Autor Wątek: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania  (Przeczytany 2404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« dnia: Maj 01, 2017, 10:09:32 am »

Offline mafii

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1995 & 2000
Cześć. Wreszcie miałem czas zabrać się za moje gti. Jakiś czas temu padło mi ładowanie. Zorientowałem się po najpierw lekko żarzącej kontrolce ładowania (po paru minutach już świeciła mocniej). Odstawiłem ten samochód na zimę i tak czekałem na lepszą pogodę do kwietnia. Wymontowałem alternator z przekonaniem, że to mostek prostowniczy, w sumie nic jeszcze przy nim nie ruszałem bo nie miałem kiedy (mam drugi a127 65A chyba ze  starej 416 - większe otwory na śruby i trzeba obrócić tylną obudowę o 120stopni aby mocowania pasowały do poldorovera).

Do czego zmierzam.... Wczoraj wymieniałem szczęki hamulcowe. Jak regulowałem linkę ręcznego zauważyłem że mam urwany ten cieńszy przewód wpinany do rozrusznika. Dziś zarobie nowe oczko i postaram się dodatkowo je zlutować - to nie problem.

Teraz pytanie... proszę potwierdźcie mi... czy ten śmieszny cieniutki przewód to jest przewód prądowy alternatora? bo jak tak to zacytuję sobie sam cytat z naklejki w moim abimexie "prądnica nie powinna pracować z odłączonym przewodem od zacisku 30".

Miał ktoś taki przypadek? Co mogło paść? Mostek prostowniczy i regulator napięcia? A może jest szansa że nic nie padło? Samochód po zauważeniu problemu z kontrolką chodził łącznie tak może z 20 minut.

Muszę zrobić ten słynny bypass. Dodatkowo jestem w kropce czy jest sens sprawdzać stary alternator czy nie robić sobie dodatkowej roboty i składać odrazu jeden alternator z dwóch. Dzięki za wszelką pomoc

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 01, 2017, 10:21:51 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Do rozrusznika w 1.4 idą 3 przewody, gruby z akumulatora, znacznie cieńszy do alternatora i 3ci cienki na wsuwkę (włącznik elektromagnesu). Jeśli urwał Ci się ten cieńszy przykręcany razem z głównym to jest to prawdopodobnie jedyna przyczyna braku ładowania.

Po zarobieniu nowej końcówki i sprawdzeniu czy wszystko działa polecam zrobić bypass bezpośrednio z alternatora do akumulatora.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 01, 2017, 11:19:11 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dodatkowo regeneracja alternatora we własnym zakresie kosztuje ok. 100zł wliczając mostek, regulator, oba porządne łożyska i pierścień ślizgowy na wirnik. Rozkręcamy cały tył, ściągamy obudowę, rozlutowujemy trzy przewody ze stojana w mostku, następnie łapiemy wirnik w imadło i odkręcamy nakrętkę. Potem wybijamy wirnik, lub jeśli nie będzie chciał iść to używamy ściągacza. I na końcu wybijamy łożysko. Do rozlutowania przewodów stojana przydaje się mocna lutownica. A by-pass tak czy tak warto zrobić.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 01, 2017, 12:20:11 pm »

Offline mafii

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1995 & 2000
Dzięki chłopaki. Sprawdzę ten stary alternator, może nic mu się złego nie stało (w co szczerze wątpię). Planowałem wcześniej zrobić kapitalny remont alternatora - tak żeby być pewnym autka. Teraz potrzebuje gti na sobotę to się zabrałem. Domyślacie się jak mi się teraz chce to naprawiać bez kanału lub podnośnika.

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 01, 2017, 18:00:34 pm »

Offline mafii

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1995 & 2000
Ładowanie śmiga. Jednak staremu alternatowi nic nie zaszkodziło - niepotrzebnie go zdemontowałem na początku miesiąca. Dzięki za pomoc
P.S. Może ma ktoś na handel tylną plastikową osłonę alternatora? ;)

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 01, 2017, 20:34:18 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Muszę poszukać w gratach bo chyba mam .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2017, 08:22:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Też mi kiedyś się ten kabelek urwał. Alternatorowi nic.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2023, 22:15:09 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odkopię. Jakiego przekroju przewodu użyć do puszczenia pradu bezposrednio z alternatora na akumulator? Ładowanie mam od zawsze 13,8. Uda mi się uzyskać wyższe napięcie w twn sposób?

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2023, 22:17:23 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
6-10mm2. To zależy czy na B+ alternatora jest wyższe napięcie niż na aku. Jeśli tak to owszem, podniesie się w całej instalacji.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.4 GTI pytanie o układ ładowania
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2023, 00:55:23 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
A po co uzyskiwać więcej niż 13.8 ?
Jak bardzo chcesz to między diody wzbudzenia a regulator wstaw 10A diodę prostowniczą