Autor Wątek: Wysokość resora  (Przeczytany 3043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wysokość resora
« dnia: Maj 19, 2017, 13:10:54 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Powitać.  Czy ktoś może wkleić mi zdjęcia obniżonego Poloneza z informacją od razu na jaką wysokość ma sklepany resor?
Lub ewentualnie podrzućcie jakieś parametry na ile klepać resor? Bedą 2 długie pióra i jedno średnie, wszystko robione w f-mie Resor-Rex z Warszawy. Z tym że facet chce od razu znać na jaką wysokość ma robić resor.
Pozdrówki.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2017, 13:57:20 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Tez u nich robilem, pasowali do obnizonego przodu, tak jak mi odpowiadalo wizualnie.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2017, 14:20:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Bedą 2 długie pióra i jedno średnie

Chcesz pogubić plomby, czy złamać kręgosłup?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2017, 14:35:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
resor to element sprezysty i nie da sie przewidziec jaki ksztalt nalezy mu nadac bez przymiarki - nie przy takiej dziwnej konfiguracji i szczrze mowiac bezsensownej,
zastapienie krotkiego piora dlugim dorabianym ma sens, bo nadajac odpowiedni ksztalt koncom dorabianego piora mozna uzyskac progresje,
ale po co tam jeszcze krotkie pioro ? taki uklad pozwoli jedynie mocniej zaladowac bagaznik, co kłóci sie z ideą obnizania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2017, 14:44:49 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Lol KGB, zniszczyłeś mi światopogląd ;-| Wyjaśnij w sposób łopatologiczny co powinienem zrobić? Jaką konfigurację zastosować aby uzyskać progresję i ogólnie było dobrze? Chcę po prostu zniwelować bujanie na zakrętach (pomimo że mam już stab z tyłu) aby móc szybciej latać po winklach i torach (w lipcu wybieram się na Nurburgring). Amory Bilsteiny B6 ale w Zerkopolu od razu mi powiedzieli że samym amorem nie wiele ugram- potrzebna jest mocniejsza sprężyna, tutaj: resor. Co robić w takim razie?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2017, 15:15:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
resor to wdzieczny material do przerobek domowym sposobem ,wiec mozliwosci jest wiele,
ciecie i skladanie kilku pior pozwala wtedy uzyskac oczekiwany efekt,
jednak gdy jedziesz do zakladu robiacego resory i placisz za usluge to moga dorobic pioro takie jak chcesz - no wiec wlasnie, skad bedzie to dlugie pioro ?
zrobic mozna nieco grubsze, zeby nadac wieksza sztywnosc i na dlugosciach krotkiego piora lekko odgiac by naciskalo glowne pioro dopiero przy ugieciu zawieszenia w zakrecie,
to zapewni progresje i to nawet dosc silna,bo nagle zaczna dzialac dwa dlugie piora,
z glownym piorem nic bym nie robil, bo to nie ma sensu, niech sie w to bawia glebowcy kladacy auto podluznicami na most (tylko wtedy resor nie potrzebny i mozna go zastapic ceownikiem ;]  )

a typowo na tor to najlepiej byloby dac belke amortyzatorow z Plusa i zamontowac jakies miechy pneumatyczne z koncowkami amorow - napompowac przed jazda i tyl sie ugnie minimalnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2017, 15:59:06 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Nie no takich patentów z miechami robił nie będę. Trzeci resor będą dawać swój. W każdym razie ja zasugerowałem aby dołożyli jeden długości głównego, tylko bez uszu a obecny krótki- jako najmniejszy w tej układance. Także reasumując- mogą dorobić pióro i będą to robić.
Tez u nich robilem, pasowali do obnizonego przodu, tak jak mi odpowiadalo wizualnie.
Wrzucisz jakieś zdjęcie?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2017, 17:23:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzecie pioro,nwet to najkrotsze z resoru trzypiorowego mocno miesza w charakterystyce,
jezeli bedzie dorobione dlugie pioro siegajace uszu piora glownego, to obrabiajac to jedno dlugie pioro latwiej jest uzyskac zadany efekt,
to dlugie pioro moga przeciez zrobic o grubosci np. 9.5mm zamiast 8.8mm by sztywnosc byla wieksza niz fabrycznego resoru

dolozenie miedzy fabryczne piora dodatkowego to bardzo zly pomysl, widzialem cos takiego w akcji, taki tuning wczesnych lat 90-tych ze sterczaca dupa,
kiedys chcialem cos takiego uskutecznic,zeby wzmocnic wyklepane resory ,ale kos mi ukradl stare resory z DFa, wiec nie mialem maerialu na dlugie pioro i kupilem 3piorowa manufakture
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2017, 18:22:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
. Trzeci resor będą dawać swój. W każdym razie ja zasugerowałem aby dołożyli jeden długości głównego, tylko bez uszu a obecny krótki- jako najmniejszy w tej układance. Także reasumując- mogą dorobić pióro i będą to robić.

