Autor Wątek: wytrzymalość tylnego mostu  (Przeczytany 2185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wytrzymalość tylnego mostu
« dnia: Maj 08, 2017, 22:24:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tym razem mam nietypowe pytanie.

Na początek kilka słów wstępu. Mam do przestawienia domek letniskowy o wymiarach ok. 4x8x2,5m wykonany w stylu kanadyjskim konstrukcja z kantówki, z wierzchu OSB wewnątrz gips-karton, podłoga z desek. Dokładnego rozwiązania konstrukcyjnego nie znam bo jest to rzecz zastana. Tak czy inaczej szacuję jego wagę na 7-8 ton. Aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę domek nie tylko muszę przesunąć ze środka działki ale dodatkowo obrócić go o 90 stopni. Dystans do przebycia to jakieś 20-30m ale po przysłowiowym pastwisku (ziemia uprawna porośnieta trawą)...

Jako, że wala mi się nieco rupieci ze starych polonezów to mam kilka mostów na zapasie oraz kilka zwrotnic. Pomyślałem że może by zrobić kilka wózków aby postawić domek na 12 kołach z poloneza. na środku dwa mosty połączone dwiema belkami to daje 4 koła stałe . Po bokach myślę aby zastosować "osie skrętne: zbudowane ze zwrotnic a na nich kolejne 8 kół.

Pytanie jest takie ile można wrzucić na taki most z poloneza bez jego uszkodzenia zakładając że belki będą opierać się w miejscu gdzie trafiają odboje. O ile obudowy mostów mogę poświęcić bo mam kilka wilków w stadzie ale co z półosiami. część z nich jeszcze coś sobą reprezentuje...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2017, 22:41:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Koło tony na most, może trochę mniej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2017, 06:51:13 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ojcu kolegi Df kombi się rozkraczył po naładowaniu ok  2,5 tony... Most to nie problem a nośność opon ?
Pytanie jak masz zamiar podnieść całość w jednym kawałku  na te wózki ? Bo podkładanie kolejnych po kolei średnio mi się widzi zwłaszcza jak teren jest nie utwardzony. A po ostatnich deszczach to w ogóle - wszystko się najprawdopodobniej zapadnie. 8 ton to nie jest duzo - zadzwon po firmach dzwigowych i zorientuj się czy ktoś się tego nie podejmie. To waga mniej więcej dużej centrali wentylacyjnej(około 5 ton). Wymiary tez w miarę podobne Bo o ile podniesienie i opuszczenie da rade zrobić za upomocą stalowych płyt i lewarków hydraulicznych we własnym zakresie to transport tego w 1 kawałku nawet na 20 metrów może stanowić wyzwanie zwłaszcza ze nie jest to konstrukcyjnie przewidziane ani do podnoszenia ani tym bardziej do transportu
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 07:06:08 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2017, 07:18:30 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Podnoszenie i podstawianie będzie ciężkie do wykonania, raczej przy takiej konstrukcji przesuwanie. rozsądnie by było utwardzić trasę przejazdu, kilka płyt osb/sklejek mocno by pomogła. i klasycznie kilka rurek półtora cala powsadzać pod domek. Obwiązać go pasami, przyczepić do ciągnika i pójdzie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 09, 2017, 11:31:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Domek jest na palach więc ze 40 cm prześwitu jest.

Kontenery są dostosowane do podnoszenia dźwigiem. Tutaj trzeba by jakoś jego konstrukcję przygotować do lotu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 09, 2017, 17:37:03 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Tutaj trzeba by jakoś jego konstrukcję przygotować do lotu.
Wydaje mi się, że to i tak będzie łatwiejsze do zrealizowania niż budowa wózka i transport kołowy

Jakkolwiek byś tego nie przestawiał postaw jakąś kamerę na statywie w kącie działki bo jestem ciekaw jak Ci to pójdzie.

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 09, 2017, 18:48:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2017, 23:51:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie liczy się bo to po asfalcie było ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2017, 09:36:57 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ha ha, rozwalili by na pierwszym zakręcie w drobny mak.Może wyślij zgłoszenie do tych gości, co to widziałem na którymś kanale (oczywiście amerykańce) którzy przewożą całe domy.Oni by dali radę  :P

Odp: wytrzymalość tylnego mostu
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2017, 10:38:21 am »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Bocian  poszukaj firmy swiadczacej uslugi dzwigowe , wydaje mi sie ze po odpowiednim przygotowaniu podloza i  stalowych  belek dwuteownikowych , stanowiacych stabilna rame pod podloga domku , cala operacja  nie bedzie za kosztowna . Luknij na taka propozycje cennika takich uslug i poszukaj cos podobnego  u siebie . Piszesz o przestawieniu o 20-30 metrow . Prawdopodobnie  bedzie trzeba zrobic to w trzech  , moze czterech   miedzyprzestawieniach , ale to nie bedzie duzym utrudnieniem jak bedziesz mial stabilna rame pod podloga . Ocen koszty i wybierz rozwiazanie , moze dzwig o wiekszym zasiegu rozwiaze problem
 https://ktozbuduje.pl/cennik-uslug-budowlanych/16-cennik-uslug-dzwigowych.html