Autor Wątek: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?  (Przeczytany 3656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« dnia: Kwiecień 27, 2017, 20:17:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
175/65R14. Jaki set ciśnienia polecacie? Teraz mam 2.0 na obu osiach, słabo się hamuje. Jak pamiętam to do 13tek instrukcja nawet 1.7 podawała, ale średnio mi się to widzi przy szybszej jeździe w zakrętach. Co sugerujecie? <mysli>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 27, 2017, 20:46:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cis. przy takim rozmiarze moze byc fabryczne ,czyli z przodu 1.8 ,ale jakos nigdy mi takie nie pasowalo i z przodu ustawiam 2.0,
tak naprawde to kazdy model opony ma swoje cis. optymalne ,teraz robia opony o miekkich bokach i zawsze wygladaja jak na flaku,
kiedys robili o twardych bokach i tylko balony wygladaly jak na flaku,
opony o tak roznej budowie wymagaja innego cis. ,ale nie ma co dazyc do tego,by nie bylo "flaka" w nowych ,bo czasami i 3 bary nie wystarcza

co to znaczy, ze slabo sie hamuje ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 27, 2017, 22:41:46 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
z przodu 2 z tyłu 1,8. silnik jest z przodu- przód ciężki dupa lekka.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 27, 2017, 22:48:00 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
W czasach "studenckich" pompowałem wszystkie koła do 2,5. W trasie spalanie schodziło do grubo poniżej 8 litrów.

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2017, 23:07:31 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
175/65R14. Jaki set ciśnienia polecacie?

Ja mam takie opony i też stałem przed takim dylematem.

Podczas przemyśleń rzuciłem okiem do instrukcji peugeota 206 mojego Brata. Tam jest ten sam rozmiar i zalecone 2.3 na obie osie w stanie nie obciązonym. Tak wiem wiem: duży koncern więc testują konkretne modele aut z konktrtnymi zawieszeniami i grube miliony idą zeby w instruckji podawali optymalne cisnienie. :D

Ja wymyśliłem ze polonez troszkę cięższy to 2,4 bedzie ok.

Jednak tył czały czas miałem gumowy, po zmianie na zimówki w polonezowym rozmiarze owa gumowość ustępowała.

Finalnie stanęło na 2,4 przód i 2,7 tył. Po kilku sezonach opony zużyte są równo więc nie ma mowy o tym zeby było zbyt duże ciśnienie (nie pojawaiją się symntomy dużego zbyt cisnienia w postacie bardziej zużytej sredokowej cześci opony)

Czego tak dużo? A chocby dlatego ze fabryczna opona poloneza ma nośność  530kg (albo coś koło tego: na bank ponad 500) o ile sie nie myle, a te 175.65 14 co ja mam mają nośność 475kg. Mniejsza nośność więc na auto gdzie producent zaleca większą nośność wiatru trzeba podbić bo jednak opona bardziej obciążona niż prducent auta to sobie wymyślił w momencie gdy podawał optymalne ciśnienie.

Druga kwestia to taka ze maksymalne cisnienie konkretnych opon uniroyal rain expert to 3,5 bara, gdzie większość opon 175/65 14 które ogląłałem miało opuszczlne ciśnienie 3 bary. Skoro ta konkretna opona co ja mam może przyjąć większe cisnienie maksymalne, to i przeciętne ciśnienie można podbić- ale jak mówiłem: sposób zużywania się nie wskazuje niczego niepokojącego.

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 28, 2017, 01:04:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z przodu 2 z tyłu 1,8. silnik jest z przodu- przód ciężki dupa lekka.
akurat podales wartosci fabryczne na odwrot ;p
cis. zalezy nie tylko od obciazenia osi, ale tez od tego ktora os jest napedzajaca,
tam gdzie kolanapedzaja to cis. ma byc wyzsze ,a przod ma nizsze,bo jest osia kierujaca


W czasach "studenckich" pompowałem wszystkie koła do 2,5. W trasie spalanie schodziło do grubo poniżej 8 litrów.
praktycznie nie ma to wplywu na zuzycie paliwa, a przynajmniej nie da sie tego zauwazyc w eksploatacji,
trzeba by robic pomiary na jednej drodze z powtarzalnych prob i wtedy moze by wyszla 0.1l roznicy miedzy 2.0bara a 2.5bara
za to od razu czuc ,gdy cis. bedzie zbyt duze, bo auto przechodzi na komfort resorowania taczki


Druga kwestia to taka ze maksymalne cisnienie konkretnych opon uniroyal rain expert to 3,5 bara, gdzie większość opon 175/65 14 które ogląłałem miało opuszczlne ciśnienie 3 bary.
wiekszosc normalnych opon ma maks. dopuszczalne 3 bary,
tyle nabilem do zimowych 185/70/13 Dębic Directional po zalozeniu ich na tyl Trucka ,bo jezdzilem srednio obciazonym autem ,wiec mniej mogloby byc za malo ,a skoro wiecej nie wolno to tak musialo byc ,
ciezarowe opony w Trucku maja dopuszczalne 4.5 bara i na pelnym obciazeniu tyle ma byc nabite wg. naklejki na drzwiach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2017, 07:13:23 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Podobnie jak miedzian, uważam, że okolice 2,3 z przodu i 2,5 z tyłu jest ok.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2017, 08:51:21 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Proponuję na rozgrzanych oponach trysnąć sprayem pasek jasnej farby i przejechać się kawałek. Ale samo turlanie. bez gwałtownego przyśpieszania/hamowania. Skręcanie też wykluczone. Może taki test coś pokaże.
175/65R14 ma prawie takie same rozmiary jak seryjna. Pakuj tyle co w instrukcji. Daj ewentualnie +0,1 dla ekonomii.
A skoro już mówimy o różnicach ciśnienia rzędu 0,1 to warto sprawdzic który z dostępnych mierników wskazuje prawidłwo. Rozrzut może być znaczny.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2017, 09:39:38 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
co to znaczy, ze slabo sie hamuje ?