"?", ja mam dwa pióra długie i jest tak twardo że na normalną drogę ani na rajd bym bardziej nie utwardzał, a na tor być może ale nie jestem w stanie tego sensownie przetestować i nie mam takiej potrzeby.

Drugie pióro długości głównego to mi trąci zbędnym balastem bo jeżeli będzie krótsze powiedzmy 20cm to i tak ta część niepodparta pióra głównego ma praktycznie żadne możliwości ugięcia.

Kupiłem swego czasu sklepane resory dwupiórowe na których auto siedziało nisko. Były one dla mnie za niskie i podejrzewałem że za miękkie, więc po obcięciu, główne pióra z tych sklepanych włożyłem pod pióra seryjne, a krótkiego nie dawałem wcale. Mając główne pióro serię, i długie pióro pomocnicze mocno sklepane, auto siadło trochę niżej, na tyle że jakbym chciał jeszcze obniżać, to bym to robił już skracaniem kolumienek, bo na resorze dalej to bym musiał mieć całkiem prosty, a taki by nie działał prawidłowo.

Popełniłem tylko jeden błąd, że nie zmierzyłem grubości tych piór, bo już w trakcie montażu zauważyłem że chyba zniszczyłem główne pióro z PF Kombi, bo było dużo grubsze

W każdym razie teraz jest twardo, ale połyka nierówności. Przechyły jakieś są bo muszą być, ale nie czuję.

W weekend będę zakładał nowe skuwki, więc mogę podnieść auto i pomierzyć jak jest zrobione to pióro.

Co do Nurburgringu, to wyboisty i niebezpieczny tor, imo lepiej mieć tam za miękko niż za twardo, bo za duży przechył jest zawsze bezpieczniejszy w jeździe niż koła w powietrzu.

Poza tym dużo zależy jw. od pióra głównego. Tu to dobrze widać, konfiguracja piór jak w serii, ale główne musiało być jakieś grubsze bo zawias betonowy
https://youtu.be/KKSi1cIg8PQ?t=4m59s

Ten sam Polonez nr 5, w zakręcie
https://youtu.be/J7rYvQSm9dQ?t=47s
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2017, 18:36:12 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2017, 18:46:57 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Cieżki temat. Bardziej złożony aniżeli mi się wydawało do tej pory. Myślę że rozwiąże to w ten sposób, że podam parametry jakie mnie interesują w tym zakładzie i niech działają.
P.s: fajna świnka w pierwszym linku. Taka prawdziwa kobieta lat '80 :jezyk2:
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2017, 21:55:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Ja tam nikomu nie ufam.
Kolega poszedł kiedyś do dość znanego wówczas w całej Polsce rajdowca który prowadził i chyba prowadzi nadal, warsztat i trochę taką stajnię rajdową. Typ myślał ze Polonez waży 1500kg, i nie chciał się podjąć wstawienia klatki bezpieczeństwa. Pewnie nie chciało mu się projektować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2017, 21:20:59 pm »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Dla porównania. Resory obniżone + jedno długie pióro, sprężyny -1 zwój. Oryginalne resory są prawie nowe.
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2017, 23:04:29 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Chcesz pogubić plomby, czy złamać kręgosłup?

jechałem na takim zestawie pióro: długie uszami, potem pióro długie ( obcięte tylko uszy) i jako trzecie pióro posłużyło to krótsze z resora dwupiórowego. Było sklepane dosyć mocno tak ze była gleba. Było sztywno ale nie do przesady.  Jeżeli miałbym porównywać komfort to porównywalnie do fabrycznych 3 piór z kombi.

Pewnie dlatego ze resor im bardziej płaski tym bardziej miękki więc to ma sens ze 3 pióra z kombi na seryjnej wysokości są porównywalne ze sklepanymi długimi trzema piórami.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 21, 2017, 10:22:50 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Gordo, kojarzysz może na jaką wysokość klepałeś resor?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Wysokość resora
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 21, 2017, 20:17:56 pm »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Niestety nie. Kupiłem poloneza już ze sklepanymi.
Pozdrawiam
Gordo#1806