Autor Wątek: Szczotkotrzymacz alternatora  (Przeczytany 1257 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szczotkotrzymacz alternatora
« dnia: Maj 16, 2017, 19:11:57 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czy w szczotkotrzymaczu elementy kontaktowe nie stanowią osobnych obwodów? Sprawdzałem oba piny z oboma szczotkami - we wszystkich czterech kombinacjach - i za każdym razem tworzyły obwód. (Niestety, pina z pinem i szczotki ze szczotką akurat nie sprawdziłem przed poskładaniem wszystkiego do przysłowiowej kupy.) Pytanie brzmi: czy tak ma właśnie być?
Pierścienie ślizgowe, po których jadą te szczotki, są od siebie szczelnie odizolowane, więc nie ukrywam, że trochę mnie zdziwko dopadło, ale może niesłusznie, zwłaszcza że podczas tego sprawdzania nie zwracałem uwagi na plus-minus, co może mieć znaczenie, kiedy w obwodzie jest dioda, której nie widać pod obudową.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2017, 19:14:42 pm wysłana przez mp79 »

Odp: Szczotkotrzymacz alternatora
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2017, 02:46:37 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
Jeśli mówimy o alternatorze z Caro
To masz 4 terminale w szczotkotrzymaczu.
3 terminale to obwód D+ , czyli kontrolka, regulator napięcia(żółty przewód) i doprowadzenie napięcia z diod wzbudzenia, do tego złącza jest wpięta też jedna szczotka
1 terminal to wyjście ze szczotki (zielony przewód)- wyjście na regulator napięcia, sterowanie tzw kluczem dolnym, czyli regulator dowiera tą szczotkę do masy by wzbudzić pole magnetyczne w wirniku, gdy ładowanie jest za wysokie odcina prąd do wirnika i tak w koło.

W Caro + masz już szczotkotrzymacz z regulatorem zabudowanym i on ma tylko 2 terminale  (D+) - napięcie z diod wzbudzenia i kontrolka ładowania.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2017, 02:48:45 am wysłana przez diodalodz »

Odp: Szczotkotrzymacz alternatora
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2017, 05:29:49 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Mowa o trucku z 1996 r., ale stan faktyczny bardziej pasuje do tego drugiego typu w Twoim opisie.