Autor Wątek: Kontrolka immo  (Przeczytany 2459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrolka immo
« dnia: Czerwiec 13, 2017, 21:01:01 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Ostatnio zauważyłem że podczas jazdy zaświeca się kontrolka immo na jakąś sekundę i gaśnie, z autem nic się nie dzieje wtedy,  silnik normalnie pracuje.  Przy dystansie 20km to może tak się z 2 albo 3 razy zaświeci w różnych odstępach. Dodam że ostatnio wymieniłem przewody zapłonowe Ale to chyba raczej nie ma nic wspólnego z tym. Wiecie co może to oznaczać?

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2017, 13:00:13 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
słaby akumulator.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2017, 18:45:33 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
To będę musiał się zaopatrzyć w multimetr i sprawdzić. Akumulator na tyle jest naładowany że nie mam problemu odpalić silnik

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2017, 22:01:29 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Na pewno jest coś nie tak z napięciem, jednak nie przesądzałbym że to aku, może alternator, może regulator, może kostka stacyjki, może brak masy, generalnie grzebanie w g..nie. Jak dojdziesz do ładu daj znać, potomnym się przyda :) W kilku gsi jaki miałem/mam jeden ma takie objawy, przymierzam się do wymiany kostki stacyjki lub poszukiwania skoków napięcia w plusie po zapłonie, słabej masy.
Nie ma innych objawów typu cyrki z kontrolką przepalenia żarówek, przygasaniem kontrolek na desce itp ?

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2017, 22:43:04 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Kontrolki przepalonych żarówek prawidłowo działają, Jedynie przygasają zegary przy wrzuceniu kierunkowskaza ale z tego co wiem to dużo plusów ma ten problem. Myślę że w moim przypadku może być to problem alternatora bo od odkąd kupiłem te auto to się ciągle żarzyła kontrolka ładowania. A ładowanie zawsze miałem w normie i druga sprawa to że zamontowany alternator mam ze starszego poloneza o mniejszej mocy 55amp. Na dniach będę miał multimetr i sprawdzę jak wygląda ładowanie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2017, 22:51:58 pm wysłana przez Paki68 »

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 14, 2017, 23:05:55 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Możesz próbować podmienić alternator jeśli żarzy się kontrolka od ładowania to albo dioda wzbudzenia albo przysniedziałe połączenia przy alternatorze. Niestety dobry alternator dostać już coraz ciężej a regenerowane z allegro nie zawsze działają poprawnie ale warto próbować.

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2017, 23:17:44 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Prawdopodobnie dioda. Jak się okaże ze coś jest nie tak z ładowaniem to będę szukał jakiegoś zregenerowanego do plusa o mocy 70amp, tylko wydaje mi się że ładowanie jest ok bo auto codziennie robi 40km to już by dawno padł akumulator jak by coś było nie tak z ładowaniem. Dzisiaj też zauważyłem że kontrolka immo zaczyna migać mniej wiecej po przejechaniu 4km. Chyba że samo immo zaczyna padać

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2017, 23:28:36 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Zaobserwuj, czy dioda nie miga przy zmianie obciążenia, obrotów silnika, typu przyspieszanie, ja widzę powiązanie między zwiększaniem obciążenia prądowego i mignięciami diody od immo. Jeśli immobilizer by padał to dziwne akcje miałyby miejsce podczas wyłączonego zapłonu, rozruchu, jeśli tam jest ok (częstotliwość mignięć) to trzeba szukać problemu w zasilaniu.

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 14, 2017, 23:40:36 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
To w takim razie immobilizer można wykluczyć. A może coś być że miga przy zmianie obrotów, Dzisiaj chyba mignęła z 2 razy jak ruszałem z pod świateł ale tez potrafi mignąć przy stałej jeździe

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2017, 15:24:51 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Chyba rozwiązałem problem tej kontrolki, Dzisiaj pomierzyłem akumulator i alternator. Akumulator jest maksymalnie naładowany 12,6v i problem jest z alternatorem wydaje mi się że za duże ma ładownie. silnik na wolnych obrotach to wyszło 14,5v przy lekkim przygazowaniu było najwięcej 15,5v, przy włączonych światłach tez było 14,5 dopiero jak włączyłem wszystko co elektryczne to spadło łądowanie na 13,2v

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 18, 2017, 17:58:21 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Regulator, do wymiany na APE lub Jezpol, ewentualnie elmot z jakichś wykopalisk.

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 18, 2017, 22:51:18 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Albo wymienię regulator i jeszcze przydało by się diody żeby przestała żarzyć się kontrolka, albo druga opcja kupię właściwy alternator do plusa regenerowany, tylko nie wiem jak to jest z tymi regenerowanymi niby te co są na allegro to dają rok gwarancji

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 19, 2017, 18:59:37 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Kupiłem kiedyś jeden "regenerowany" na zapas, działa nawet ale dioda żarzy się od pierwszego uruchomienia więc w pełni sprawny to on nie jest. Na pewno lepiej kupić regenerowanego elmota niż chińską podróbę a'la MagnetiMarelli, czasami trafiają się oryginalne używki po względnie niewielkim przebiegu, u mnie jeden alternator przeżył 250-300tyś km. wymieniałem tylko regulatory, ostatecznie padło pewnie uzwojenie.

Odp: Kontrolka immo
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 19, 2017, 22:42:50 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
To przekonałeś mnie do tych regenerowanych, Właśnie znalazłem elmota zregenerowanego w dobrej cenie z roczną gwarancją