Autor Wątek: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy  (Przeczytany 2336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« dnia: Kwiecień 28, 2017, 22:20:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Wiem jaki wpływ ma jedno na drugie. Potrzebuję tylko znać dokładną wartość fabryczną i pytanie mam, czy fabrycznie przy cofaniu kierownica sama skręcała jak się jej dało kierunek i puściło.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2017, 22:30:59 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Znowu banned i jego dziwne pytania :) Weź ty jedź do porządnego specjalisty, powie ci i zrobi co trzeba, bo widzę że robiłeś chyba te zawieszenie u jakiegoś partacza skoro wszystko złe, i "podwozie było złe" itd cytując klasyka :) Auto Diagnostyka Podwozi Czesław Duda, Katowice-Ochojec ul. Spółdzielczości 9/1. Dostaniesz karteczke z kątami jakie ustawili i naprawdę do tego nie jest potrzebna wiedza jaka byłą wartość fabryczna. Co do kierownicy to raczej tak to działa i to nie tylko przy cofaniu.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2017, 23:25:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Sam to ogarnę w czasie dojazdu, potrzebuję tylko znać wartość referencyjną.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 23:52:26 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2017, 00:00:57 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Tylko żebyś nie zakładał potem kolejnych tematów z problemami, takich rzeczy się nie robi "w garażu". Nie wiem czy to wartość fabryczna ale gdzieś wyczytałem że jest to 4 st 30 min, przy czym w plusach jest ponoć większy o 30 min.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2017, 00:02:47 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
5*+/- 30'  w aucie obciazonym 4 osobami i 50kg bagazu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2017, 00:11:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Hmmm. Ale puczać ludzi co glebe w warsztacie na maszynie ustawiają to umie... coraz bardziej zaczynam wątpić w twoją wiedzę praktyczną.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2017, 00:22:10 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Nie przypuszczałem że ktokolwiek, kiedykolwiek miał choć cień podejrzeń że może być słuszna.
Nie rozumiem też, co ma konkretna wartość do pouczania na nieco inny temat. Widzę że coś nie działa, to jak ktoś robi dokładnie to samo, mówię.

Tylko żebyś nie zakładał potem kolejnych tematów z problemami, takich rzeczy się nie robi "w garażu".

To można zrobić nawet na polu pod namiotem, tylko trzeba znać sposób. Tyle tylko że błąd pomiarowy jest większy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2017, 00:25:00 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2017, 01:39:00 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
praktycznie to wez znajdz na warsztacie 4 chlopa do obciazenia auta podczas regulacji ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2017, 09:54:09 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na pusto 4,30' ustawiam bliżej 5.
Można to zrobić bez przyrządu, ale potrzeba trochę doświadczenia, a jeszcze jak są wątpliwości, co do "prostoty" auta, pasa itp, to cięzko to ogarnąć.

Zapraszam do siebie, zrobimy przyrządem ;)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2017, 13:19:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zoltan sprawdzales roznica na obciazonym o pustym ? pod obciazeniem zwieksza sie o 1* ,czy dodales cos od siebie ;> ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2017, 14:07:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jak nie podstawię tylnych płyt, to idzie ~pół stopnia na plus, czyli załadowany może tyle mieć co mówisz. zglebiony, bez płyt z tyłu ponad 5-tak bazowo wychodzi na autach przed regulacją
program pokazuje dla kwsz 4,30' +/-  0,30 i te pół stopnia to takie około dwa obroty nakrętką na drążku reakcyjnym
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 01, 2017, 22:38:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Wartość na obciążonym jest mało praktyczna. Mam zmieniony prześwit na obu osiach i zmienioną twardość resorów.
Przestawiłem z rozstrzału 2,30- 5 na 5,30-5,30. Błąd pomiarowy raczej w dół niż w górę.

Jeżeli zbieżność się zmieniła, to sądząc z kształtu końcówek, koła poszły lekko w zbieżność ale pewnie w granicach błędu pomiarowego jaki jestem w stanie uzyskać na sznurkach.

Odczucia z jazdy próbnej pozytywne. Jedzie prosto, nie ściąga, dobrze skręca.
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2017, 22:41:14 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 02, 2017, 01:20:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak, wartosc dla obciazonego auta jest niepraktyczna do ustawiania w warunkach rzeczywistych - dlatego zapytalem Zoltana czy bawil sie sprzetem porownujac wyniki,

ale kasiaka podaje tylko wartosci na aucie obciazonym zarowno dla PN 5.5* jak dla DF 4.5* i z technicznego punktu widzenia jest to wartosc praktyczna, bo eliminuje problem roznych sprezyn, a wiec ugiecia sie zawieszenia po obciazeniu,
jezeli jednak kat jezdzi w malym przedziale da sie jakos przezyc te fabryczne zalecenia co do obciazenia ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 02, 2017, 12:48:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ale to by znaczyło że auto w pełni obciążone jest niejezdne bo siedzi na odbojach.

Ja raczej nie mogę mieć standardowego ugięcia przy dociążeniu, bo mam dwa pióra długie. W jakiejś ekstrmalnej sytuacji byłbym w stanie dobić do odboju z tyłu, mam nadzieję- takie było założenie że ma nierówność jakoś połknąć, a nie wystrzelić bagażnik, ale nie miałem warunków tego sprawdzić.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 02, 2017, 12:54:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po pierwsze PN w pelni obciazony nie siedzi na odbojach,
po drugie wartosci sa podane dla auta obciazonego 350kg (4os +50kg) a nie dla pelnego obciazenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 02, 2017, 22:55:29 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Pokręciłem sobie dziś na swoim, bo jeszcze nie miałem okazji. wymieniłem drązek srodkowy, bo miał luz. pochylenie koła -1,25' symetrycznie ustawiłem. Było w okolicy -1, a kwsz zszedłem z jak się okazało 5,30' na 4.50. mniej nerwowy w koleinie się zrobił i lepiej  reaguje na kierownice. panhard okazało się, że był dobrze, co akurat dziwnie łatwo było do odczucia podczas jazdy.
dużo nie pojezdziłem, zobaczymy na bardziej śliskim.
Mam przeniesiane mocowanie dolnego wahacza w górę i w bok. i trochę obniżony przód.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zachowanie kierownicy
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 02, 2017, 23:27:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
W koleinach jeszcze nie testowałem, ale dla pewności będę jeszcze mierzył i poprawiał bo nie mam spec aparatury.

Też chcę mocowanie dolnego wachacza przenieść do góry i w bok do "tej" krawędzi belki- nie zmieni to bardzo kątu pochylenia bez ugięcia, ale za to w ugięciu dużo się zmieni bez poszerzania belki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E