Autor Wątek: Bicie kierownicy.  (Przeczytany 3631 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bicie kierownicy.
« dnia: Maj 22, 2017, 10:27:40 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Kolejny problem. Powyżej 110km/h bicie kierownicy że fajere  chce wyrwać. Opony nowe, felgi proste, wyważone na cacy, w układzie kierowniczym luzów jakichkolwiek brak. Nie mam pomysłu już. Czy może mieć wpływ przekładnia kierownicza?  Wydaje mnie się ze  jest lekki luz (przekładnia jkc)   <mysli>
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2017, 11:10:04 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
sprawna przekładnia, ustawiona- do jazdy "na wprost" nie powinna wykazywać żadnych luzów. w miarę skręcanie zaczyna pojawiać się luz. jak pojawia się luz samochód zaczyna "pływać" a Ty zaczynasz kontrować. szarpanie może być również spowodowane krzywą lub źle założoną tarczą. po założeniu tarczy na piastę powinno się zmierzyć jej "bicie" na boki. w odległości 2 mm od krawędzi zewnętrznej tarczy, bicie nie może przekraczać 0,15 mm. przy montażu tarczy trzeba zachować czystość, grubsza warstwa rdzy lub ziarnko piasku może spowodować "cuda". powierzchnie styku psiknąć rzadkim olejem, nie wolno malować.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2017, 11:39:23 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Wyważenie czy wyważenie z optymalizacją? Miałem już takie przypadki że niby super hiper wyważanie nic nie dawało, dopiero optymalizacja (optymalne ustawienie opony względem felgi) dawało to że że bicia nie było. Felgi ALU czy stalowe? Jak powierzchnia styku felgi z piastą? Gładka czy może pomalowana na grubo ? To też ma wpływ na bicie i nawet najlepsze wyważenie nic tutaj nie da. Czy na pewno wszystko jest bez luzów (sworznie, łożyska, wspornik drążków?)
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2017, 15:58:10 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Nie miałeś hamowania z zablokowaniem kół ostatnio?

Czy może mieć wpływ przekładnia kierownicza?

Nie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2017, 08:56:41 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Zapomniałem dodać- felgi alu 15cali 4x100 na śrubach pływających, opony 195/55. Dotaczałem pierścienie metalowe centrujące do felg i ciasno felga siedzi na piaście, żadnej farby tam nie ma ani tp. . Zawieszenie mam praktycznie nowe oprócz drążka środkowego (moto technika - taki kiedyś kupiłem nowy), wspornik także nowy , na łożyskach luzu nie ma. Ale podjadę dziś może jak zdążę na szarpaki przejrzę wszystko jeszcze raz <uoee> Podczas wyważania lewe przednie koło nie potrzebowało żadnego odważnika , z prawej mały, na tylnym jednym kole pamiętam, że przekręcał oponę na feldze właśnie po to by zminimalizować ilość odważników- i wyszły tam w sumie 2 małe . Także myślę że wyważył ok tym bardziej, że w tym samym czasie wyważałem tez alu 15 z astry g tez na nowych oponach i tam nic nie bije <mysli>
a co do hamowania to owszem - hamowałem ostro gdyż wrzuciłem pompę serwo z Lucasa więc musiałem to sprawdzić <lol>
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2017, 08:58:45 am wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2017, 10:26:37 am »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
    • Były, są i będą...
Podnies auto na lewarku i sprawdz przez obrocenie kola czy nie ma bicia "gora - dol"... Obstawiam ze cos jest nie tak na laczeniu kola z piasta... Niewywazenie objawia sie drganiami w innym przedziale predkosci... no chyba ze przyhamowales opony...

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2017, 11:40:27 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Nie już znalazłem przyczynę raczej - wróciłem właśnie z szarpaków , zawiecha sztywna , lecz znalazłem świeże pęknięcie wokół przekładni kierowniczej (jkc), to tak jakby była przekładnia ZDROWO dokręcona i wokół niej pękło ( a myślałem ze to tylko w plusach występowała ta usterka) Więc pewnie to to jest winowajcą, w weekend myślę że się wezmę za to. Czyli może wychodzi na to ze i mam odpowiedź na moje pytanie z innego tematu, dotyczącej momentami głośnej pompy wspomagania <uoee> <mysli>
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 23, 2017, 17:43:04 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeśli masz przekładnię ze wspomaganiem to tak się dzieje. skręcenie kierownicy do oporu działa na podłużnicę. śruba ograniczająca skręt kół opiera się o podłużnicę i usiłuje oderwać przekładnię.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2017, 22:49:30 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Pod przekładnią obspawane solidnie a bicie kierownicy od 120km/h występuje nadal.  Na drugich kołach podobnie  <uoee> uparta polędwica!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2017, 22:51:01 pm wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2017, 23:23:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zamień przód z tyłem.....
I powiedz czy się problem pojawi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2017, 00:08:14 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Nie mogę tak. Muszę roztoczyc tylne bo mam ciut mniejsze otwory na piaste
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2017, 00:20:17 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
pierwsze skojarzenie po przeczytaniu tytułu tego tematu https://www.youtube.com/watch?v=t0dAUd5Kw4Y :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 01, 2017, 01:29:40 am »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
Ja proponuję podmienić wał albo wywazyc,  w atu tak mialem i sprzedałem :p podobno to wał powiedział mi nowy właściciel, a zmieniałem koła,  piasty itd w końcu sprzedałem
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 01, 2017, 09:44:30 am »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Skoro masz pływające śruby, to musisz miec idealnie dopasowany otwór centrujący w feldze do piasty. Na pewno nie masz tam luzu? Jezeli masz, to przy śrubach pływających nie jesteś w stanie zamontować koła centralnie.
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2017, 10:54:08 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Otwór mam dopasowany idealnie, felgi ładnie ciasno siedzą. Jeszcze może wina leży po stronie tarcz hamulcowych-w co wątpię, ale przy hamowaniu czuć poszarpywanie, może są krzywe? Ale wkrótce będę zmieniał na nowe, to wyeliminuje się wine tarcz.
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 13, 2017, 23:17:41 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Problemu ciąg dalszy, kierownica drży od 120-130km. Wymienione tarcze (truck) piasty toczone na 56,6 pod felgi o tym wymiarze, opony nowe 195/55 R15 zimowe, ostatnio wrzucona przekładnia ZF. Bicie występuje dalej, pomysłów brak.  :( Po świętach może wrzucę wał drugi, choć zakładałem nówkę oryginał ze starych zapasów, więc wątpię by to była jego wina.
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 14, 2017, 00:45:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze felgi po przejsciach,
zaloz jakies staowe zimowki i sprawdz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 14, 2017, 02:21:46 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
moze felgi po przejsciach,
zaloz jakies staowe zimowki i sprawdz
4 komplet felg i na każdym to samo, felgi proste, to nie jest wina kół, aczkolwiek założę moje koła do innego auta i sprawdzę też.
Przejściówka

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2017, 04:53:35 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Z minimalną prędkością na gładkiej nawierzchni jak się zachowuje - toczy się gładko, czy czuć takie jakby nierówności?

Odp: Bicie kierownicy.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2017, 05:36:40 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Z minimalną prędkością na gładkiej nawierzchni jak się zachowuje - toczy się gładko, czy czuć takie jakby nierówności?
Równo gładko felgi proste, to o czym mówisz, miałem tak kiedyś, odczucie było takie jakby zamiast kół były jajka :) Właśnie tu do 120 jest wszystko ok, później zaczyna się cyrk
Przejściówka