Że rwie przyczepność z przodu, a nie czuję przeciążenia od hamowania. Nie jest to wina tylnej osi, bo jest naprawione wszystko i tył taje niewiele słabiej niż przód. Dodam że auto mam niżej i twardziej, a przód nawet lekko wyżej niż tył, więc ustawienie do hamowania jest bardzo dobre.
Tzn, hamuje dużo słabiej niż drugie auto które mam, lżejsze o 200kg z oponami węższymi o 20mm. (na suchym)

z przodu 2 z tyłu 1,8. silnik jest z przodu- przód ciężki dupa lekka.

Tylko że w Polonezie OHV różnica to bodaj 4%, a w Roverze 2%.

Teraz pogoda deszczowa więc próbnie zrzucę z przodu do 1.8, pamiętam z magazynu WRC że na deszcz zalecali obniżanie ciśnienia.


Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 28, 2017, 12:40:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Że rwie przyczepność z przodu, a nie czuję przeciążenia od hamowania.
to opony sa slabe i cisnieniem tego nie naprawisz,
na mokrym nie ma sensu sprawdzac, jak chcesz poeksperymentowac to musisz miec suchy asfalt i sprawdz w jednym miejscu roznice przy 1.8 , 2.0, 2.2 i 2.5 bara
zobaczysz czy sie cos poprawilo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2017, 14:42:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Niet. Złe ciśnienie albo są po prostu za wąskie. Opony są rzeźnicko dobre, są nowe, w testach wypadły świetnie, a stojącą wodę tną jak brzytwy, i na mokrym lepiej mi się hamuje niż tym drugim autem ze względu właśnie na to że w Polonezie mam lepsze opony. Może dupohamownia coś nieteges. Jeżeli ciśnieniem można jeszcze coś poprawić to warto spytać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2017, 14:57:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w testach wypadły świetnie
najwyrazniej nie testowali na Polonezie <lol>

waskie to sa, skoro kupowales nowe to ciekawe czym sie kierowales biora ten rozmiar zamiast 185/65/14 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 28, 2017, 16:09:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Tym żeby nie felga pływała na boki na oponie. I po trosze też spalaniem, bo przewiduję duże przebiegi w tym roku. Ale fakt, to było głupie założenie.

Ale na weekend to chyba założę na tylną oś stare parchy, bo na tych oponach jeździ się jak wozem F1 z turbiną zasysającą. Ulewa, 140km/h łuk i nawet nie czuć żeby opony były blisko limitu. 60km/h, kałuża 10 metrów, ze 3cm głębości, i nic, zero aquaplamingu.
Nierówności, dwójka, zakręt, pełny gaz, potoki wody i zero uślizgu. Do normalnej jazdy, podróży, włączania się do ruchu, super, ale o zabawie na deszczu można zapomnieć. Nie wiem po co komu nowoczesne samochody sportowe. Próba zbliżenia się do granicy przyczepności Polonezem na dobrej oponie jest już dostatecznie przerażająca.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 16:11:56 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 28, 2017, 17:12:11 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Mam w swoim 185/65/14, pompuję 2.2 i jest git :)

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 28, 2017, 18:22:41 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Ja w 185/65r14 mam 2.1 i po bokach wygląda jakby trochę brakowało, chociaż samochód dobrze się prowadzi. Być może jest to też spowodowane stosunkowo miękkimi bokami opony (Dębica Passio 2).

Odp: Jakie ciśnienie w oponach o profilu 65?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 08, 2017, 21:48:46 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zabralem do auta pompkę i zrobiłem testy. Opony bridgestone 195/55r15. hamulec 257 z przodu i beben z tyłu. rover pod maską, butla lpg w bagaju
Śmigałem zazwyczaj na 2.2 przod i 2.4-2.5 tył i jeśli chodzi o prowadzenie, było ok, jednak jak się już zagrzewały, to gorzej.
Normalna jazda to zwiększenie ciśnienia o 0,2 względem bazy.
Stwierdziłem, że sprawdzę kiedy najlepiej bedzie hamować. i tak zszedłem aż do 1,7 na zimno na przodzie. dogrzewa się na te 2.2 i jest super, niestety prowadzenie na zimno trochę gumowe i nie zawsze da się dogrzać, więc zostawiłem 1,9 i tak śmigam od tygodnia. Tył przy hamowaniu nie jest w stanie robić jak przod, pomimo wywalonego korektora. Prowadzenie, gdy z tyłu poniżej 2 jest zle. jest wiec 2,1 na zimno.

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r