnych.

Z wierzchu te gumy mogą wyglądać OK a to zwężenie co wchodzi w otwór w przednim pasie może być już tak wyklepane że drążek łapie tam luz. Ja na przykład tak miałem u siebie.

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2017, 20:21:25 pm »

Offline GreenHornet

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus GSi
Mój też ściagal w prawo..  Ale u mnie amor zdechł i nic nie pracował..  W sumie to dawno nie widziałem tak rozwalonego amortyzatora..  <lol2>

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2017, 08:31:38 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Hamulce się robią, ale ten samochód strasznie nie lubi jak się coś przy nim grzebie i idzie to opornie, z tyłu już są miedziane przewody, zostały przednie koła ale mi złe końcówki na przód założyli w fabryce i się zorientowałem jak już je ułożyłem na swoim miejscu. Zacisków nie zdejmowałem jeszcze i nie będę. Zobaczę co będzie po odpowietrzeniu układu czy dalej będzie ściągał.
Drążki wszystkie są sztywne, na gumach nie ma luzów nigdzie, nic nie jest urwane. Chociaż na szarpakach nie byłem to przy bujaniu samochodem w 2 osoby nic niepokojącego nie było widać ani słychać. Natomiast przy grzebaniu przy hamulcach przy okazji zająłem się podłużnicami żeby zobaczyć w jakim są stanie: https://drive.google.com/drive/folders/0B6sl4DzbSl0NSWdmN1BiWmZOM2c?usp=sharing raczej nie są jeszcze w takim stanie żeby przez nie samochód ściągał  <uoee> chociaż będzie się trzeba nimi zająć.
Opony są zdarte równo więc może jak już postawię go na kołach to przejadę się na ustawianie geometrii i zbieżności, bo może to to.

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 05, 2017, 11:50:29 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Mój też ściagal w prawo..  Ale u mnie amor zdechł i nic nie pracował..  W sumie to dawno nie widziałem tak rozwalonego amortyzatora..  <lol2>

Dlaczego w tym przypadku mnie to nie dziwi...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ściąganie na prawo w trakcie jazdy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2017, 14:02:35 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
fripin masz braki na drążku stabilizacyjnym pod środkowymi gumami. Gum na drążkach reakcyjnych za bardzo nie widać a też bym się im przyjrzał.