Autor Wątek: kilka pytań o szyberdach  (Przeczytany 2051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kilka pytań o szyberdach
« dnia: Maj 30, 2017, 03:05:18 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Mam szyber Farmont wyciągnięty z dawcy, będe montował u siebie i kilka pytań:

po demontażu szyber był przyklejony do dachy po krawędziach jakimś lepkim, szarym mazidłem (po latach nadal lepkim), czy to jakiś specjalny klej? Na co montować szyberdach jeśli nie ustalę nazwy/rodzaju tego? Uszczelka jest pomiędzy szybą a obudową szyberdachu a co ma być między blachą a obudową?

gdzieś czytałem, że da się wyciągnąć szybę z szyberdachu Farmont, wie ktoś jak?

Szyberdachy montowali w salonach, nie fabrycznie. Dawca miał przecięte wzmocnienie dachu i tak zostawione, czy to bezpieczne? Gdzieś czytałem że nie jest to wzmocnienie dachu a jedynie poprzeczka ustalająca sztywność arkusza blachy (dachu), w czym równie dobrze sprawdzi się każdy szyberdach - czy to prawda?

Odp: kilka pytań o szyberdach
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2017, 16:35:00 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Odp: kilka pytań o szyberdach
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2017, 17:38:54 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie ma za co, od czego jest forum  :d Szyber możesz założyć, polonez się nie rozleci bez tej "szyny". Na dachu jest tak gówniana blacha, że z tym, czy bez tego, to nie jest zbyt wytrzymałe.Sztywność w górnej części nadwozia, zapewniana jest chyba tylko poprzez wzmocnienia dookoła poszycia dachu, zgrzewane do wszystkich słupków.Rozcinałem kiedyś dach w starym polonezie i odzyskiwałem z niego blachę, więc wiem, co ona jest warta.Zwija się jak bibuła.To "wzmocnienie" stanowi chyba tylko podtrzymanie, żeby się do środka nie zapadła.Ramka od szyberdachu to wszystko usztywni,a przecież nie wywalamy tego wzmocnienia całego, tylko środek, gdzie ma być szyber, a reszta zostaje.Kolega Qziok z tego forum, w swoim atu coupe, też wstawiał szyber, ale przespawał do wzmocnienie do tyłu.Tam miało to sens, bo drzwi są z traka i słupki są przesunięte, więc niejako wzmocnienie minęło się z szyberdachem.Skoro w samochodzie-dawcy, dach nie wpadał do środka, to analogicznie, tu powinno być podobnie.Chyba nikt nie robił żadnych czarów przy montażu szybera, tylko po prostu cięli i wstawiali.Ten szary klej, to pewnie tylko coś w rodzaju uszczelniacza, który znalazłem, wymieniając raz przednią szybę w żuku z  95-go roku.To było lepkie i ciemne.Pewnie jakiś specjalny środek, który ma nie wysychać i nie wpuszczać wody.Coś pomiędzy silikonem, a klejem.Zastosuj porządny uszczelniacz dekarski, albo klej do lamp, taki czarny, gęsty.Na takim czymś chyba tutaj większość ludzi poskładała szybery.ja mam na dekarskim w żuczku i nic mi się nie leje.A zresztą, na Twoim miejscu, to nie martwił bym się nieszczelnością na połączeniu ramki szybera z blachą, tylko ramki szybera z szybą.Ja musiałem tam ładnie wkleić dodatkową uszczelkę, taką jak do okien, wąska, w kształcie D, bo lało się niemiłosiernie.W żuku jest dosyć sztywna blacha i po skręceniu obu części ramki, lekko się odgięła na rogach, bo to jednak siła.Ale dach trzyma się sztywno i podsufitka mi nie opada  :P Ja sam sobie może założę szyber w polonezie, a le w starym caro, a nie w plusie, bo jak już wytniemy dziurę, to nie ma odwrotu.Po ptokach  <uoee> mam szyber odsuwany do góry, do tyłu, dosyć spory, w porównaniu do tych ręcznych.Taki ręczny, podnoszony, to mam w żuku, ale jest na korbkę, a nie na "wajchę".
Aha, a szyba, to jest chyba tylko przykręcana.W tym moim, są śrubki pod maskownicami zawiasów i jedna przy mechanizmie podnoszenia.Tu też coś musi być.popatrz, pomacaj, a znajdziesz.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 17:40:53 pm wysłana przez Buźka »

Odp: kilka pytań o szyberdach
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2017, 18:45:40 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja miałem jakiś uniwersalny na korbkę to w miejscu harmonijki był zaczep po zwolnieniu którego mogłem wyjąć szybę. Z przodu zawiasy były wsuwane do ramki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kilka pytań o szyberdach
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2017, 13:35:40 pm »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Do uszczelnienia proponuję sikaflex-221.Poliuretanowa masa, mocno przylegająca, zachowuje elastyczność.

Link przykładowy: sikaflex-221-czarny-300-ml
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2017, 13:37:51 pm wysłana przez Gordo#1806 »
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: kilka pytań o szyberdach
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2017, 07:01:43 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki Gordo, zakupione!

Odp: kilka pytań o szyberdach
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2017, 12:59:16 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1677
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
gdzieś czytałem, że da się wyciągnąć szybę z szyberdachu Farmont, wie ktoś jak?
Przy dźwigni otwierania masz takie dwa czerwone dzyndzle. Przesuwasz je do wewnątrz i szybę można wyjąc na spokojnie z ramy. Ten szyber to Farmont F400?
Wzmocnieniem dachu sie nie przejmuj, rama szyberdachu przejmie jego rolę.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...