Autor Wątek: Stukanie w minusie  (Przeczytany 1575 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1546
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 24, 2017, 09:39:55 am »
mam racje, a swoje zdanie podtrzymuje,
Co do pierwszej części tego zdania, nie jesteś obiektywny. Co do drugiej - standard.
gdybym pozwolil ci posluchac jak wali przekrecona panewka ,to dalbys sobie reke obciac, ze to cos w glowicy wali - i co ? i dzis bys qwa nie mial reki
A czy ja potrzebuję, żebyś ty mi na cokolwiek pozwalał? Możesz też napisać, że szum opon może kojarzyć się z łożyskiem w kole - równie "dużo" wniesie to do tematu.
przez internet nie okreslisz usterki bazujac na onomatopei
No, ale jak by nie patrzeć - co do świec on miał rację, a ty jej nie miałeś, więc jednak są i tacy, którzy potrafią sobie wyobrazić dźwięk na podstawie opisu.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 24, 2017, 11:19:22 am »
No, ale jak by nie patrzeć - co do świec on miał rację, a ty jej nie miałeś, więc jednak są i tacy, którzy potrafią sobie wyobrazić dźwięk na podstawie opisu.
ciagle nie rozumiesz ! masz problemy z logika zdan ,
nie moge sie mylic co do swiec, bo nigdzie nie napisalem, ze to swiece "pukaja" ,a jedynie obsmialem twoj wywod ,ze "swiece sa dobre ,tylko na klucz 16 zamiast 21"  i tutaj jestem obiektywny jak cholera i zdanie podtrzymuje, bo niech ktos zaprzeczy ze 16 to nie 21 <lol>

gdy wyskoczyles z takimi rewelacjami to jedynie zasugerowalem,ze  talu ten "puk" moze byc iskra na swiecy,ale nie po tej stronie cylindra (a nie ze na pewno jest) i trzeba to sprawdzic,
napisalem tez o rozrzadzie,panewkach i sworzniach tloka oraz o luznym kole pasowym - czekam az rozbierzesz silnik i udowodnisz,ze sie mylilem ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 24, 2017, 11:25:30 am »
sprawdz jeszcze kompresję. uszczelka pod głowicą wypalona pomiędzy cylindrami daje odgłos stukania.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 24, 2017, 13:08:41 pm »
uszczelka tez  daje efekt pukania korbowodem, ale w poczakowej fazie na wolnych pracuje z efektami dzwiekowymi trzech garow, na wyzszych obrotach juz calkiem normalnie ,a pod obciazeniem klepie zaworami (jakby jednego cylindra tylko),
a tutaj z opisu wynika,ze jest raczej odwrotnie ,bo puka na wyzszych obrotach,
jak juz dmucha swobodnie to caly czas pracuje jak na dwoch lub trzech garach ,tylko podobno ten silnik wczesniej pracowal dobrze ,a od stania uszczelka nie zniknie,
ale sprawdzic cis. mozna, tylko przygotuj sie na podziekowania za uczestnictwo w temacie : "pewien administrator jak zwykle nie mial racji"  ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1546
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 24, 2017, 19:30:54 pm »
Ej, nie rób ze mnie potwora, co? Nie dogadaliśmy się z początku odnośnie dźwięku, no i faktycznie może za bardzo przywiązałem wagę do sugestii, iż może chodzić o świece. Po prostu chyba za bardzo chciałem, żeby okazało się, że z tymi świecami trafiłeś w sedno. :)
Poza tym, nigdzie nie napisałem, że ktoś jak zwykle nie miał racji. ;]

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1546
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 21, 2017, 19:14:59 pm »
Postanowiłem ruszyć chwasta z miejsca siłą mięśni - tylko że tym razem - jego "mięśni".
Mocy mu chyba nie brakuje, bo przy ruszaniu rwie kapcia aż miło. Na ulicę z budą w takim stanie i bez ważnych badań nie odważyłem się jednak wyjechać. Po przegonieniu nieco po placu (niestety, tylko na jedynce i wstecznym, bo to raczej placyk, a nie plac), okazuje się, że dymi na przygazówie na niebiesko, a na wolnych - na biało. Stukanie jakby mniej słyszalne po tych zabiegach, tylko to dymienie...
Czy zestaw objawów kojarzy się Wam konkretnie z jakąś przypadłością?

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 22, 2017, 01:11:36 am »
czarny dym- zbyt bogata mieszanka, niebieski dym- silnik pali olej, biały dym- para wodna. czerwony dym- ALARM!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1546
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 26, 2018, 21:30:48 pm »
Odgrzeję kotleta i poproszę moderatora o przeniesienie do "działu silnikowego", o ile nie nadaje się ten temat jeszcze do kosza.

Nieregularne stukanie nadal występuje, ale postanowiłem sprawdzić jedną radę z YouTube.com:
https://www.youtube.com/watch?v=cYBIGFDIdAA
Otóż, człowiek na tym filmie mówi, że jak na panewce korbowodowej jest luz, to po zdjęciu fajki ze świecy odpowiadającej danemu cylindrowi dźwięk powinien słabnąć; natomiast, jak ja zdejmę fajkę ze świecy nr 2, stukanie mało że nie słabnie, to jeszcze nabiera częstotliwości serii z karabinu maszynowego. <bezradny>
Koło pasowe wykluczam. Rozrząd? Nie jestem pewien, czy ma prawo wydawać taki odgłos jak panewki, lecz podchodzę do tej teorii z dużą rezerwą, odkąd przeczytałem tutaj, iż zapłon też może podobnie strzelać.
Rozumiem, że dylematu "sworzeń, czy panewka" nie da się rozwiązać bez rozbierania silnika? Na innym filmiku koleś wymieniał panewki normalnie na kanale, po zrzuceniu miski olejowej - ale ze sworzniami już ten patent nie przejdzie, jak rozumiem?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2018, 21:34:41 pm wysłana przez mp79 »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 26, 2018, 23:13:34 pm »
tloki trzeba wyjac od gory ,ale duzy luz na sworzniach mozna sprobowac wykryc od dolu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1546
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 27, 2018, 05:48:30 am »
duzy luz na sworzniach mozna sprobowac wykryc od dolu
No w sumie racja, tylko jak rozumieć nasilenie się stukania po zdjęciu przewodu ze świecy na drugim cylindrze?

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Stukanie w minusie
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 27, 2018, 12:05:17 pm »
nie wiem, moze brak pracy to brak nacisku tloka na korbowod i w rezultacie dwa razy czesciej nastepuje stuk, nie tylko przy wydechu,ale i pracy ktorej nie ma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.