Autor Wątek: Demontaż silnika wycieraczek Caro Plus 99  (Przeczytany 1830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Demontaż silnika wycieraczek Caro Plus 99
« dnia: Czerwiec 09, 2017, 23:00:48 pm »

Offline petie

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
    • Polonez Caro Plus '99
Witam,

Mam problem z silnikiem wycieraczek - w ogóle nie startują. Słychać cyknięcie przy przełączaniu, napięcie chyba jest. Próbowałem się zabrać za wymontowanie go ale z tego co widzę to trzeba by demontować całą górę silnika żeby ściągnąć najpierw rynnę odprowadzającą wodę a dopiero później mieć dostęp do silnika wycieraczek. Chyba że coś nie tak robię? Czy rzeczywiście aż tyle trzeba wyciągać żeby się tam dostać?

Pozdrawiam

Odp: Demontaż silnika wycieraczek Caro Plus 99
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2017, 23:11:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Trzeba zdemontować plastik, pod nim jest silniczek. motoru od samochodu rozbierać nie trzeba, choć przy cudzie techniki, jakim jest kolektor ssący w ohv na wielopunkcie jest trochę trudniej
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Demontaż silnika wycieraczek Caro Plus 99
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2017, 13:02:46 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zdejmujesz wycieraczki a potem plastikową górna osłonę, klucz oczkowy 10 i trzy śruby.  dolnej osłony nie trzeba ruszać
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Demontaż silnika wycieraczek Caro Plus 99
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2017, 21:26:44 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ja przerabiałem ten temat.
Górną kratkę i wycieraczki zostaw w spokoju.
Odkręć widoczne śruby ( klucz 10) obudowy podszybia, odchyl je trochę i manewruj kluczami.= i rękoma, powinien się dać wyciągnąć. w GSi nie znalazłem pośrodku śrub bo dostęp był "ch*".... na partyzanta odkręciłem te co widać i odchylałem plastik, udało się wyciągnąć silniczek.
Uzbruj się w k, h i w i cierpliwość oraz na to że dłoń będziesz miał trochę startą.

ps. zdemontuj kule od podciśnienia oraz map sensor. Nie ruszaj zbiorniczka od pompy hamulcowej a jedynie odkręć korek i wypnij przewód niech nie przeszkadza.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2017, 21:28:19 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Demontaż silnika wycieraczek Caro Plus 99
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2017, 21:40:04 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Sprawdź sobie najpierw czy dasz radę poruszyć ręka cały mechanizm, ja w każdym polonezie przerabiam zabijanie się trzpieni napędowych ramion syfem, da się to rozebrać po kawałku o ile odkręcisz nakrętkę mocującą tuleje do podszybia. W podobny sposób możesz też wygrzebać silnik, czyli porozpinać cięgna i rzeźbić dalej opuszczając dolną osłonę podszybia (górną najwygodniej zdjąć, lepszy dostęp do śrub mocujących silnik do karoserii i oczywiście demontażu cięgien)